Jump to content


Photo

Opstarten in standby kan dat?

opstarten powerdown standby

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 September 2020 - 09:07

Hallo,

 

Gezien mijn Xtrend10000 soms (voor een aantal zenders) op zwart gaat, en dan van die zenders niets opneemt, heb ik hem op een timer aangesloten die hem 1x in de week uitschakelt en hem 2 minuten later weer inschakelt. Dit zou te maken met enigma.

Sindsdien heb ik nergens last meer van. Even afkloppen.

Ik wil hem dan aanzetten en direct naar stand-by laten gaan. Als dat al kan, zou dat volgens mij in het menupunt  "hoofdmenu>stand-by/herstart>configuratie v.d. sleeptimer" moeten gebeuren.

Ik begrijp dit menupunt niet.

Is het mogelijk hier wat in te stellen dat als hij van powerdown opstart ook direct naar naar stand-by gaat?

 

Ik ben benieuwd of dat kan en dan hoe.

 

 

mvg

 

Rob


Xtrend 10000


Re: Opstarten in standby kan dat? #2 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 24 September 2020 - 09:12

ik heb mijn timer even aangehecht, zoiets? 

let op de " no except wakeup timer "

Attached Files


Edited by dolphs, 24 September 2020 - 09:16.


Re: Opstarten in standby kan dat? #3 satlutser

  • Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2020 - 10:31

Via menu - instellingen - systeem - diverse instellingen, optie 'Opstarten en ga (naar) direct naar standby'

... heb ik hem op een timer aangesloten die hem 1x in de week uitschakelt ...

Als je met timer een schakelklok bedoelt, dan lijkt me dat niet gezond voor enigma2/Pli.
Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: Opstarten in standby kan dat? #4 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 September 2020 - 11:40

@dolphs

Bedankt voor je moeite echter de tip van Satlutser is precies wat ik zocht.

 

@satlutser

Als je met timer een schakelklok bedoelt, dan lijkt me dat niet gezond voor enigma2/Pli.

Misschien heb je gelijk. Maar als hij hangt, moet ik hem ook handmatig uitzetten aan de achterkant en hij mist dan opnames. Verder doe ik het (maar) 1x per week.

Je tip werkt verder top.

 

Rob


Xtrend 10000


Re: Opstarten in standby kan dat? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 24 September 2020 - 15:19

Is het niet handiger om uit te zoeken waarom het probleem op treed, in plaats van bruut de stroom afzetten? Dat doe je met een PC ook niet, dat levert geheid file system schade op.

 

In je eerste post heb je het over "een paar zenders op zwart", nu heb je het over "hangen". Wat is het nu precies?

 

Toevallig Oscam draaien met een geconfigureerde EMM cache? Die configs zie ik vaak voorbij komen, en zorgen voor het vollopen met het memory met het vastlopen van Oscam tot gevolg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opstarten in standby kan dat? #6 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 September 2020 - 15:44

Het uitzoeken zou prima zijn. Het is soms hangen, meestal op zwart. Dat zwart krijg ik dan weg door hem uit en aan te zetten.

Ik ben hier niet bedreven in en de EMM cache zegt me niets, maar ik ga het opzoeken.


Xtrend 10000


Re: Opstarten in standby kan dat? #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 24 September 2020 - 16:01

Even aanhaken op het filesysteem, dat kan al beschadigd zijn na 1x  prik eraf en hoe vaker je het doet hoe grotere de kans. Misschien even deze lezen https://wiki.openpli...r_your_receiver en deze https://wiki.openpli...#Harddisk_Check


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Opstarten in standby kan dat? #8 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 September 2020 - 16:38

Telnet en root@<receiver>: init 3 / 4 wil nog net lukken.
Maar daarmee hebben we nog geen oorzaak.

Wat zou ik op welk moment moeten doen om een log te maken als het weer zover is? Dan gaat de klok er tussen uit.


Xtrend 10000


Re: Opstarten in standby kan dat? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 24 September 2020 - 16:50

Als de box niet meer reageert op de AB, heb je dan een spinner links boven in beeld?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opstarten in standby kan dat? #10 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 September 2020 - 17:51

Ja hé,

 

Daar vraag je me wat. Geen idee. :(

Als ik en schatting moet maken dan is dat zwart scherm 1x per 1 à 2 maanden.

Vastlopen 1 à 2x per jaar.

Bij het zwarte scherm kan ik verder met de afstandsbediening. Opnames die gemaakt zijn, zijn soms over de hele ingestelde tijd zwart, meestal is het dan maar een kort stukje dat dan opgenomen is. Alsof hij niet weet hoelang de opname zou moeten duren of dat de informatie dan niet meer aanwezig is over de tijdsduur. Maar nu speculeer ik.

Wat zeker is, is dat het niet voorspelbaar is en dat het altijd gebeurt op een moment dat je het niet kunt gebruiken.... :angry:

Ik kan alles doorsturen. Van schermafdrukken en het opgenomen bestand tot logbestanden. Vertel maar aan welke zaken behoefte is.

Wanneer die gegevens dan komen is niet te voorspellen.


Xtrend 10000


Re: Opstarten in standby kan dat? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 24 September 2020 - 18:03

Als de opnames zwart zijn, dan zijn er twee mogelijkheden:

 

er is niet gedecodeerd, of er is niks opgenomen (geen ontvangst). In het eerste geval moet de duur van de opname wel correct zijn (want alle data is er wel), in het tweede geval is de opname een stuk korter, soms zelfs 0 bytes.

 

Als je tuners er mee ophouden, dan zou je wel eens een voedingsprobleem kunnen hebben, tuners en een harddisk zijn de grootste stroomvreters. Ik had op een gegeven moment dat mijn box crashte elke keer als er een opname startte, gewoon door de opstart stroom van de harddisk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opstarten in standby kan dat? #12 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 26 September 2020 - 10:54

Voedingsprobleem lijkt het me niet.

Als een zender, misschien het vermelden waard, van ZIggo, op zwart gaat, dan gaan niet alle zenders op zwart. Hooguit een paar. Ook nu weer, geen idee welke. Ik heb 4 kabeltuners er in zitten. Een tuner is een "aparte" en zit op de daarvoor aangegeven plek. Werkt normaal perfect.

 

De hardeschijf gaat in slaapstand na 5 minuten. Dat merk je als je ze aanspreekt. Ze moet dan eerst op gang komen. Dat duurt dan 5 à 10 seconden. In die tijd gebeurt er verder niets raars.


Xtrend 10000


Re: Opstarten in standby kan dat? #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 27 September 2020 - 12:13

Telnet en root@<receiver>: init 3 / 4 wil nog net lukken.
Maar daarmee hebben we nog geen oorzaak.

Wat zou ik op welk moment moeten doen om een log te maken als het weer zover is? Dan gaat de klok er tussen uit.

 

Als je een tijdklok/schakelaar gebruikt en deze dus -tig keer je ontvanger "bruut" van het stroom heeft gehaald, dan is het filesysteem zéér waarschijnlijk kapot/beschadigt. Advies, flashen vanuit het menu met een backup. Dan heb je weer en nieuw filesysteem en de tijdschakelaar niet meer gebruiken.

 

https://wiki.openpli...mage_support.29


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users