Springen naar inhoud


Foto

LCD4Linux

VU+ DUO 4K SE

  • Please log in to reply
Er zijn 46 reacties in dit onderwerp

#1 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 28 december 2020 - 10:10

Hoi allemaal,

 

Iemand ervaring met LCD4Linux via de webinterface?

 

Als ik "Clock = off" selecteer gevolgd door "save" gebeurt er niks.

Box ook al een herstart gegegeven en daarna in standby gezet om te zien of de clock uit blijft.

 

 

Zie ook bijlage.

 

 

 

 

 

Bijgevoegde Bestanden


Veranderd door MatthijsNL, 28 december 2020 - 10:12


Re: LCD4Linux #2 WilS@t

  • Member
  • 15 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 28 december 2020 - 19:59

LCD4Linux is niet moeilijk, maar je moet weten wat je doet.

 

Wil je de Box LCD aanpassen doe dat in "global" en vink bovenaan Box LCD aan

 

Heb je een extern LCD, vink dan onderaan "anders"aan.

 

Even proberen en je ziet vanzelf wat je moet doen

 

 

Bij mij werkt LCD4Linux sterk vertragend op het zappen. Waarom? Geen idee.

 

Suc6



Re: LCD4Linux #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 december 2020 - 20:04


Bij mij werkt LCD4Linux sterk vertragend op het zappen. Waarom? Geen idee.

 

Suc6

 

Probeer eens in de global settings onder normaal de optie 'toon vertraging' op 400 msec te zetten. Is standaard 200 msec en dat veroorzaakt op de Uno 4Kse problemen met de melding 'afstemmen mislukt' na het zappen. Na deze aanpassing is dat verdwenen.
 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LCD4Linux #4 WilS@t

  • Member
  • 15 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 28 december 2020 - 20:18

OK, bedankt voor de tip. Ik probeer dat zsm. Laat het weten.



Re: LCD4Linux #5 WilS@t

  • Member
  • 15 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 29 december 2020 - 19:15

Ja, dat was de oplossing. Zapt nu weer als een speer!



Re: LCD4Linux #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 29 december 2020 - 20:20

Ja, dat was de oplossing. Zapt nu weer als een speer!

Bedankt voor de terugmelding.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LCD4Linux #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 29 december 2020 - 20:24

Ik het niet zinvol om de default waarde op die 400ms te zetten? Anders blijven we deze discussie voeren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4Linux #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 29 december 2020 - 20:27

Als wij dat kunnen dan lijkt mij dat prima.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LCD4Linux #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 29 december 2020 - 20:28

Even met Erik overleggen, we bouwen van zijn repo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4Linux #10 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 29 december 2020 - 23:09

Hoe kwam je erbij dat nou net déze setting zo’n rol speelt bij het zappen? Wat een verademing. Ik had er met name last van als een opname liep. Nu nergens last meer van  :).

Dit is echt de gouden tip van @Frenske. Kudos voor jou :thumbs-up:!


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: LCD4Linux #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 29 december 2020 - 23:25

Als je echt zo blij bent dan mag je op de groene pijl rechts in mijn posting drukken om mij + punten te geven. Ik vraag daar nooit om maar aangezien jullie zo blij zijn maak ik een keer een uitzondering. ;) :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LCD4Linux #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14630 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 29 december 2020 - 23:54

Pfff, schooier :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4Linux #13 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 30 december 2020 - 18:39

Done ;)


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: LCD4Linux #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 30 december 2020 - 19:14

Pfff, schooier :)

 

I don‘t understand you. ;)

Done ;)

 

Dankjewel, nogmaals. :) ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LCD4Linux #15 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 1 januari 2021 - 11:47

Goedemorgen allen,

 

Allereerst het aller beste voor 2021!

 

Ik heb een VU+ DUO 4K SE met een interne LCD.

Het lukt me om de kleur van de LCD aan te passen, uit te zetten, of de LCD te draaien.

Er is communicatie en de instellingen worden opgeslagen.

 

Graag zou ik het nu volgende per intem (individueel) willen kunnen inschakelen of uitschakelen via de interne LCD:

- klok aan/uit;

- programma picon aan/uit;

- lopend programma aan/uit;

- zichtbaarheid tunners a tm h aan/uit;

 

Is dit mogelijk?

 

In de bijlagen de instellingen zoals ik ze tot nu toe heb gemaakt.


Veranderd door MatthijsNL, 1 januari 2021 - 11:48


Re: LCD4Linux #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14630 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 1 januari 2021 - 11:48

Ja, dat kan allemaal, dat zijn allemaal los instelbare opties.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4Linux #17 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 1 januari 2021 - 11:50

Dank je maar nu de vragen:

1. zijn mijn gemaakte instellingen correct?;

2. waar vind ik deze individuel opties?;


Veranderd door MatthijsNL, 1 januari 2021 - 11:50


Re: LCD4Linux #18 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 1 januari 2021 - 12:08

Heb de opties Picon/klok gevonden. Kan deze opties aanpassen.

 

Zit een kleine rode stip rechtsboven. Wat is dit en kan ik deze uitschakelen?



Re: LCD4Linux #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14630 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 1 januari 2021 - 12:16

Dat is de opname indicator,

de instellingen van LCD4Linux zijn te divers om helemaal op in te gaan, het makkelijkste is om de instellingen te doen terwijl je meekijkt op het display, dan zie je vanzelf wat er gebeurt want de aanpassingen zijn direct (of ergens binnen 2 seconden) zichtbaar.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4Linux #20 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 2 januari 2021 - 11:19

Duidelijk. Opname indiactor ondertussen uitgezet... :D

 

Kan je het erg kleine kanalenoverizcht, wat zichtbaar wordt in de LCD als je de kanalenlijst selecteert, ook ergens uitzetten? 


Veranderd door MatthijsNL, 2 januari 2021 - 11:20




Also tagged with one or more of these keywords: VU+ DUO 4K SE

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers