←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

167 update`s

's foto crisje103 10 nov 2020

Ik heb mijn mutant hd 51 gefasht om dat er 167 update`s waren. Na de update weer 167 update`s. Er staat release 7.3 op  hoe kan dat.

Citeren

's foto WanWizard 10 nov 2020

Dat komt omdat we werken met shared feeds (per architectuur type), en bitbake (de tool waarmee pakketten worden gebouwd) dat niet snapt.

 

Hierdoor wordt een pakket voor elke box opnieuw gebouwd (en zijn versie opgehoogd), terwijl dat niet nodig is. Als je dan een box hebt die vooraan de rij staat (zoals de HD51) dan krijg je dit.

 

Voor de duidelijkheid, die 167 zijn dus binair allemaal identiek aan wat er al op de box staat, alleen het versie nummer van het pakket is anders, en daardoor ziet de package manager het als "iets nieuws".

Citeren

's foto crisje103 10 nov 2020

Is de melding er niet uit te halen dan

Citeren

's foto WanWizard 10 nov 2020

Welke melding?  Die 167? Ik heb toch net uitgelegd waar die vandaan komen?

 

Het enige wat de box ziet is dat er v12.10 geinstalleerd, en er v12.12 in de feeds staat. En dat er dus iets nieuws is. Package management heeft geen idee of dat ook zo is...

Citeren

's foto crisje103 11 nov 2020

ok

Citeren

's foto Cor1950 12 nov 2020

Ik ervaar dat ook , en het zij al  maanden / jaren dezelfde updates  , zie bijlagen. Maar dat klopt dus ook ? En wat is beter : de wekelijkse flash doen of de software update doen ?

Bijgevoegde Bestanden

Citeren

's foto WanWizard 12 nov 2020

Het zijn er niet altijd zoveel, dat ligt aan welke aanpassingen er zijn geweest. En in dit (specifieke) geval lost een flash het probleem dus niet op, alleen met een update kun je die wegwerken.

 

In dit geval een linux kernel aanpassing, en dat wordt er veel opnieuw gebouwd.

 

Overigens, voor OpenPLi 8.0 is "het update probleem" opgelost, ik heb al meerdere malen updates van meer dan 800 pakketten uitgevoerd, zonder problemen. Flashen blijft dan wel altijd een stuk sneller... ;)

Citeren

's foto Cor1950 12 nov 2020

Ok , bedankt. Wachten dus op 8.0 , dat geldt zeker voor mijn net gekochte VU+ Duo4k SE

Citeren

's foto WanWizard 12 nov 2020

Yup. En ik verwacht een RC in de komende paar weken, dus hopelijk is het wachten snel over... ;)

Citeren