Springen naar inhoud


Foto

Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3

LG oled cec

  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 satpiet

  • Senior Member
  • 247 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 2 augustus 2020 - 16:41

Beste iemand een idee waar ik de config kan vinden van cec  ik zie wel in etc/enigma2/settings hadmi-cec staan

om de Lg OLED te gebruiken telkens moet ik mijn tv naar Fabrieks instelling wijzigen dan werk cec van de vu zero weer

voor een tijdjes



Re: Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3 #2 satpiet

  • Senior Member
  • 247 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 3 augustus 2020 - 11:13

Vraagje na heel veel gedoe werk de vu zero weer prima op cec

het gekke is dat het niet werk op hdmi 1 tot 3 werkt , Maar op de uitgang ARC van de lg

raar maar waar iemand een idee het is niet erg maar raar

 

 



Re: Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3 #3 megagert

  • Senior Member
  • 67 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 4 augustus 2020 - 22:28

google maar eens op HDMI ARC



Re: Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3 #4 satpiet

  • Senior Member
  • 247 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 6 augustus 2020 - 22:19

Raar iets die ARC ,meer voor geluidsbronnen denk ik,, maar de cec werk prima voor de vu zero



Re: Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2020 - 07:18

Die LG is blijkbaar gebouwd om via CEC soundbars en zo te bedienen, maar niet om zichzelf te laten besturen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3 #6 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 7 augustus 2020 - 08:02

In eerdere topics van mij is te lezen dat ik ook altijd in de clince lig met hdmi-cec. Op het ene moment heb ik de indruk dat het naar behoren werkt en een paar dagen later kom ik er achter dat het spontaan is opgehouden met werken.

Uit de uitleg van de diverse personen hier op het forum is het mij duidelijk geworden dat de meeste pli core members vrij negatief tegenover dit programma staan omdat alle fabrikanten er een eigen draai aan geven zodat er geen eenduidig werking van uit komt en het ene apparaat niet overweg kan met een ander apparaat.

Mijn ervaring is dat de basisfuncties nog wel te doen zijn maar dat de moeilijkere instellingen het niet met elkaar eens kunnen worden.

Helemaal een ramp wordt het wanneer er meer dan twee apparaten de hdmi-cec functies aanzetten. Dan is de kans groot dat er na eerst een tijdje vloeken er ineens afstandsbedieningen door de kamer vliegen.

Mijn advies komt voort uit mijn eigen ervaringen, het werkt wel, de basisfuncties zoals met één afstandsbediening meerdere apparaten aan en uit zetten. Zappen lukt ook nog wel en in mijn geval wil soms wel en soms niet de tv naar de goede hdmi ingang schakelen maar maar een half uur later is dit ineens niet meer mogelijk.

Wijlen Jos Brink zei het vroeger al, doetiehetofdoetiehetniet.
Dus verwacht er niet teveel van maar het doet wel iets. Succes.

Re: Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3 #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2020 - 09:52

HDMI-CEC gaat dezelfde kant op als HbbTV. Wat als 'standaard' ooit geaccepteerd is, wordt door de verschillende fabrikanten gewoon verneukt.... Alles uit het mom van technische progressie.. Er komen steeds commando's bij en iedere fabrikant vindt zijn uitbreiding erop natuurlijk de beste. Feitelijk creëren ze gewoon koppelverkoop en dat is wat ze willen! Verkoop is geld, ondersteuning niet. Het zal de fabrikanten een biet schelen dat jij als consument apparaat A op apparaat B kunt bedienen.. Heb je een LG TV, dan móet je ook een Sounbar van LG (vul voor LG ieder betreffend merk in)...
Ik gebruik HDMI CEC niet meer.. Programmeer de AB wel. Werkt altijd......
Laat die fabrikanten lekker barsten met HDMI-CEC!!!
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik krijg HDMI CEC niet werkend op Zero met 7.3 #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 augustus 2020 - 11:43

CEC is een "uitvinding" uit het analoge tijdperk.

 

Mijn JVC audio systeem uit de jaren 90 had het al, via aparte kabeltjes van de receiver naar de tuner en CD speler, via een 2,5mm jack.

 

CEC is een enkele analoge bus, waarop alle toestellen zijn aangesloten, en luisteren met hun eigen ID. Nadeel van die opzet is direct al duidelijk, als er iets niet lekker zit op die bus, werkt niks. Sluit maar eens een ET10000 aan, gelijk is alle CEC zo dood als een pier.

 

HDMI is een digitaal signaal, waarover de CEC commando's worden verstuurd, dus dan zit je ook nog eens met digitaal-analoog conversie.

 

De meeste CEC issues zijn vallen onder:

  • functies niet ondersteund. dan kun je wel een code sturen, maar kan de ontvanger er niks mee
  • timing, codes komen te snel waardoor de ontvanger het niet snapt (in het menu op de box kun je wat timings aanpassen, de meeste andere systemen hebben dit niet)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers