Jump to content


Photo

Voorkomen overschrijven bij update


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 June 2021 - 11:41

Goedendag,

Om te voorkomen dat mijn persoonlijke aanpassingen worden overschreven: Hoe kan ik het overschrijven van bijvoorbeeld PVRstate.py in de python map voorkomen bij een update?

Meestal is daar geen wijziging in te vinden, maar wordt ie toch overschreven bij een update?

Re: Voorkomen overschrijven bij update #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 6 June 2021 - 14:57

Dat kun je niet, code zit onder versie beheer, daar kun je lokaal niet in aanpassen, dat gaat opkg niet snappen.

 

Je zou opkg kunnen vertellen engima niet te updaten, maar door dependencies update er dan vrij weinig meer.

 

De enige correcte oplossing is een eigen build met je eigen branch van enigma.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Voorkomen overschrijven bij update #3 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 June 2021 - 16:43

Op dit moment bewaar ik mijn pyo file elders en ik zet deze terug na de update, na de herstart is dan de py overschreven door mijn pyo versie.

Beetje omslachtig natuurlijk, maar werkt wel.



Re: Voorkomen overschrijven bij update #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 6 June 2021 - 17:44

Plus grote kans dat het op een gegeven moment gewoon mis gaat.... wat en waarom wil je dat?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Voorkomen overschrijven bij update #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 6 June 2021 - 18:26

Op dit moment bewaar ik mijn pyo file elders en ik zet deze terug na de update, na de herstart is dan de py overschreven door mijn pyo versie.

 

Als je de source geinstalleerd hebt staan, en de py is nieuwer dan jou pyo, dan wordt die gewoon weggegooid en opnieuw aangemaakt, dus echt veilig is dat ook niet...
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Voorkomen overschrijven bij update #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 8 June 2021 - 08:31

Plus grote kans dat het op een gegeven moment gewoon mis gaat.... wat en waarom wil je dat?

Omdat ik in mijn skin i.p.v. de streepjes en pijltjes liever PLAY, STOP, END, FF en FR etc. heb staan.
Zit trouwens in InfoBarGenerics.py.
Ik probeer al jaten voorwaardelijke regels te creeren in de skin zodat dit niet nodig is, maar dat wil niet lukken.

Re: Voorkomen overschrijven bij update #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 8 June 2021 - 08:56

Dat is feitelijk een text veld in de skin waar > (kleiner teken) play is. Daarvoor hoef je eigenlijk allleen inderdaad InfoBarGenerics aan te passen. Maar waarom wil je dat perse. Als je gewend bent aan het huidige wat ook nog minder plaats inneemt dan ben je dat zo gewend…. Je maakt het jezelf zoveel lastiger met allerlei custom dingen… gewoon omdat het kan….
Een andere manier is code aanbieden (merge verzoek) die het configureerbaar maakt of een extra widget die je in een skin kunt gebruiken….. dan zit het als het gehaald wordt gewoon in.

Edited by littlesat, 8 June 2021 - 08:58.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Voorkomen overschrijven bij update #8 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 8 June 2021 - 10:40

Uit ervaring weet ik dat dat het niet zal gaan halen vanwege de bestaande skins die dan niet meer werken of aangepast moeten worden
Dubbele systemen is men ook niet dol op dus blijft dit oudbollige afwijkende stukje syntax tot einde enigma2 bestaan.
Vindt dat dit maar eens opgelost moet gaan worden. Er zijn legio van die stekeligheden betreffende skin en uniforme syntax. Het zou achteraf ook nog wel eens flink geheugenruimte kunnen opleveren, hoewel dat tegenwoordig minder speelt.

Re: Voorkomen overschrijven bij update #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 8 June 2021 - 10:57

Het is standaard een text veld dus als je de text aanpast en het past dat het vrij eenvoudig is…(> < >> x 4 << ||)Onlangs hebben grafische dingen met de keer versnelling aanpassing het wel al gehaald…

Edited by littlesat, 8 June 2021 - 10:59.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users