Springen naar inhoud


Foto

OpenPLI image naar Dreambox image

dreambox

  • Please log in to reply
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 Deela

  • New Member
  • 1 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 8 juli 2020 - 16:17

Hallo allemaal,

 

Ik ben vrij nieuw met het configureren van een topbox. Ik heb een Dreambox dm800HD pvr waarop OpenPLI staat, het is geen kloon (heb ik gecheckt). Waar ik niet helemaal uitkom is weer een officiële image van Dreambox flashen.

 

Wat ik heb geprobeerd is het volgende:

 

Dreambox is verbonden via een USB kabel met een laptop. Stekker eruit, Universal DreamUP v1.3.3.1.12 gerund, dan connection viam Comport 5. Stekker erin, wachten tot de Dreambox klaar is met booten. Het probleem is dat Universal DreamUp nooit iets herkent. Deze methode werkte wel met de dm500.

 

Wat ik ook heb geprobeerd is te flashen via de webbrowser. Dus stekker eruit, knop ingedrukt houden, ip adres noteren, en deze op de laptop opzoeken. Ik krijg dan de OpenWebIf interface te zien. Hier heb ik zitten zoeken naar een pagina waar ik misschien toch kon flashen, maar dat ook niet helaas. Ter referentie, met de officiële DreamBox image erop kan je dat normaal gesproken wel doen.

 

Heeft iemand enige raad hoe ik van OpenPLI naar de offciële image kan? Alle hulp is welkom.

 

Ter referentie: OpenPLI 2.1, kernel versie 2.6.18, Enigma: 23 dec 2013.



Re: OpenPLI image naar Dreambox image #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 8 juli 2020 - 16:31

Het flashen via de Interne WebIF is inderdaad het makkelijkst..

Hoe je dit doet heb je al door (je komt ook op de webpagina). Ongeacht welke versie kun je naar beneden 'scrollen'. Daar vind je een tweetal 'buttons'. Één om een image te downloaden en één om de flash te saven voor debug doeleinden.