Jump to content


Photo

Starten met OpenPli (Vu+ Zero)

starter help openpli vu+

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 REALSDEALS

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2021 - 18:12

Dag dames & heren,

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het instellen van OpenPli op mijn Vu+ Zero.
Op deze vragen kan ik helaas geen antwoord vinden in de uitgebreide wiki van OpenPli, daarbij moet ik ook even vermelden dat ik vrij nieuw ben naar OpenPli.

Mijn vader en ik hebben besloten een Vu+ Zero aan te schaffen omdat de Mutant die we op het oog hadden en aangeraden kregen niet konden verkrijgen.

Nu zijn we druk bezig met de installatie, zo staat OpenPli er op. 
Momenteel staat versie 8.0 erop, de meest huidigste, maar we krijgen het verder niet voor elkaar.

Dan volgt de volgende stap, we gaan door de basis heen, maar dan stuiten we op het in stellen van de tuners.
Deze stap lukt ons niet, we vinden maar geen satellieten. Oftewel we ontvangen geen signaal.

Wat hebben we verder aangesloten? (Zie de toegevoegde foto)
- De coax kabel
- Ethernet kabel
- HDMI kabel
- Remote Receiver (Afstandsbediening)
- Power kabel

Tevens doet de software het wel, ik kan wel verder de software in, het instellen/downloaden van zenderlijsten is ook geen probleem.
Maar omdat we op een of andere manier geen verbinding krijgen/ontvangen, kunnen we dus geen tv kijken.

Er is ons vertelt dat we verder geen schotel of dergelijke nodig zijn en dat we met de interne ontvanger gewoon zouden moeten kunnen kijken en signaal moeten ontvangen, maar dit lijkt dus niet het geval.

Is er iemand met meer ervaring dan ons die ons eventueel uit de brand zou kunnen helpen?
​Wij komen er niet echt uit.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite, ik hoop dat we er samen uitkomen.

Attached Files



Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 June 2021 - 18:20

De VU+Zero heeft maar 1 tuner voor satellietontvangst. Vervolgens moet je een aantal zaken eerst regelen:

Satellietschotel uitrichten op de satelliet(en) die je wens te ontvangen. Voor NL is dat meestal de combinatie Astra3 en Astra1 middels een duoLNB. Deze is leverbaar voor de 60cm en 80 cm schotels. Uiteraard de correcte LNB kiezen voor je schotel.
Dan uiteraard een goede coax kabel van de LNB naar de VU+Zero...
Uiteraard de box uitgeschakeld laten totdat je alle verbindingen hebt gemaakt!!

Waarschijnlijk refereer je naar een vorm van IPTV (signaal over LAN). Hiervoor is de coax kabel uiteraard overbodig (je gebruikt geen schotel).. Pas wel op dat je in dit geval niet vervalt in illegale IPTV.. Hiervoor vind je hier geen support...

Dus als je wat meer info hebt kunnen we je gericht helpen...

Edited by mimisiku, 3 June 2021 - 18:26.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #3 REALSDEALS

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2021 - 18:38

Bedankt voor je vlotte reactie mimisiku!

Die informatie die je me nu geeft, geeft een hele boel opheldering. 
Ik denk ook dat mijn kennissen de IPTV manier bedoelde, alleen vertellen ze me niet veel over hoe het werkt ect.

Dat het in sommige gevallen illegaal is daar kwam ik vanmiddag 'ook' achter, nu is mijn vraag daarover, is het überhaupt legaal?

Tevens denk ik toch dat we met satellieten gaan werken, aangezien we liever niet illegaal bezig gaan.
Wat voor informatie moet of kan ik dan het beste geven? 

En aan wat voor soort satellieten moet ik dan denken? Sorry, we zijn echt een leek op dat gebied...

 



Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 June 2021 - 18:44

Afhankelijk van jouw woonplaats zul je vast wel hulp kunnen krijgen met het plaatsen van een schotel. Zoals opgemerkt zal een schotel met een Duo LNB voor veel mensen voldoende zijn, uiteraard gecombineerd met een abonnement van Canal Digitaal. Dan moet je ook nog een M7 module aanschaffen.

Overigens kan je met de zenderlijst van Hans een scala aan legale streams bekijken maar niet waar normaal de belangstelling naar uit zal gaan.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #5 REALSDEALS

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2021 - 18:48

Bedankt voor je reactie Frenske!

Ik zal me daar dan wat meer in gaan verdiepen, zelf woon ik in de provincie Overijssel.
Maar met de informatie die je me geeft kan ik wat meer onderzoek doen en hier en daar gaan informeren naar een schotel ect.



Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 June 2021 - 19:00

Als je via Canal Digitaal wil gaan kijken zul je ofwel een andere ontvanger moeten kopen (met een CI interface) ofwel een losse kaart moeten overnemen van een ander middels contractovername... Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een (kabel) abo bij Ziggo of de KPN (áls je tenminste een fatsoenlijke download snelheid hebt)...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #7 REALSDEALS

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2021 - 19:38

Bedankt voor je reactie Mimisiku!

Ik denk dat ik dan beter even kan gaan kijken bij KPN/Ziggo. 
Aangezien ik het zonde vindt om nog weer een nieuwe ontvanger te moeten kopen.

Onze internet snelheid is 350Mbps // 250Mbps, ik denk dat het wel snel genoeg is toch?



Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 June 2021 - 19:51

Dat is meer dan voldoende...
Hoe kijken jullie nu TV dan?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2021 - 20:32

Bedankt voor je reactie Mimisiku!

Ik denk dat ik dan beter even kan gaan kijken bij KPN/Ziggo. 
Aangezien ik het zonde vindt om nog weer een nieuwe ontvanger te moeten kopen.

Onze internet snelheid is 350Mbps // 250Mbps, ik denk dat het wel snel genoeg is toch?

Als je het bij die 2 providers gaat zoeken, dan heb je niets aan je VU Zero dat is een satelliet ontvanger, KPN is IPTV en dan zit je vast aan hun dichtgetimmerde IP ontvanger. :(

Ziggo is een (coax) kabel provider, en die zenden uit via dvb-c daar heb je met je Zero ook niets aan. 

Verder is het een slecht advies geweest een VU Zero te kopen ipv een Mutant, voor dat geld koop je een Zgemma twin ontvanger die kabel en satelliet aankan, die zou je dan wel als Ziggo ontvanger kunnen gebruiken. Afgezien daarvan de Zgemma is razend snel door zijn 1500mhz quad core processor, daarbij vergeleken is de Zero een slak met zijn 742Mhz processor'tje. :mellow:

Weer een typisch voorbeeld van slechte voorlichting door een dealer, als ie maar iets verkoopt is daar meestal het devies.


Edited by Sagitarius, 3 June 2021 - 20:35.

73's

PE1AQZ


Re: Starten met OpenPli (Vu+ Zero) #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 4 June 2021 - 04:24

Als ik zijn eerste bericht heb begrepen heeft deze verkoper min of meer aangestuurd op een illegaal -veel voor weinig - IPTV abootje. Daar zou de VU+Zero nog wel mee overweg kunnen. Dan heb je voldoende aan de meest simpele ontvanger (waarbij mijn keuze ook niet op de VU+Zero zou zijn gevallen)... Maar goed, nu heeft hij hem in huis...
Met één been in het graf..... Helaas



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users