Jump to content


Photo

Display4linux vs gigablue je 4K


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Seije017

  • Senior Member
  • 72 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2021 - 10:47

Ik kwam deze tegen bij de plug-ins 

echter aanpassingen die ik doe zie ik niet terug in het display



Re: Display4linux vs gigablue je 4K #2 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 April 2021 - 14:04

Kan je bevestigen en melden uit ervaring dat deze plug-in LCD4Linux prima werkt op een GigaBlue UE 4K in tegenstelling tot of bij een Vu+Duo4K !

 

Aanzetten in Openwebif, links onderin bij Extra's LCD4Linux instellingen de betreffende webif openen en in Global de vinkjes aanzetten bij de rubriek Box-Skin-LCD.  



Re: Display4linux vs gigablue je 4K #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 11 April 2021 - 17:33

Ik kan me herinneren dat ik een aantal maanden geleden de LCD4Linux config voor de Duo4kSE heb aangepast, die is bij mij op de Duo4kSE in elk geval in orde, ik heb die van de Duo4K als basis gebruikt.....mij is niet bekend dat die niet in orde is op de Duo4K


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Display4linux vs gigablue je 4K #4 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 April 2021 - 18:58

Inderdaad, kan inmiddels bevestigen dat LCD4Linux ook prima werkt op een Vu+Duo4K mits je de juiste parameters invult in de webif en dus uiteindelijk verwerkt in de juiste files lcd4config en skin_user.xml



Re: Display4linux vs gigablue je 4K #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 April 2021 - 22:05

Heb inmiddels hier ook lcd4linux werkende op mijn Ultimo 4k, werkt top, ik had nog een oude config voor een extern Samsung fotolijstje en werkt nu met het interne display.

Moet nog wat aanpassen maar het principe werkt, er stond teveel info aan die heb ik wat beperkt voor het kleine 800x420 display..

 

Attached File  dpfIY0KUKWO.png   221.19KB   6 downloads

 

Standby

Attached File  dpfVIXKWVP2.png   161.22KB   5 downloads


Edited by Sagitarius, 11 April 2021 - 22:09.

73's

PE1AQZ


Re: Display4linux vs gigablue je 4K #6 Seije017

  • Senior Member
  • 72 posts

0
Neutral

Posted 12 April 2021 - 04:55

Ik krijg het nog niet werkende

zal wel met instellingen te maken hebben



Re: Display4linux vs gigablue je 4K #7 pietpiet50

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 12 April 2021 - 20:11

Heb inmiddels hier ook lcd4linux werkende op mijn Ultimo 4k, werkt top, ik had nog een oude config voor een extern Samsung fotolijstje en werkt nu met het interne display.

Moet nog wat aanpassen maar het principe werkt, er stond teveel info aan die heb ik wat beperkt voor het kleine 800x420 display..

 

attachicon.gifdpfIY0KUKWO.png

 

Standby

attachicon.gifdpfVIXKWVP2.png

 

mooie config gemaakt, kan je die wellicht uploaden.

 

Heb jij nog iets speciaals gedaan om het werkend te krijgen met fotolijstje?

Werkte bij mij maar liep altijd vast na een willekeurig aantal uur.


Vu duo 4K (4x FBC S2X), Octagon SF8008, Wavefield T90 2x


Re: Display4linux vs gigablue je 4K #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 April 2021 - 21:17

Het heeft hier jaren gewerkt vanaf 2013, eerst op een ET9500 later op een ET8000 en nog weer later op een ET10000.

Het fotolijstje was een Samsung SPF87H, echt plug and play. :)

Heb het nu op het front display van mijn Ultimo 4k aangesloten, dat werkt maar heeft nog een onhebbelijkheid, als ik op de Menu knop van de afstandsbediening druk dan zag ik vroeger het hoofdmenu met alle sub mappen en kon zo de ontvanger bedienen, dat werkt nu niet meer als ik lcd4linux gebruik. :(

Bij de Global instellingen kan ik gedeeltes aan/uit zetten van ''Aan'', ''Media'' en ''Idle'' (=standby)

Als ik de optie ''Aan'' uitzet dan heb ik wel het Hoofdmenu in het display.

Dat is een erg handige optie want je kunt de ontvanger dan toch bedienen zonder dat je er een tv aan hebt hangen, hoe vaak gebeurd het niet dat je een instelling niet goed heb staan en je hebt geen beeld, dan kun je altijd via het display wat dingen checken.

Als alles goed werkt wil ik mijn config best wel met je delen, zo ingewikkeld is dat niet, bij mijn fotolijstje had ik veel meer opties aan staan, maar op het kleine 4 inch display wordt het gauw te druk om het leesbaar te houden dus heb het nodige uit gezet. ;)


Edited by Sagitarius, 12 April 2021 - 21:19.

73's

PE1AQZ



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users