←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

OpenPLi 7.3. Release beschikbaar.

's foto Frenske 15 jul 2020

Vandaag is eindelijk de OpenPLi 7.3-release versie beschikbaar voor de gebruikers.

Modellen die nu werken met de OpenPLi 7.2-release zullen automatisch naar de 7.3 versie worden opgewaardeerd bij een software update. Het is niet onverstandig om in ieder geval eerst een goede backup achter de hand te houden zodat je in het geval dat je problemen ondervindt weer snel een werkende configuratie hebt als je een online flash hebt uitgevoerd en de laatst werkende backup restored.

 

De 7.3 release candidate, inclusief de plugin feeds, zijn inmiddels verwijderd van onze download servers.

 

De releasenotes staan ook online.

Citeren

's foto KvM1950 15 jul 2020

Ik ben niet erg goed thuis in zaken wat software en updates betreft.

 

Op het moment heb ik de 7.2 release op mijn ontvanger met laatste update van 30 juni 2020.

Dat kan ik nog behapstukken en ook een nieuwe versie via USB lukt mij wel.

 

Als ik nu de 7.3 versie via een update wil ophalen, moet ik dan alles weer opnieuw instellen zoals LCD for linux, bepaalde plugins zoals HBBtv e.a.?

 

Tot hier toe ben ik iedere keer naar een nieuwe versie gegaan via USB en moest dan alles opnieuw instellen.

Ik heb wel een back up maar durf mij daar niet aan te wagen

 

Mvg KVM1950.

Citeren

's foto Frenske 15 jul 2020

Afhankelijk van het model wat jij gebruikt zou een update gewoon moeten lukken en hoef je niets te installeren. Er zijn enkele modellen waarvan wij weten dat deze problemen geven.

Als je online flasht en een recente backup hebt, zonder extern gedownloade plugins, dan zal ook na het restoren jouw box weer gewoon werkend zijn. Zojuist heb ik mijn Ultimo 4K uptodate gebracht met een online flash en na amper 4 min was ik weer online.

Citeren

's foto 40H3X 15 jul 2020

Als je van 7.2 naar 7.3 wil, kan dat door te updaten ga in het Menu -> Setup -> Software Update. Al je instellingen blijven bij een update gewoon bewaard, omdat het om nogal wat pakketen gaat, zal het wel even duren 10 minuten kan zomaar.

Citeren

's foto 40H3X 15 jul 2020

Ook dit misschien even lezen https://wiki.openpli.org/Upgrading

Citeren

's foto KvM1950 15 jul 2020

Fijn die snelle reacties, bedankt allemaal.

 

By the way, ik heb een Vu+ Duo 2 ontvanger.

Ik heb veel programma's voorgeprogrammeerd voor opname, blijft dat ook gewoon staan zoals het nu is?

Citeren

's foto 40H3X 15 jul 2020

Ja, maar toch altijd een backup maken, bv op een USB stick https://wiki.openpli.org/Backup

Citeren

's foto KvM1950 15 jul 2020

Mijn back up staat op de harde schijf bij /media/hdd/fullbackup_duo2, kan ik die ook gebruiken bij eventuele problemen?

Citeren

's foto satelitejack 15 jul 2020

Goed bezig weer team openpli de r.c. werkte overigens ook al prima hier ;)

Citeren

's foto Frenske 15 jul 2020

Mijn back up staat op de harde schijf bij /media/hdd/fullbackup_duo2, kan ik die ook gebruiken bij eventuele problemen?

Uiteraard. En je timers staan daar ook in opgenomen dus wees niet bang om te upgraden. Aan de andere kant kan men zich afvragen of het upgraden voor veel ‘gewone kijkers’ echt van waarde is. Hoe dan ook blijft het een vrije keuze om een update uit te voeren. 

Citeren

's foto KvM1950 15 jul 2020

Ik wil gewoon bijblijven en hoop daarom dat HBBtv weer werkt.

Werkt al twee jaar niet meer en is voor mij toch een gemis, zeker voor de Duitse zenders.

 

Als ik de plugin wil downloaden, staat er temporarily unavilable.

Citeren

's foto panterzwart 15 jul 2020

Hoi,

 

Gisteren de Gigablue Trio 4k ontvangen.

Iemand die vaker hiermee werkt is er gisteravond vooral mee bezig geweest de kaartlezer aan de praat de krijgen. (maak ik een nieuw topic voor aan)
Hij had het liefst openpli erop maar die was nog niet stabiel.

 

Vanochtend heb ik de stabiele versie op USB gezet, maar na het installeren blijft hij hangen.
Nog eens gestart maar hetzelfde probleem. Op schermpje staat "boot".

 

Wat kan ik doen?

 

Alvast bedankt

Citeren

's foto KvM1950 15 jul 2020

Ik wacht nog even met updaten, want de update is niet bereikbaar.

Citeren

's foto 40H3X 15 jul 2020

Hoi,

 

Gisteren de Gigablue Trio 4k ontvangen.

Iemand die vaker hiermee werkt is er gisteravond vooral mee bezig geweest de kaartlezer aan de praat de krijgen. (maak ik een nieuw topic voor aan)
Hij had het liefst openpli erop maar die was nog niet stabiel.

 

Vanochtend heb ik de stabiele versie op USB gezet, maar na het installeren blijft hij hangen.
Nog eens gestart maar hetzelfde probleem. Op schermpje staat "boot".

 

Wat kan ik doen?

 

Alvast bedankt

Welke heb je geflashed, multiboot of andere?

Citeren

's foto panterzwart 15 jul 2020

 

Hoi,

 

Gisteren de Gigablue Trio 4k ontvangen.

Iemand die vaker hiermee werkt is er gisteravond vooral mee bezig geweest de kaartlezer aan de praat de krijgen. (maak ik een nieuw topic voor aan)
Hij had het liefst openpli erop maar die was nog niet stabiel.

 

Vanochtend heb ik de stabiele versie op USB gezet, maar na het installeren blijft hij hangen.
Nog eens gestart maar hetzelfde probleem. Op schermpje staat "boot".

 

Wat kan ik doen?

 

Alvast bedankt

Welke heb je geflashed, multiboot of andere?

 

USB

Citeren

's foto Frenske 15 jul 2020

Ik zal ook die eens testen.

 

EDIT: Aangezien deze vrijwel identiek is aan de sf8008 zal daar mogelijk hetzelfde issue als in de Octagon spelen. En ook daar een identiek probleem.

         Nu nog uitzoeken waardoor dit is ontstaan. Eerder werkte dit allemaal perfect.

Citeren

's foto Staricovek 15 jul 2020

Geïnstalleerd echter krijg daarna de vraag om een backup terug te zetten. Normaal kreeg ik de vraag om de oude configuratie terug te zetten? Dus maar op ja gedrukt. En zie ik zit weer in 7.2. Is er wat veranderd of doe ik het nu verkeerd. Wil 7.3 installeren en daarna mijn oude configuratie zoals cam-instelling, plugin en timers. 

Citeren

's foto Dimmie 15 jul 2020

566 pakketten om te updaten ? en dat hoef je niet opnieuw te flashen ?

Citeren

's foto 40H3X 15 jul 2020

Dat hoeft niet met een minor upgrade https://wiki.openpli.org/Upgrading

Citeren

's foto Dimmie 15 jul 2020

Het is een minor upgrade maar ik schrok ff van die 566. Als dat probleemloos kan dan ga ik dat maar eens doen.

Citeren