Jump to content


Photo

Kanalenlijst weg na herstart


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2021 - 21:37

Hallo, ik heb de Hans settingslijst er in staan en heb zelf een extra map aangemaakt met streams.

Als ik echter mijn Zgemma HS7 herstart is die map weer weg, heel vreemd.

Ik heb als test 1 stream ook al aan de andere mappen toegevoegd en de stream zelf blijft er dan wel in staan.

Heb ik een instelling verkeerd staan?



Re: Kanalenlijst weg na herstart #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 12 January 2021 - 22:28

Hoe zet je de box uit, of hoe herstart je?

 

Als je dat niet via het menu doet, maar gewoon de stekker er uit trekt of de knop omzet, dan krijg je dit soort dingen. Net als een PC, die moet je ook nietjes afsluiten.

 

Sommige zaken staan namelijk (om snelheidsredenen) in het geheugen van de box, en worden pas bij afsluiten weggeschreven....


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst weg na herstart #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 13 January 2021 - 07:54

Hoe maak je die map dan aan.... waarschijnlijk komt hij op een andere plek terug? Misschien unlinked userbouquets uit staan?

Edited by littlesat, 13 January 2021 - 07:55.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kanalenlijst weg na herstart #4 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 18:32

Ik herstart hem netjes via menu dus dat kan het niet zijn.

Waar staat die unlinked userbouquets?



Re: Kanalenlijst weg na herstart #5 GodZZila

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 19:00

kan dit het zelfde probleem zijn als wat ik ervaar?

 

Ik heb het volgende. ik heb geen settings lijst geinstalleerd staan. Ik heb mijn eigen settingslijst gemaakt en die upload ik via DreamboxEdit.

Echter om de zoveel tijd is mijn zenderlijst weg en staat er een standaard ziggo lijst. ik dacht eerst dat er 1x in de zoveel tijd openpli zelf een cable scan deed. en dat ik daardoor de zenderlijst kwijt raakte.



Re: Kanalenlijst weg na herstart #6 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 14 January 2021 - 19:15

Dat zou kunnen. Even in het kabelscan menu kijken of dat aanstaat. En anders bij applicaties en dan rood en dan settings kijken of daar zenderlijsten staan en deze verwijderen

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Kanalenlijst weg na herstart #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 14 January 2021 - 19:21

kan dit het zelfde probleem zijn als wat ik ervaar?

 

Ik heb het volgende. ik heb geen settings lijst geinstalleerd staan. Ik heb mijn eigen settingslijst gemaakt en die upload ik via DreamboxEdit.

Echter om de zoveel tijd is mijn zenderlijst weg en staat er een standaard ziggo lijst. ik dacht eerst dat er 1x in de zoveel tijd openpli zelf een cable scan deed. en dat ik daardoor de zenderlijst kwijt raakte.

 

Als je je eigen lijst hebt gemaakt door bijvoorbeeld de lijst van Hans op je ontvanger te zetten en daarna te editen met DreamboxEdit. Dan moet je voordat je je eigenlijst weer upload naar je box eerst de lijst van Hans in de pluginbrowser verwijderen, pas daarna je eigen lijst uploaden.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kanalenlijst weg na herstart #8 GodZZila

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 19:22

Dat zou kunnen. Even in het kabelscan menu kijken of dat aanstaat. En anders bij applicaties en dan rood en dan settings kijken of daar zenderlijsten staan en deze verwijderen

 

die had ik al uitgezet dacht ik. Maar automatische kabelscan stond idd weer aan. nu weer uit gezet. En een zenderlijst had ik niet staan. Hopelijk was dit dan mijn probleem.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users