Springen naar inhoud


Foto

2 vragen aan de kenners


  • Please log in to reply
Er zijn 57 reacties in dit onderwerp

#1 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 24 oktober 2020 - 14:52

Beste kenners,

 

Graag zou ik jullie advies / hulp vragen met onderstaande punten...

 

Ik heb een nieuwe TV, Samsung 65T95. Hier mijn Xtrend 8500 op aangesloten.

Bij mijn oude TV (ook een Samsung) kon ik de box met de afstandsbediening van de TV de box bedienen. Als ik de box aan/uit zette met de afstandsbediening van de box volgde de TV. Dit door HDMI CEC.  Op de nieuwe TV krijg ik dat maar niet voor elkaar

 

De 8500 is geen 4K, dus komt de TV niet tot zijn recht. Zeker omdat de soundbar vervangen gaat worden door de Sonos ARC. De TV en Sonos ondersteund Dolby Atmos / HMDI 2.1. Zover ik kan vinden zijn er nog geen boxen die dit ondersteunen.

Wat is dan een goede box die zowel Ziggo als schotel kan.  Zelf dacht ik aan de Gigablue UHD QUAD HD, VU Duo 4K SE of de oudere VU Ultimo. Het is mij niet helemaal duidelijk wat precies de verschillen zijn tussen deze laatste 2 boxen is. De Duo is de nieuwste en dus ook de betere onderdelen? 

 

Wat is jullie advies zodat we de komende jaren weer vooruit kunnen.

Alvast bedankt voor de moeite!



Re: 2 vragen aan de kenners #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 24 oktober 2020 - 15:25

Als jij nog aan een Ultimo 4K zou kunnen komen zou dát mijn advies zijn. Dat is gewoon een beer van een machine. Mogelijkheid tot plaatsen van S2 en kabel FBC tuner + indien gewenst nog een derde (Twin T2) tuner. De Duo 4Kse is an sich ook een fraaie box. Zeker als je de BT versie neemt met een BT RC. Ik wil niet anders meer.

Ik kijk vrijwel nooit meer live maar neem het op en kijk 20 min vertraagd of zo en skip de reclames. Met simultaan opnemen van 13 programma’s hoef je ook niet veel te missen. Zijn er wel zoveel fatsoenlijke programma’s om überhaupt simultaan op te nemen? :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 2 vragen aan de kenners #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 24 oktober 2020 - 17:25

Kan dit alleen maar beamen! Sinds de zomer over van een DM8000 (die het overigens nog 100% deed) naar de VU+Ultimo 4K BTE. Gevuld met DVB-S2X FBC, DVB-C FBC én Twin DVB-C/T2. Dus 18 tuners in totaal. De kabel komt van Ziggo en dankzij de 10 kabeltuners kan iedereen in huis kijken wat hij wil. Tuners genoeg om op te nemen. De satelliet kant heeft 5 satellieten tot beschikking weliswaar met legacy LNB's. In noodgevallen kan omgeschakeld worden naar satelliet en uiteraard vice-versa. Het apparaat is bloedje snel en draait met 4 kaarten uitermate stabiel. De AB doet middels HDMI-CEC ook mijn Samsung TV. Bij mij doet code 10743 het prima.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: 2 vragen aan de kenners #4 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 28 oktober 2020 - 13:06

Heren, dank jullie voor jullie antwoord. Ik ben aan het zoeken geweest en beide ontvangers zijn nog te verkrijgen.

De Ultimo klinkt super maar is uiteraard de duurste en ook de grootste. Dat laatst kan hier nog net een uitdaging worden, zou de kast moeten verbouwen. (De xtrend 8500 is heel smal) .

 

In de xtrend heb ik nu 2 sateliet en 1 kabel tuner zitten.  In zowel de ultimo en duo ga ik er met kabel op vooruit 8 tuners dmv FBC.

Geld dat ook voor sateliet, of moeten er dan eerst speciale koppen op de schotel gemonteerd worden? Indien geen speciale koppen nodig, dan heb ik voldoende aan de Duo (8 x kabel en 8 x sateliet). Indien wel kan ik beter voor de Ultimo gaan met 1 kabel en 2 sateliet tuners. De meerprijs van de decoder lijkt me dan lager dan 4 koppen te moeten vervangen.

 

Excuus als ik de termen misschien niet helemaal correct gebruik.

 

Is er zicht op een Openpli image voor de Duo 4k Se? Deze zie ik nog niet bij downloads staan.

 

Wederom bedankt.



Re: 2 vragen aan de kenners #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 oktober 2020 - 14:45

Met een S2 FBC tuner krijg je met name op één satelliet kijkend veel flexibiliteit erbij. Neem je één zender van een andere satelliet als Astra 3 op, dan heb je zo'n beetje de standaard functionaliteit.

Maar ik heb probleemloos zo'n beetje 13 simultane opnames gemaakt op de eerste 15 zenders van Astra 3 / M7. Uiteraard is de beperking van de kaart het grootste probleem. Dat heb ik ter test tijdelijk kunnen handelen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 2 vragen aan de kenners #6 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 28 november 2020 - 12:52

Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en de ultimo 4K BT besteld. Geen spijt van. Aardig verschil met de et8500.  De BT afstandsbediening wordt nagestuurd. Nu hem dus nog even bedienen met de kast open.   



Re: 2 vragen aan de kenners #7 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 28 november 2020 - 13:22

Let op de interne temperatuur van je ULTIMO 4k, in een gesloten kast gaat ie dat niet uithouden, er is geen interne koeling aanwezig in deze ontvanger, hij wil lekker open en bloot opgesteld staan.

Dat is ook het advies van de fabrikant.

 

Had hier 82 °C in de kast, nu open opgesteld is dat 54 °C.

 

 

 

Doe het zelvers houd niet alleen het hoofd koel.

http://www.vuplus-co...85/#post-261696


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: 2 vragen aan de kenners #8 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 28 november 2020 - 13:39

Bedankt voor de tip.Ik heb in de bodem een groot ventilatierooster gemaakt en daar staat hij op. Ik zal het zeker in de gaten houden.  Is ergens af te lezen hoe warm hij wordt of gewoon de thermometer erbij?



Re: 2 vragen aan de kenners #9 teo1966

  • Senior Member
  • 1104 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 28 november 2020 - 14:17

Let op de interne temperatuur van je ULTIMO 4k, in een gesloten kast gaat ie dat niet uithouden, er is geen interne koeling aanwezig in deze ontvanger, hij wil lekker open en bloot opgesteld staan.

Dat is ook het advies van de fabrikant.

 

Had hier 82 °C in de kast, nu open opgesteld is dat 54 °C.

 

 

 

Doe het zelvers houd niet alleen het hoofd koel.

http://www.vuplus-co...85/#post-261696

heb hier 58 graden in een open kast zonder hd en met 3 tuners


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: 2 vragen aan de kenners #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 15:22

Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en de ultimo 4K BT besteld. Geen spijt van. Aardig verschil met de et8500.  De BT afstandsbediening wordt nagestuurd. Nu hem dus nog even bedienen met de kast open.   

In uitgeschakelde toestand is het ding niet aan de praat te krijgen met bluetooth, hou daar wel rekening mee.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: 2 vragen aan de kenners #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 15:47

Mijn VU+ staat niet in een kast, maar ik heb regelmatig dat ik een bluetooth disconnect in beeld krijg, en dat moet ik een knop op de AB indrukken (via IR) waarna ik weer een connect melding krijg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 2 vragen aan de kenners #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 16:44

Dat is een OpenPli probleem. Met VTi is dat probleem er niet... Lijkt dat de BT in OpenPli een soort auto-disconnect timer heeft als er binnen x-tijd geen commando wordt gegeven. Druk je op een toets dan komt meteen BT RCU connected... Niet heel erg storend, maar soms vervelend..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: 2 vragen aan de kenners #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 16:46

@Wanwizard.

 

Hier idem. Normaliter is het dan voldoende om één keer op Ok te drukken om weer een BT verbinding te krijgen.
Echter bij standby MOET je eerst één keer een IR verbinding hebben, zoals Tech al opmerkt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 2 vragen aan de kenners #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 16:46

Ja, inderdaad.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 2 vragen aan de kenners #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 16:54

Dat is een OpenPli probleem. Met VTi is dat probleem er niet... Lijkt dat de BT in OpenPli een soort auto-disconnect timer heeft als er binnen x-tijd geen commando wordt gegeven.

 

Wat staat er bij VTI in /etc/bluetooh/input.conf ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 2 vragen aan de kenners #16 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 28 november 2020 - 17:26

 

Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en de ultimo 4K BT besteld. Geen spijt van. Aardig verschil met de et8500.  De BT afstandsbediening wordt nagestuurd. Nu hem dus nog even bedienen met de kast open.   

In uitgeschakelde toestand is het ding niet aan de praat te krijgen met bluetooth, hou daar wel rekening mee.

 

2x snel klikken op de Bleutooth AB Power toets en hij start hier al op.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: 2 vragen aan de kenners #17 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 28 november 2020 - 17:28

Bedankt voor de tip.Ik heb in de bodem een groot ventilatierooster gemaakt en daar staat hij op. Ik zal het zeker in de gaten houden.  Is ergens af te lezen hoe warm hij wordt of gewoon de thermometer erbij?

Menu > Informatie > Ontvanger de temp staat dan onderaan te lezen.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: 2 vragen aan de kenners #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 18:10

Bij mij staat alleen de cpu temp en die staat op de tweede regel van boven.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: 2 vragen aan de kenners #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 18:16

Hier uiteraard idem als Tech. Dat wij beide Develop draaien heeft geen invloed op dit scherm.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.;)

Bijgevoegde Bestanden


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 2 vragen aan de kenners #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 28 november 2020 - 19:48

2x snel klikken op de Bleutooth AB Power toets en hij start hier al op.

 

Zonder zichtverbinding tussen AB en box? Doe het eens als je de AB achter de bank houd of zo.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers