Jump to content


Photo

IPchecker plugin

VU+ DUO 4K SE

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 7 January 2021 - 13:42

Hoi allemaal,

 

Weet iemand (of heeft iemand die voor mij) waar ik de "Enigma 2 IPcheker Plugin"veilig kan downloaden?

 

Wil graag vanaf mijn sat ontvanger de publieke ip gegevens kunnen zien.

 

Groeten Matthijs



Re: IPchecker plugin #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 January 2021 - 16:15

Hoi allemaal,

 

Weet iemand (of heeft iemand die voor mij) waar ik de "Enigma 2 IPcheker Plugin"veilig kan downloaden?

 

Wil graag vanaf mijn sat ontvanger de publieke ip gegevens kunnen zien.

 

Groeten Matthijs

Dat kan toch  veel simpeler type dit  https://www.watismijnip.nl/   in je browser en je weet je externe ip. En als je dit al zou weten ga je toch geen poorten naar buiten openzetten hé dat is linke soep :huh:


Edited by Sagitarius, 7 January 2021 - 16:17.

73's

PE1AQZ


Re: IPchecker plugin #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,254 posts

+691
Excellent

Posted 7 January 2021 - 18:24

Misschien leuk om dit externe ip ook in het about scherm van de box kunnen zetten.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: IPchecker plugin #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 8 January 2021 - 05:02

Daarom houd ik mijn provider aan. Gewoon een vast IP. Geen gezeur met instellen. Heb je die 'zooi' allemaal niet nodig..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: IPchecker plugin #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 January 2021 - 09:09

Daarom houd ik mijn provider aan. Gewoon een vast IP. Geen gezeur met instellen. Heb je die 'zooi' allemaal niet nodig..

Helemaal niet een vast ip, gewoon in je router ip/mac binding toepassen hoef je nooit meer ergens naar te kijken en krijgt je ontvanger altijd een ''vast'' ip. :)

Voor ''vaste'' apparaten zoals netwerk printers, media players en netwerkcamera's en servers kun je beter wel een vast ip toepassen maar een stb bij voorkeur niet.


Edited by Sagitarius, 8 January 2021 - 09:16.

73's

PE1AQZ


Re: IPchecker plugin #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 8 January 2021 - 09:55

Het vaste IP waar we over praten is aan de WAN kant!! Dus je publieke adres. Dus geen gezeur met NoIP, DynDNS om van buiten in je netwerk te geraken. VPN in de router en klaar...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: IPchecker plugin #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 January 2021 - 11:15

Beter lezen Mimisiku, de oorspronkelijke vraag van Mathijs was  "Wil graag vanaf mijn sat ontvanger de publieke ip gegevens kunnen zien" dat heeft niets met een vast ip te maken.


Edited by Sagitarius, 8 January 2021 - 11:16.

73's

PE1AQZ


Re: IPchecker plugin #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 8 January 2021 - 12:53

Dat zeg ik ook niet! Ik refereer naar het antwoord dat ik zo'n Plugin niet nodig heb omdat ik vanaf mijn provider een vast IP heb.... Dus die tussenstappen van 'watismijnip' en dergelijke nooit nodig zal hebben...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: IPchecker plugin #9 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2021 - 14:51

Hoi allemaal,

 

Mooie discussies....  :D .

 

Ik heb ondertussen de IP Cheker plugin (wel een erg simpele) gevonden. Deze geeft enkel het publieke ip adres wat mijn VU+ gebruikt weer.

 

In mijn geval van belang omdat ik een infrastructuur gebruik met meerde lijnen en VPN.

 

Groeten Matthijs





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users