Jump to content


Photo

Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger.


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 30 July 2020 - 10:37

Na een stroomuitval van meer dan 8 uur, gebeurt regelmatig hier, heb ik een probleem met mijn netwerk.

 

Alles werkt, laptop, smartphone via WiFi, twee tablets en TV.

 

In het menu bij uw ontvanger staat helemaal onderaan het IP adres 192.168.x.xxx, so far so good.

Maar, als ik in het menu kijk naar netwerk configuratie dan staat het hokje helemaal onderaan, bij verbinding zonder V en bij netwerktest:

 

LANadapter LANverbindig een V

Lokaal netwerk verbonden met een V

DHCP gedéactiveerd met een rood kruis

IP adres onbevestigd met rood kruis

Nameserver bevestigd met een V

 

Als ik DHCP uitschakel, wat ik normaal doe, en het IP adres probeer aan te passen, dan werkt het niet, DHCP geactiveerd zelfde probleem.

 

Dus een update via het menu, of een plugin installeren, gaat niet.

 

Wat kan de oorzaak zijn?.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 July 2020 - 12:02

Ik ga ervan uit dat het met het opstarten van de router van doen heeft en het gelijk opstarten van alle andere hardware in huis dat daardoor het netwerk problemen ondervindt. Met name het uitdelen van IPadressen. Ik heb ooit soortgelijke ervaringen gehad toen Leander hier aan het rommelen is geweest in de wijk. Uiteindelijk alles opnieuw opgestart, eerst de router en vervolgens de andere hardware als switches NAS 1 en NAS 2 en de boxen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #3 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 30 July 2020 - 12:10

Heb dat ook op die manier geprobeerd, maar zelfs dan lukt het niet.

 

Moet nu weg en ben na een uur of twee terug, zal er nog eens goed naar kijken.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #4 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 30 July 2020 - 14:35

Net nog even vanaf 0 begonnen, alles wat via internet en WiFi werkt uitgeschakeld.
Toen ontvanger aan en bij netwerk DHCP gebruikt maar bij netwerk test geen IP adres, terwijl bij info ontvanger wel IP Adres staat.
Toen DHCP uitgezet en de laatst 3 cijfers net buiten de reeks van andere IP adressen, die alle uit staan, een hoger getal ingevoerd, ook geen verbetering.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 July 2020 - 19:23

Het moet toch echt een locaal issue zijn. Daar zal ik je niet bij kunnen helpen behoudens de eerder verstrekte tips / workaround.

Defecte switch? Wie zal het zeggen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #6 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 30 July 2020 - 22:09

Maakt de ontvanger verbinding direct met de router of zit er nog een netwerk switch tussen?



Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #7 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 31 July 2020 - 07:49

Ja, de ontvanger maakt verbinding met router en voorheen ook nooit problemen gehad.

 

Moet direct helaas weg en ben pas morgen terug en zal dan ook gelijk op het forum kijken i.v.m. met dit onderwerp.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 31 July 2020 - 08:06

Het lastige is dat stroomuitval voor het Linux cq. Enigma2 filesysteem (ext3/ext4) soms de nekslag kan geven. We kunnen dat checken, ik weet niet hoe handig je met de command line bent of met https://wiki.openpli...#Harddisk_Check . De korste klap is een simplele flash vanuit het menu met backup, dan ben je van het huidge en misschien defecte filesystem af https://wiki.openpli...mage_support.29 .


Edited by 40H3X, 31 July 2020 - 08:07.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 31 July 2020 - 09:53

Flashen vanuit het menu maar dan wel met een (gezipte) image in de map downloaded_images op een USB stick want zonder netwerk valt er weinig online te flashen ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 31 July 2020 - 11:14

Oeps :ph34r:


Edited by 40H3X, 31 July 2020 - 11:14.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #11 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 1 August 2020 - 08:59

@40A3X,

 

Qua technische zaken die hier besproken worden, ben ik niet ''het licht van de klas'', mijn idee is nu om maar eens te flashen middels USB stick en daarna géén 

backup te plaatsen, dat kan ik wel en dan maar zien of dit iets oplevert.

Ik begin er nu niet mee, wordt later in de herfst omdat ik veel onderweg ga zijn de komende weken.

Ik houd jullie op de hoogte.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 1 August 2020 - 09:18

:thumbs-up:


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #13 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 1 August 2020 - 10:57

Vanmiddag maar eens een pint Newcastle Brown er op drinken want, probleem opgelost!.
Om overal in huis internet te hebben, heb ik enkele weken geleden een TP-Link_A706 op mijn router
aangesloten.
De twee units waar uit dit bestaat doen wonderen.
Dit bracht wel het probleem met de ontvanger met zich mee, dus net even het kabeltje tussen router en TP-Link eruit gehaald en toen op ontvanger een netwerk test gedaan en alles staat weer op groen.
Maar wie komt daar nu op, weet nu wel wat te doen als het weer verkeerd gaat.
Aldoende leert men.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 August 2020 - 11:17

Je weet nu wel niet waarom die connectie een probleem geeft.

 

Een TP-Link A706 is een wireless router, dus tenzij je hem hebt omgezet naar access point modus heb je nu twee routers op je netwerk, met twee DHCP servers, twee DNS instellingen en twee default gateways. Voer voor ellende.

 

Zie https://www.tp-link....upport/faq/417/ voor instructies.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #15 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 1 August 2020 - 12:02

Ik heb de boel gepaird volgens beschrijving van TP-Link, en wel op de manier dat router en TP-Link identiek aan elkaar zijn.
Jij laat twee routers zien, maar ik heb een router en twee "doosjes" die beide in een stopcontact moeten.
Eerste bij de router, andere waar dan ook in een stopcontact ergens anders in huis.
De WiFi loopt dan via het stroomnet.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 August 2020 - 12:07

Ah, een wifi extender dus. Die zouden niet van invloed mogen zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #17 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 1 August 2020 - 12:14

Maar mijn ingeving om het kabeltje er even uit te halen heeft wel gewerkt.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 August 2020 - 12:22

Blijft het feit dat het zo weer kan gebeuren, omdat we het waarom niet weten.

 

Wat voor router heb je precies (merk en type) en wat voor extension kit is het precies (merk en type), en hoe zijn die kit en de box precies aangesloten (op welke poort van wat)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #19 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 2 August 2020 - 09:34

Dit is de info van router en extention:

 

Router: TP-LINK-TL  WR850N

 

Extention: TP-LINK WPA-4220 KIT

 

Van de router gaat een LAN kabeltje naar een ''doosje'' en laatste zit in een stopcontact.

Op een willekeurige plaats in huis zit het tweede ''doosje'' dat het WiFi signaal verspreidt.

Erg handig, waar je ook bent en WiFi nodig hebt steek je gewoon het tweede ''doosje'' in het stopcontact. 

De extention kits moeten wel gepaird worden, dit is in een halve minuut gepiept.

Het kan op twee manieren, gewoon beide units pairen of als je dit gedaan hebt nog pairen met je router.

Het WiFi signaal wordt dus door het elektriciteitsnet van je router middels LAN kabeltje naar eerste ''doosje'' gestuurd en dan over stroomnet naar tweede ''doosje''.

Het is een handig systeem, ik gebruik het ook om, indien nodig, mijn schotels bij de stellen na een storm.

Met WiFi op het dak en Vu+ app is zoiets snel gedaan.

 

Zie evt. ook fabriek TP-Link site en/of You Tube.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #20 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 2 August 2020 - 12:49

Die "doosjes" waar je het over hebt, heten "powerline". Dus ethernet via contactdoos .




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users