←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Dm8000 openpli7.3 kan maar 1 mountpoint aa...

birdybird's Photo birdybird 28 Oct 2020

Ik heb in mountmanager 2 mountpoints gemaakt een naar share de andere naar data2. Onder de pvr toets zie ik onder "net" maar 1 mountpoint.
Hoe kom ik aan de 2e mount ?
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 28 Oct 2020

Dan is die niet gemaakt, anders zou die daarbij komen te staan.

 

Je hebt voor het lokale mount point wel een andere naam gepakt?

Quote

birdybird's Photo birdybird 28 Oct 2020

Ja de ene heet share en de andere data2. Ik zie ze bij mountpoints wel allebei maar onder pvr net alleen maar share.
Quote

birdybird's Photo birdybird 28 Oct 2020

Hier de fotos

Attached Files

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 28 Oct 2020

Data2 is niet connecties!!!
Quote

birdybird's Photo birdybird 28 Oct 2020

Nou zie ik het pas. Bedankt. Is niet groen.
Ik heb hem al een keer verwijderd. opnieuw aangemaakt. Netwerk herstart. Via expert settings aangemaakt. Nu weet ik het effe niet meer.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 28 Oct 2020

Ja, een popup met een melding zou daar wel handig geweest zijn...

Quote

birdybird's Photo birdybird 28 Oct 2020

Hij zegt dat tie de mount heeft aangemaakt maar doet het niet.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 28 Oct 2020

Ik denk dat daar helemaal geen controle op zit. Dat hele stuk heeft dingend onderhoud nodig, het is al 15 jaar oud...

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 28 Oct 2020

En maak voortaan een screenshot. Die foto's zijn niet aan te zien! Gewoon via het IP van je DM8000. Links in de balk staat 'Maak screenshot'. Kies wel voor hoge resolutie...

Attached Files

Quote

birdybird's Photo birdybird 28 Oct 2020

Welke dir wordt screenshot gezet ?
Quote

Frenske's Photo Frenske 28 Oct 2020

In je browser type je http://ipadresvanjebox/grab en vervolgens sla je dat screenshot op een door jou te kiezen locatie op je PC, Mac, Ipad of eender ander device. Dat is niet heel lastig.

Quote

Bram55's Photo Bram55 29 Oct 2020

Ik denk dat daar helemaal geen controle op zit. Dat hele stuk heeft dingend onderhoud nodig, het is al 15 jaar oud...

Zelf heb ik al diverse malen/jaren gemerkt dat als je een mount probeert te verwijderen (gele knop), in sommige gevallen het radertje gaat draaien en daar blijft het bij.

De box middels de schakelaar herstarten is dan de enige optie.

Heb je bv 4 mounts, 1 t/m 4, en je kijkt naar een bestand van mount 1, dan kun je zonder problemen mout 2 t/m 4 verwijderen omdat mount 1 "actief" is.

Mount 1 verwijderen geeft dan bovenstaand probleem van "hangen".

Dus, het verwijderen van de "actieve" mount is niet mogelijk.

Wanneer ik bv mount 2 wil verwijderen, kijk ik eerst iets van bv mount 3 en dan is mount 2 zonder problemen te verwijderen.

 

Ik heb hier een Ultimo 4k met de laatste PLI maar in het verleden heb ik dit ook met een ET8000, ET6000 en ET10000 gehad.

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 29 Oct 2020

Een mount moet je altijd eerst deactiveren! Meestal doet ik zelfs een Enigma2 restart om zeker te zijn. Daarna pas wissen (zeker als je een HDD replacement hebt ingesteld). Je box zomaar uitklakken is niet bevorderlijk voor je bestandsstructuur.
Quote

Bram55's Photo Bram55 29 Oct 2020

Je box zomaar uitklakken is niet bevorderlijk voor je bestandsstructuur

 

Dat weet ik wel maar als er geen andere optie is heb je geen keus.

Het zou in de image ondervangen moeten worden dat de boel niet vastloopt wanneer men iets "onmogelijks"  probeert te doen.

In dit geval zou wanneer men probeert een mount te verwijderen, eerst enigma2 kunnen herstarten en dan die mount verwijderen.

Zelf heb ik jaren geleden een boekhoudprogramma ontworpen voor Windows systemen en in omloop gehad.

Die software bestond voor 75% uit het ondervangen van eventueel verkeerde invoer door de gebruiker.

Dat laatste mis ik wel bij de image van mijn STB. Of dit bij Linux standaard is of gemakzucht van de ontwikkelaar weet ik niet omdat ik Linux niet machtig ben.

Quote

40H3X's Photo 40H3X 29 Oct 2020

Elke keer als je de stroom eraf haalt en Enimga draait kan het filesystem (ext3/4) beschadigt raken. Als je met telnet inlogt hoef je maar een paar commando's uit te voeren https://wiki.openpli...r_your_receiver

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 29 Oct 2020

De boel loopt niet vast, de boel staat te wachten tot het filesystem wordt vrijgegeven. Het zal eerder zijn dat je niet genoeg geduld hebt. ;)

Quote

birdybird's Photo birdybird 29 Oct 2020

Helaas niet wanwizard. Als je de mount wil verwijderen lukt dat soms niet en krijg je een gsod. Is me al een paar keer overkomen.
Gaat er trouwens nog iemand naar kijken ?
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 29 Oct 2020

Als er iets crasht is er een crash log en willen we die graag zien.

 

En verder geen idee, ik ben geen Python developer, als ik het was had ik de hele netwerk bende al jaren geleden verbouwd.

Quote

birdybird's Photo birdybird 29 Oct 2020

Hier is de logAttached File  enigma2_crash_1603898913.log   16.85KB   9 downloads

Quote