Springen naar inhoud


Foto

WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K.

WLAN

  • Please log in to reply
Er zijn 14 reacties in dit onderwerp

#1 embe

  • Senior Member
  • 141 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 juni 2020 - 22:41

Hallo,

 

Ik heb een vraagje. Waar kan ik in een VUZero 4k waar ik OpenPli 7.2 (1-6-2020) op heb gezet de WLAN verbinding vinden.

Normaal staat die (zoals bij mij VuDuo2) onder netwerk maar als ik daar nu op klik gaat die gelijk naar Adapterinstelling.

Hoe kan ik nu bij de WLAN instelling komen zodat ik die kan instellen.

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Embe


Veranderd door Frenske, 26 juni 2020 - 07:25
Het zou prettig zijn voor alle gebruikers als je in het vervolg een duidelijker onderwerp als Wlan aangeeft. Ik heb dit aangevuld.


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 25 juni 2020 - 22:59

De VuZero 4K heeft geen wlan aan boord?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #3 embe

  • Senior Member
  • 141 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 juni 2020 - 23:08

De VuZero 4K heeft geen wlan aan boord?

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb onlangs bij iemand anders een VU+Zero 4k neergezet en daar zat een WLAN/LAN mogelijkheid op zodat ik die op

wifi kon aansluiten.



Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 25 juni 2020 - 23:28

Een of ander USB device aangesloten dan, want de box zelf heeft geen Wifi.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 07:15

....ter aanvulling mocht je WiFi willen gebruiken, als netwerk aansluiting (ik zou voor een wireless bridge gaan, heb je hoogst waarschijnlijk een beter signaal en geen driver nodig) zoek dan eerst even goed uit welke chipset (zeg maar hardware) wordt ondersteund. Enigma2 (OpenPLi) is geen Windows, waar je even een driver installeert. 


Veranderd door 40H3X, 26 juni 2020 - 07:15

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 09:47

@embe
Dan zal daar een WLAN USB stick op aangesloten geweest zijn. VU+ levert 'huis' eigen sticks die dan meteen door VTi en/of VuPlus3.0 worden ondersteund.
Bij OpenPli moet meestal een driver,firmware én kernel module nageïnstalleerd worden..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 10:46

Werkt ook direct in OpenPLi is mijn eenmalige ervaring.
Ik heb destijds bewust een originele WIFI stick van Vu+ aangeschaft voor die persoon.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 11:14

Ah, bon.. Dat is mooi om te weten....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 12:41

De gangbare drivers zijn voorgeinstalleerd.

 

We hebben de laatste maanden hard gewerkt om alle drivers voor alle boxen beschikbaar te maken (en dat is nogal een klus met out-of-tree drivers en 20+ verschillende kernel versies).

 

De volgende stap is meta packages maken zodat je ze vanuit plugins/drivers kunt installeren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #10 embe

  • Senior Member
  • 141 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 juni 2020 - 19:38

Allemaal bedankt voor het reageren. Fijn dat er wordt meegedacht!  Het ging mij in eerste instantie even om het feit dat ik via het menu van OpenPli 7.2 niet meer

bij een WLAN pagina kom. De verbinding heb ik nog niet eens kunnen testen. Normaal als ik het menu doorloop via instellingen etc

en ik kom dan bij netwerk en ik klik daarop dan zie ik WLAN connectie Ralink draadloze interface en LAN verbinding Ethernet netwerkinterface staan.

Dit slaat die dus over en gaat gelijk naar adapter instellingen. Ik vraag me af waarom ik dit dus niet meer te zien krijg? Heeft dat te maken met een instelling?

Ik heb het onlangs bij een andere VUZero 4K wel gezien en mijn VUDuo2 heeft het ook.



Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 20:16

De VU Zero 4K heeft geen ingebouwde Wifi. Dat was denk ik al een paar keer eerder gemeld. De VU Duo2 wel.

 

Als de box maar 1 netwerk adapter heeft, dan valt er geen interface te kiezen, en kom je direct in het configuratie scherm van die ene interface terecht.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 21:09

Lezen!! Dan 'ziet' OpenPli dús de Ralink stick niet! Dus eerst zorgen dat de drivers enz. voor deze stick zijn geïnstalleerd. Eénmaal correct geïnstalleerd komt óók die WLAN instelling weer tevoorschijn..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #13 embe

  • Senior Member
  • 141 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 juni 2020 - 22:11

Ah duidelijk daar had ik dus ff overheen gelezen. Dank hiervoor.

Nog een tip waar ik deze drivers kan vinden?


Veranderd door embe, 26 juni 2020 - 22:13


Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 26 juni 2020 - 22:17

Ah duidelijk daar had ik dus ff overheen gelezen. Dank hiervoor.
Nog een tip waar ik deze drivers kan vinden?

Tsja, als je niet de moeite neemt om de posts te lezen houd het wel op...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: WLAN werkend krijgen op Vu+ Zero 4K. #15 embe

  • Senior Member
  • 141 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 juni 2020 - 23:12

Ach je kan wel eens ergens overheen lezen toch ...... maar goed het werkt nu allemaal dus dank voor uw support!





Also tagged with one or more of these keywords: WLAN

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers