Springen naar inhoud


Foto

Probleem met te klein beeld op TV


  • Please log in to reply
Er zijn 9 reacties in dit onderwerp

#1 Luckytje

  • New Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 13 mei 2021 - 06:48

Ik heb LG OLED 3840x2160 (4K).  Ik heb nog maar net UV+ duo 4K SE.  Wanneer ik sateliet opstart krijg ik beeld over het volledig scherm en wanneer ik met de rechtse en linkse pijl naast de OK knop van mijn afstandsbediening zap blijft het beeld over het volledig scherm .

Wanneer ik echter naar favorieten ga of blader met de + en - van de P-toets dan krijg ik een heel klein beeld in de linker bovenhoek van mijn scherm en kan dit niet meer open krijgen op het volledige scherm.  

Iemand ervaring hiermee en oplossing ?



Re: Probleem met te klein beeld op TV #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 13 mei 2021 - 07:24

Ik heb hier nog nooit last van gehad.

 

Dus als ik jou goed begrijp, dan krijg je met ‘exit’ of ‘Ok’ niet meer het volledige scherm te zien? Hoe los je dat dan op? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je hiernaar blijft kijken.

Ik ga er voorzichtig vanuit dat met name de Power knop ook niet werkt en dan is er maar één mogelijkheid om de box weer up and running te krijgen. Mede daardoor wordt het systeem er niet stabieler van.

Laat eerst maar eens weten hoe jij dit oplost.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met te klein beeld op TV #3 Luckytje

  • New Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 13 mei 2021 - 09:12

Het enige waar ik dat mee kan oplossen is met de satelietontvanger te herstarten, maar dan mag ik niet naar favorieten gaan of krijg terug hetzelfde probleem. Met de powerknop is dat idem.



Re: Probleem met te klein beeld op TV #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 13 mei 2021 - 09:48

Reageert de box dan wel ergens op?

Veranderd door littlesat, 13 mei 2021 - 09:51

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Probleem met te klein beeld op TV #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 13 mei 2021 - 09:57

Dat vroeg ik mij dus ook al af.

Ik vermoed dat er, mede door het geregeld ‘power off power on’ iets niet meer lekker zit in die box. Vers flashen dus liefst zonder restoren van een backup en kijken na het plaatsen van bepaalde plugins of en wanneer het verschijnsel terugkomt. 
 

En geloof mij maar, het flashen stelt niet heel veel voor. En mocht jij een beginner zijn, dan is er vast wel iemand die jou, mede afhankelijk van jouw woonplaats, daarbij op locatie wilt helpen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met te klein beeld op TV #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 13 mei 2021 - 10:07

Klein scherm in de linker bovenhoek dat is dan neem ik aan de PIG screen. Waarschijnlijk hoef je alleen tijdelijk een andere skin te kiezen, de pli standaard skin verwijderen uit applicaties en opnieuw uit de feed te laden en opnieuw activeren.
Eh.. inderdaad ff opnieuw flashen en instellen gaat waarschijlijk sneller.
Als je nog een backup hebt ben je zeker zo klaar.

Re: Probleem met te klein beeld op TV #7 satjunk

  • Senior Member
  • 239 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 13 mei 2021 - 11:24

Ik heb ook de Duo4k SE en Oled LG en ik krijg ook dat kleine scherm als ik de resolutie op 2160/30 zet..op 2160  geen probleem


VU+ Duo4K SE


Re: Probleem met te klein beeld op TV #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 13 mei 2021 - 12:57

Ik heb ook de Duo4k SE en Oled LG en ik krijg ook dat kleine scherm als ik de resolutie op 2160/30 zet..op 2160  geen probleem

Maar kan jij deze dan wel of niet meer sluiten? TS blijkbaar niet.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met te klein beeld op TV #9 satjunk

  • Senior Member
  • 239 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 14 mei 2021 - 02:14

 

Ik heb ook de Duo4k SE en Oled LG en ik krijg ook dat kleine scherm als ik de resolutie op 2160/30 zet..op 2160  geen probleem

Maar kan jij deze dan wel of niet meer sluiten? TS blijkbaar niet.

 

Ja weer terug naar 2160 anders niet


VU+ Duo4K SE


Re: Probleem met te klein beeld op TV #10 Luckytje

  • New Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 mei 2021 - 05:12

Dag allen,

Ik heb het gevonden.  Het is zoals Satjunk zegt.  De resolutie stond op 2160P30.  Met het wijzigen naar 2160p is alles in orde gekomen.

 

Bedankt




1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers