Jump to content


Photo

Trage updates en traag internet Gigablue UE 4K


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2020 - 15:24

Hallo,

Ik heb sinds kort last van het zeer traag laden van openpli updates. Het duurt soms 3-5 minuten voor dat ie de update vind. Het installeren duurt ook veel langer dan vroeger. Tevens is mij op gevallen dat mijn iptv ook traag is met het zender wisselen. Op mijn andere GB trio met dezelfde iptv link is binnen een seconde de zender gewisseld.

Heb het idee dat er iets met de internetverbinding niet in orde is op de GB 4K. Iemand misschien een idee waaraan dit kan liggen?



Re: Trage updates en traag internet Gigablue UE 4K #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 July 2020 - 15:28

Aangenomen dat beide boxen bekabeld zijn aangesloten zou je de trage eens op de plek van de snelle kunnen zetten om netwerkissues uit te sluiten. En uiteraard kán de box ook defect zijn. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Trage updates en traag internet Gigablue UE 4K #3 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2020 - 16:23

Hmm valt me net in. De trage box loopt op een andere dns server, daar kan het ook nog aan liggen. In ieder geval bedankt voor de tip.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users