Jump to content


Photo

File transfer Vu solo 4K


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 22 October 2020 - 11:03

VU solo 4k via Ziggo modem utp verbonden. OpenPLI 7.3 19-10 laatste update.

 

Sinds een week het volgende probleem,en dit nog nooit eerder meegemaakt:

Probeer ik via DCC een file transfer naar de box te doen laat die vanaf file 8 van bijv. een bestand in flac alles leeg,en dat steeds weer.

Dus de 1-ste 7 files worden wel goed overgezet.

 

Wat ik ook probeer,het gaat altijd mis vanaf de 8ste file.Te gek voor woorden,wat is er hier mis?



Re: File transfer Vu solo 4K #2 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 22 October 2020 - 12:44

Waarom met DCC en niet rechtstreeks met Windows verkenner?

Ik download wel eens een film en verplaats die daarna met verkenner vanaf de PC naar de interne HDD van mijn Ultimo 4k.

Mocht het zijn dat de verkenner jouw STB niet ziet dan zal je waarschijnlijk SMB1 aan moeten zetten.

W10.

Configuratiescherm>Programma;s en onderdelen en dan links Windows onderdelen aan of uitschakelen
Zoek naar Ondersteuning voor smb1/CIFS .... de onderste twee aanvinken


Re: File transfer Vu solo 4K #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 22 October 2020 - 16:55

 

Waarom met DCC en niet rechtstreeks met Windows verkenner?

Ik download wel eens een film en verplaats die daarna met verkenner vanaf de PC naar de interne HDD van mijn Ultimo 4k.

Mocht het zijn dat de verkenner jouw STB niet ziet dan zal je waarschijnlijk SMB1 aan moeten zetten.

W10.

Configuratiescherm>Programma;s en onderdelen en dan links Windows onderdelen aan of uitschakelen
Zoek naar Ondersteuning voor smb1/CIFS .... de onderste twee aanvinken

 

SMB 1.0 zou ik niet meer aanzetten, i.v.m. de veiligheid en het is ook niet nodig in OpenPLi, die kan prima met hogere versies van SMB uit de voeten.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: File transfer Vu solo 4K #4 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 24 October 2020 - 06:09

 

 

Waarom met DCC en niet rechtstreeks met Windows verkenner?

Ik download wel eens een film en verplaats die daarna met verkenner vanaf de PC naar de interne HDD van mijn Ultimo 4k.

Mocht het zijn dat de verkenner jouw STB niet ziet dan zal je waarschijnlijk SMB1 aan moeten zetten.

W10.

Configuratiescherm>Programma;s en onderdelen en dan links Windows onderdelen aan of uitschakelen
Zoek naar Ondersteuning voor smb1/CIFS .... de onderste twee aanvinken

 

SMB 1.0 zou ik niet meer aanzetten, i.v.m. de veiligheid en het is ook niet nodig in OpenPLi, die kan prima met hogere versies van SMB uit de voeten.

 

Ik heb begrepen dat het bij bedrijfsnetwerken idd een probleem kan zijn maar particulier zou geen kwaad kunnen, heb die altijd al aanstaan. Wanneer ik bij mij SMB1 uitzet zie ik ook geen enkele PC, STB of NAS meer, wel mijn 4 IP-camera's.

Alles gereset, ook router maar zonder resultaat. Twee dagen gezocht op het web naar oplossingen, en diverse opties geprobeerd, heeft geen resultaat opgeleverd, dus SMB1 maar weer aangezet.

Ik weet dat ik in de verkenner, netwerklocaties kan aanmaken maar dat moet niet de bedoeling zijn. Wanneer ik in de verkenner NETWERK selecteer, dienen al mijn netwerkapparaten zichtbaar te zijn, en zonder SMB1 aan te zetten lukt dit niet..



Re: File transfer Vu solo 4K #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 October 2020 - 13:31

Waar zie je wat niet meer? Ik heb hier nergens SMB1 aan staan, en ik heb nergens connectie problemen?

 

Windows gebruikte vroeger NetBIOS local segment broadcasting voor het bekendmaken van workgroup en machine (en dat activeer je door SMB1 aan te zetten in Samba). In Windows zelf moet je meer doen, want heel NetBIOS over TCP staat default uit.

 

Dit mechanisme is vervangen op alle platformen (behalve Windows) door avahi/bonjour, en op Windows door Windows Service Discovery. Beide mechanismes worden door OpenPLi ondersteund (alleen de netwerk browser op de box ondersteunt deze nog niet).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: File transfer Vu solo 4K #6 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 24 October 2020 - 13:41

@WW, als ik SNB1 aanzet dan zie ik in mijn netwerkomgeving van de windows verkenner de volgende onderdelen.

Uiteraard "deze" laptop

ET6000

ET8000

VuUltimo4k

Nas (Synology DS413j)

NAS (Netgear V2,  oudje)

4 IP camera's

Prnter staat nu uit.

 

Zet ik SMB1 uit dn zie ik alleen de IP-camera's, de ET8000 en mijn eigen laptop.

Ik heb diverse dingen uitgevoerd die op het web worden beschreven maar allen zonder resultaat.

 

o.a.

Rechtsklik Start -- Uitvoeren -- typ  services.msc   OK -- ga naar de service Function Discovery Resource Publication , dubbelklik erop en geeft hem het opstarttype 'Automatisch' -- en Start de service.

 

werkte ook niet.

Alles heeft dezelfde neterknaam en bijna alle onderdelen krijgen een vast IP-nummer vanuit de router.

Heeft niets met PLI te maken want ook de twee NAS schijven werken dan niet meer.

 

Ik heb een ASUS RT-AC87U  router


Edited by Bram55, 24 October 2020 - 13:42.


Re: File transfer Vu solo 4K #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 24 October 2020 - 17:36

Die NAS zal hoogst waarschijnlijk ook op SMB 1.0 draaien, nogmaals ik zou het niet doen. Lees maar even o.a. hier https://blog.malware...ulnerabilities/

 

Ik ga ervan uit dat al je apparaten in hetzelfde subnet zitten...

 

Eerste stap lijkt me om even te checken of alles goed staat

  • Tik network in de search box and kies Network and Sharing Center
  • Selecteer Change advanced sharing settings
  • Kies Turn on network discovery or Turn off network discovery in the settings, and kies Save changes.
  • Restart Windows

 

Werkt het dan nog niet kun je m.b.v. services.msc checken of de onderstaande services running  zijn

  • DNS Client
  • Function Discovery Resource Publication
  • SSDP Discovery
  • UPnP Device Host

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: File transfer Vu solo 4K #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 October 2020 - 17:40

Ik heb hier nog even gekeken met een verse W10 installatie, met NetBIOS over TCP op de interface uit.

 

Ik kan hier alles zien (4 boxen, 3 W7 VM's, en mijn printer), maar niet mijn NAS, en dat komt omdat op Synology WSDD niet werkt op IPv6. Als ik in W10 IPv6 uit zet zie ik ook de NAS.

 

Ook nog even de boxen gecheckt, maar die draaien allemaal standard OpenPLI Samba (want ik gebruik het zelf niet, alles mount hier op NFS).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: File transfer Vu solo 4K #9 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 24 October 2020 - 20:39

Bedankt voor jullie meedenken.

Ik heb gedaan wat jullie hebben voorgesteld echter zonder resultaat.

Ik moet zeggen dat ik een juiste weergave van mijn netwerkomgeving binnen W10, en SMB1 uitgeschakeld, nog nooit goed werkend heb gekregen.

Op internet al dagen gezocht en geprobeerd maar helaas.

Zet ik SMB1 aan, dan heb ik onmiddellijk een perfecte weergaven van mijn netwerkomgeving.

Op dit moment staat SMB1 opnieuw UIT en ik ga morgen nog wel zoeken wat de oorzaak dan kan zijn.

 

Wanneer ik in de windows verkenner, bovenin de adresbalk, de naam van mijn nas ingeef, bv \\NAS, dan zie ik alle gedeelde mappen op die NAS.

Zo ook met \\VUULTIMO4K en andere netwerkonderdelen.

Geef ik op de adresbalk in de verkenner FTP:\\ plus het ip-adres in dan werkt het ook.

De verbindingen zijn er dus wel, ze worden alleen niet getoond.



Re: File transfer Vu solo 4K #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 October 2020 - 21:45

Ik heb geen idee wat je bedoelt met SMBv1 icm W10.

 

NetBIOS broadcasting op de client heeft helemaal niks met SMBv1 te maken, maar met NetBIOS over TCP (dat zit in de netwerk settings, properties, TCP/IP v4, advanced button). SMBv1 is alleen relevant aan de server kant, omdat dat NetBIOS broadcasting activeert. En dat staat standaard aan op de box.

 

Het is waarschijnlijk een probleem aan de kant van de box met het opstarten van samba. Samba 4 heeft de correcte tijd nodig, anders start het niet (direct), en daardoor start wsdd ook niet. Dat kun je testen door op de box

/etc/init.d/samba.sh restart

uit te voeren. En daarna te kijken of de box dan wel zichtbaar is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: File transfer Vu solo 4K #11 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 25 October 2020 - 05:46

Ik heb geen idee wat je bedoelt met SMBv1 icm W10.

 

NetBIOS broadcasting op de client heeft helemaal niks met SMBv1 te maken, maar met NetBIOS over TCP (dat zit in de netwerk settings, properties, TCP/IP v4, advanced button). SMBv1 is alleen relevant aan de server kant, omdat dat NetBIOS broadcasting activeert. En dat staat standaard aan op de box.

 

Het is waarschijnlijk een probleem aan de kant van de box met het opstarten van samba. Samba 4 heeft de correcte tijd nodig, anders start het niet (direct), en daardoor start wsdd ook niet. Dat kun je testen door op de box

/etc/init.d/samba.sh restart

uit te voeren. En daarna te kijken of de box dan wel zichtbaar is.

 

Ik bedoel met W10, Windows 10 en dat ik daar bij de instellingen SMB1 aanvink. Die staat standaard UIT.

Heel internet staat bol van mensen die ditzelfde probleem hebben, zal onder de PLI-leden niet anders zijn.

Zoek maar op : W10    NETWERK    COMPUTERS

Er wordt o.a. een oplossing aangedragen om die SMB1 aan te vinken. Dat werkt goed maar er zit dus een risico aan.

Dat heb ik altijd geweten maar nooit last van gehad.

 

Als ik dat /etc/init.d/samba.sh restart op mijn VuUltimo4k intik, dan zie ik die STB meteen in mijn W10 netwerkomgeving op de laptop.

Mijn NetBIOS over TCPIP staat ingeschakled.

Ik heb al gezegd dat het NIET aan PLI ligt want ook mijn twee NAS schijven zie ik dan niet.

Het is echt een Windows dingetje.

  



Re: File transfer Vu solo 4K #12 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 25 October 2020 - 07:08

Ik kan mijn vorige post niet meer wijzigen maar dit probleem is echt niet nieuw en ook al eerder in 2018 op dit forum besproken.

https://forums.openp...-openpli/page-4



Re: File transfer Vu solo 4K #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 25 October 2020 - 10:55

Ik heb in Windows 10 SMB  1.0/CiFS Files Sharing Support aangezet en daarna weer uitgeschakeld en dan ben ik de verbinding met mijn Vu Duo 4K kwijt en dat is logisch, want de verbinding was met dit protocol opgezet. Met telnet ingelogd op de Vu Duo 4K

/etc/init.d/samba.sh restart

Weer op de netwerk omgeving geklikt en dan verschijnt de Vu Duo 4K weer keurig in de Windows 10
 

 

Ik bedenk net heb je WS-discovery op je Synology wel aanstaan? Deze is sinds DS 6.2-22259  toegevoegd  toen het SMB 1.0 protocol werd uitgefaseert. Eerst SMB 1.0 uitzetten en daarna Windows opnieuw opstarten en dan op je Synology het volgende doen:

 

  • Control Panel
  • File Services
  • Tabje Advanced
  • WS-Discovery aanvinken

Daarna in Windows op netwerk icon klikken en de Synology zou moeten verschijnen, daarna je boxen opnieuw opstarten of het commando

/etc/init.d/samba.sh restart

via telnet op elke box uitvoeren.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: File transfer Vu solo 4K #14 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 25 October 2020 - 13:17

@40H3X

Ik heb gedaan wat je schreef en idd, de 3 STB's plus Synology NAS staan nu in de netwerkomgeving.

De firmware van mijn NAS was wel up-to-date maar alleen de belangrijke onderdelen werden gedownload en dus miste ik WS-Discovery.

Die zit er na een flinke update nu wel in.

 

Wanneer een STB volledig opnieuw opgestart moet worden, moet je wel het commando opnieuw intikken om die STB weer in het netwerkoverzicht zichtbaar te maken.

Maar dat is geen bezwaar, zolang je dat maar weet.

 

Mijn dank is groot. Je hebt geen idee hoeveel uren ik de afgelopen jaren al op het web heb gezocht om dit op te lossen. (en nergens gevonden dus)



Re: File transfer Vu solo 4K #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 25 October 2020 - 13:29

Wanneer een STB volledig opnieuw opgestart moet worden, moet je wel het commando opnieuw intikken om die STB weer in het netwerkoverzicht zichtbaar te maken.
Maar dat is geen bezwaar, zolang je dat maar weet.

 
Zoals ik al schreef, dat heeft te maken met het tijd probleem.
 
De boxen die ik gebruik via de fallback hebben de systemtime plugin geinstalleerd staan (want geen lokale tuners), en die zijn altijd direct zichtbaar. Op mijn woonkamer box moet ik wsdd herstarten om 'm zichtbaar te maken.
 
We zijn met dit probleem bezig (ook andere zaken hebben hier last van, bv het opstarten van Oscam), maar geen idee of we dat nog redden voor OpenPLi 8.
 

Mijn dank is groot. Je hebt geen idee hoeveel uren ik de afgelopen jaren al op het web heb gezocht om dit op te lossen. (en nergens gevonden dus)

 

Iedereen roept gelijk "ga maar terug naar NetBIOS broadcasting, dan werkt het wel", daar ben jij ook al tegenaan gelopen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: File transfer Vu solo 4K #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 25 October 2020 - 13:47

@40H3X

Ik heb gedaan wat je schreef en idd, de 3 STB's plus Synology NAS staan nu in de netwerkomgeving.

De firmware van mijn NAS was wel up-to-date maar alleen de belangrijke onderdelen werden gedownload en dus miste ik WS-Discovery.

Die zit er na een flinke update nu wel in.

 

Wanneer een STB volledig opnieuw opgestart moet worden, moet je wel het commando opnieuw intikken om die STB weer in het netwerkoverzicht zichtbaar te maken.

Maar dat is geen bezwaar, zolang je dat maar weet.

 

Mijn dank is groot. Je hebt geen idee hoeveel uren ik de afgelopen jaren al op het web heb gezocht om dit op te lossen. (en nergens gevonden dus)

 

Mooi dat het is gelukt en zonder het SMB 1.0 ook een stuk veiliger, nog even de tip van @WanWizard ter harte nemen en systemtime plugin stalleren en die even goed configuren, dus op NTP

 

https://wiki.openpli...he_correct_time


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: File transfer Vu solo 4K #17 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 26 October 2020 - 07:51

Ik heb die SystemTime plugin op mijn Ultimo4k gezet met de instelling op NTP.

Echter na een volledige herstart van die STB is deze niet te zien in de netwerkomgeving van mijn laptop, wel na het intikken van      /etc/init.d/samba.sh restart

Geen probleem, zo dikwijls is het niet nodig dat de box volledig herstart moet worden.



Re: File transfer Vu solo 4K #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 October 2020 - 12:41

Hmm... Dat wordt debuggen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: File transfer Vu solo 4K #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 26 October 2020 - 17:04

Yup, restart enigma in debug mode vanuit het menu starten.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: File transfer Vu solo 4K #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 October 2020 - 17:07

Dat gaat dit probleem niet vinden, wsdd wordt opgestart vanuit /etc/init.d/samba.sh.

 

Er speelt iets anders, als ik op mijn box "met het probleem" ga kijken dat is wsdd wel degelijk gestart, EN had de box op dat moment een correcte tijd:

root@vuduo4k:~# ls -l /var/run/wsdd.pid
-rw-r--r--    1 root     root             4 Oct 26 12:17 /var/run/wsdd.pid

echter, als ik ga kijken welk proces ID daar in staat, dat bestaat dat proces niet meer.
 

Dus het stopt of crasht na het opstarten om e.o.a. reden. Ik zie niks in de logs.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users