Springen naar inhoud


Foto

Fallback via internet?


  • Please log in to reply
Er zijn 5 reacties in dit onderwerp

#1 Superster

  • Senior Member
  • 271 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 juni 2020 - 09:02

Kan je nou op een plek waar je geen schotel hebt toch via een andere receiver kijken die ergens staat MET een schotel?

In huis is super simpel, maar, via internet? Vanaf een andere locatie?



Re: Fallback via internet? #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 20 juni 2020 - 09:19

In feite technisch wel, maar je internetverbinding is hier de bepalende factor. Die moet wel rete-stabiel zijn en voldoende snelheid hebben. En daar wingt bij de meesten de spreekwoordelijke schoen.. De download snelheid is vaak OK, maar de upload snelheid vaak een heel stuk minder! En die upload snelheid van de bron wordt de download snelheid voor het doel... Dan heb je nog vervolgens 'flink' verlies wegens het gebruik van de VPN (als je het veilig wil houden). Doe je die VPN via je eigen hardware dan valt het verlies mee, moet het met een externe VPN aanbieder dan is het de vraag of die 'knijpt' of een datalimiet heeft..

Maar goed: Ja. Technisch kan het prima.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Fallback via internet? #3 Superster

  • Senior Member
  • 271 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 juni 2020 - 09:31

Ja, dat dacht ik al. op zich ging mijn vraag meer, van, hoe? Ik neem aan portforwarding etc, en, vroeg me af hoe je eea in zou moeten stellen.

Bij gebruik in huis zien ze elkaar automatisch...

 

Maar, welke uploadsnelheid heb je nodig denk je?



Re: Fallback via internet? #4 dolphs

  • Senior Member
  • 980 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 20 juni 2020 - 11:16

Ja, dat dacht ik al. op zich ging mijn vraag meer, van, hoe? Ik neem aan portforwarding etc, en, vroeg me af hoe je eea in zou moeten stellen.

Bij gebruik in huis zien ze elkaar automatisch...

 

Maar, welke uploadsnelheid heb je nodig denk je?

 

installeer de plugin bit rate viewer en je zit hoevel bits we over de lijn moeten worden gegooid, open de twee attachments maar.

Mijn ervaring is inmiddels dat een tunnel met wireguard vele malen beter loopt dan ovpn.

zelf doen kan je met goedkope bordjes van bijvoorbeeld orangepi en friendlyarm, maar linux ervaring is daarbij wel nodig

 

Een HD kanaal +/- 10Mbit met uitschieter naar 14-15Mbit en 4k kanaal tegen de 20Mbit uitschieters naar 25mbit en die zijn lastig te bedwingen zelft met 100Mbit upload merk ik.

Anders transcoding optie gebruiken indien mogelijk ( gewenst ) want je gaat e.e.a. natuurlijk comprimeren.

Bijgevoegde Bestanden

  • Bijlage  hbo.jpg   120,48K   5 Aantal bijlagen
  • Bijlage  digi4k.jpg   165,08K   5 Aantal bijlagen


Re: Fallback via internet? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 20 juni 2020 - 11:35

Het gaat beter als je een box hebt die kan transcoden, die connectie is wat beter bestand tegen de fluctuaties van het internet dan een MPEG-TS.

 

Ik heb in mijn koffer een VU Zero met wifi stick en 2 meter USB kabel (zodat ik een lange "antenne" heb). Die box maakt een OpenVPN verbinding naar mijn firewall thuis, en overheen een connectie naar de transcoder poort van mijn Duo 4K thuis.

 

En dat werkt over het algemeen prima met mijn 10Mbps upload thuis.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback via internet? #6 dolphs

  • Senior Member
  • 980 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 20 juni 2020 - 13:55

en mocht je nog geinteresseerd zijn hoevel gigabytes er ongeveer over de lijn gaan per maand ( normaal gebruik, dus niet 24/7 aan ):

 

:~# vnstat -i wg0
cDatabase updated: Sat Jun 20 15:44:52 2020


   wg0 since 04/26/2020


          rx:  600.14 GiB      tx:  19.20 GiB      total:  619.34 GiB


   monthly
                     rx      |     tx      |    total    |   avg. rate
     ------------------------+-------------+-------------+---------------
       May '20    277.74 GiB |    8.97 GiB |  286.71 GiB |  919.51 kbit/s
       Jun '20    236.80 GiB |    7.38 GiB |  244.18 GiB |    1.24 Mbit/s
     ------------------------+-------------+-------------+---------------
     estimated    362.95 GiB |   11.32 GiB |  374.27 GiB |
Dit laat ruim 300Gb zien, valt onder de FuP in mijn geval dus let daar ook op, dan stream ik dus van box 1 naar box 2 zonder transcoding en heb "NanoPiNeo2 black" bordjes tussen beiden voor vpn verkeer
De 1,4Ghz wordt nauwelijks gehaald : ruim 99% van de gevallen deze drie " cpufreq stats: 480 MHz:99.93%, 648 MHz:0.04%, 816 MHz:0.01%, " .
 
Als je een tunnel van box naar box wil dan aangewezen op ovpn, zou geen ports open zetten op het boze internet als alleen die port welke is bestemd voor je VPN tunnel ( server ) dan.

Veranderd door dolphs, 20 juni 2020 - 13:57



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers