Jump to content


Photo

Windows PC share mounten


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 10 October 2020 - 18:13

Hallo,

Ik had dit werkend maar na een nieuwe install op mijn VU+Uno4kse en op de PC wat updates van windows ziet de VU de shares op de PC niet meer... de PC wordt wel gezien maar als ik dan op die PC OK klik opent er niets... Ook al geprobeerd via de mount manager maar niets... Alhoewel ik daar twijfel wat ik waar moet invullen....

 

Ben al een middagje aan het proberen maar krijg het niet (meer) aan t werk... PC is win 7 Professional met Zonealarm (heeft vroeger ook met zonealarm gewerkt) hier twijfel ik waar ik eventueel user pass moet ingeven...

 

Wie kan me de goede kant op schoppen?

Alvast dank..

 

 



Re: Windows PC share mounten #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,531 posts

+140
Excellent

Posted 10 October 2020 - 18:56

Al eens je ip van je box in het adresbalk getypt?

Re: Windows PC share mounten #3 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 10 October 2020 - 19:15

Ja geeft Open Webif... zoals normaal.... maar ik wil dus de andere kant op... Ik wil een windows map mounten op de VU



Re: Windows PC share mounten #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,674 posts

+460
Excellent

Posted 10 October 2020 - 19:16

Windoof 7 met zone alarm, en de windoof firewall zelf dan? staat die ook nog aan?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Windows PC share mounten #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,813 posts

+187
Excellent

Posted 10 October 2020 - 20:02

Wat heb je precies gedaan?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Windows PC share mounten #6 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 10 October 2020 - 20:22

@tech Zonealarm zet de W7 firewall uit. Heb al geprobeerd Zonealarm uit te schakelen, dat lukt, dan komt w7 met een schakel een firewall in en geeft de W7 optie en de ZA optie... Maar ook bij uitgeschakelde firewall zie ik wel de PC maar geen gedeelde mappen... gebruikersnaam pass maakt ook niet uit....

 

@40H3X ... het heeft gewerkt in het verleden... met een redelijk recente Pli 7.... waar veel mee getest... werd. Dus op een moment moest er o.a. een nieuwe zenderlijst en EPG  in... Leek me op dat moment eenvoudiger om helemaal opnieuw te beginnen...ff vergeten dat die PC share er stond.... Dus box opnieuw geflashd en alles opnieuw ingesteld.. werkt weer als een zonnetje... hoewel wel wat crashes gehad...PLI 7.3 van 29-08.  Ook de "normale" mount naar de NAS werkt prima.... Alleen lukt het me niet om de gedeelde schijf van mijn W7 opnieuw te mounten... Heb geen idee wat ik verkeerd doe. Die map wordt nog keurig gezien door W10 PC's soms met PW prompt... Alleen de VU ziet wel de PC maar niet de shares erop...

 

Wat heb ik fout gedaan....??

 

Ik heb overigens eerder meegemaakt dat na een x tijd netwerk problemen binnen de W Workgroep "geresolved " lijken te worden... Vanavond gaat het network plat en worden de satboxen de Master browsers... hopelijk helpt dat...



Re: Windows PC share mounten #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,796 posts

+1,743
Excellent

Posted 10 October 2020 - 21:54

Moderne Windows heeft geen NetBios meer actief (en dus bestaat het fenomeen "workgroup" niet meer. 

 

En de netwerkbrowser code is 10+ jaar oud, en heeft geen supporrt voor de opvolger, Web Service discovery.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Windows PC share mounten #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,813 posts

+187
Excellent

Posted 11 October 2020 - 14:40

Deze link naar de wiki even lezen https://wiki.openpli...indows_computer ik hoop dat het helpt, bij problemen graag even een terugkoppeling hier.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Windows PC share mounten #9 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2020 - 09:58

Deze link naar de wiki even lezen https://wiki.openpli...indows_computer ik hoop dat het helpt, bij problemen graag even een terugkoppeling hier.

 

Thanks, Dat heeft inderdaad geholpen!

Had dit al geprobeerd maar ik was inderdaad op de naam van de gedeelde folder de mist ingegaan... had daar /mnt/ voor staan...

Dom dat ik de wiki niet ff geraadpleegd had...

 

Er zit een afwijking in de wiki t.o.v. mijn systeem... waar in de Wiki staat "select a network adapter" staat bij mij "netwerk" .

Verder veel dank!



Re: Windows PC share mounten #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,813 posts

+187
Excellent

Posted 12 October 2020 - 15:27

 

Deze link naar de wiki even lezen https://wiki.openpli...indows_computer ik hoop dat het helpt, bij problemen graag even een terugkoppeling hier.

 

Thanks, Dat heeft inderdaad geholpen!

Had dit al geprobeerd maar ik was inderdaad op de naam van de gedeelde folder de mist ingegaan... had daar /mnt/ voor staan...

Dom dat ik de wiki niet ff geraadpleegd had...

 

Er zit een afwijking in de wiki t.o.v. mijn systeem... waar in de Wiki staat "select a network adapter" staat bij mij "netwerk" .

Verder veel dank!

 

Dat klopt helemaal ga ik aanpassen, mooi dat het is gelukt en dank voor de terugkoppeling!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users