Jump to content


Photo

Haperingen in beeld


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 7 June 2021 - 11:22

De laatste tijd loop ik tegen het probleem aan dat als ik een opname aan het bekijken ben en er wordt ondertussen ook opgenomen dat het beeld ineens een aantal seconden stilstaat.

Ik het begin gaat het nog prima, maar na een uurtje kijken, begint het ineens.

 

Als er geen opnames plaatsvinden, kan ik gewoon een aantal uren achter elkaar kijken.

 

Iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn?



Re: Haperingen in beeld #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 June 2021 - 15:31

Over wat voor box hebben we het? Waar worden opnames opgeslagen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #3 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 7 June 2021 - 17:41

Sorry, je hebt gelijk! 

Het gaat om een Vu+ Uno4K SE en alles wordt opgenomen op een 2TB interne harddisk.



Re: Haperingen in beeld #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 June 2021 - 17:53

Ik kan me er weinig bij voorstellen, die setup heeft meer dan voldoende "oempf" om een opname te maken terwijl je er eentje kijkt. Mijn Duo 4K maakt regelmatig meer dan 6 opnames tegelijk, zonder problemen.

 

Misschien de disk niet helemaal fris?

 

Als die opname dan klaar is, is dan ook het probleem weer weg? Of blijft dat totdat je de box herstart?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #5 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 7 June 2021 - 22:53

Dat laatste heb ik nog niet echt kunnen testen, maar het lijkt mij wel. Want als er geen opnames zijn kan ik wel lang achter elkaar kijken zonder problemen.

 

Zelf zit ik ook te denken aan de harddisk, maar hoe kan ik dat controleren?



Re: Haperingen in beeld #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 June 2021 - 00:13

Onder expert settings / harddisk vind je een optie voor een file system check.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #7 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 8 June 2021 - 13:36

Uit laten voeren, maar deze fsck vindt geen fouten; er komt alleen ‘Voltooid’ te staan….

Dus lijkt die harddisk wel in orde te zijn…


Edited by Funske, 8 June 2021 - 13:36.


Re: Haperingen in beeld #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 June 2021 - 13:40

Rest de vraag:

 

Als die opname dan klaar is, is dan ook het probleem weer weg? Of blijft dat totdat je de box herstart?

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #9 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 8 June 2021 - 17:30

Daar ben ik nog niet achter, want ik laat mijn opnames altijd langer doorlopen, zodat ik zeker weet dat ik niets mis. Als ik dan klaar ben met kijken is de opname nog wel bezig en dan stop ik die meteen, want verder gaan heeft geen zin.

Ik weet in ieder geval wel, dat hij alleen hapert als het rode opnameledje in het kleine schermpje aan is.

 

Verder is het me opgevallen dat de temperatuur aan de rechtse kant achterin van het apparaat oploopt tot > 50 graden. Dat lijkt mij toch ook vrij hoog.



Re: Haperingen in beeld #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 June 2021 - 18:06

Hoe meet je die temperatuur? Als dat de temperatuur van de kast is dan ja, dat is erg hoog.

 

Ik ken de Uno 4K niet, maar rechts achterin (van voren gezien) zitten de tuner module, en die mag eigenlijk niet zo warm worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #11 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2021 - 09:39

Dat is gemeten met een lasermeter (met rode LED) door de gaatjes in de kast.

 

Zojuist nog even gemeten in stand-by-modus; de kast wordt ± 40 graden en de binnenkant is ook in deze stand-by-modus ± 50 ˚. En dat vind ik erg hoog, als er verder niets gebeurd.....

 

Ik heb al zitten denken aan een ventilatortje, maar waar moet ik die op aansluiten?



Re: Haperingen in beeld #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 June 2021 - 10:06

Ik heb een defecte VU+Ultimo4K die rond de 67° standby en 76° in bedrijf.. Na een jaar een luide knal en electrisch luchtje… Grote scheur in de SoC dus total loss….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Haperingen in beeld #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 June 2021 - 11:14

Zojuist nog even gemeten in stand-by-modus; de kast wordt ± 40 graden en de binnenkant is ook in deze stand-by-modus ± 50 ˚. En dat vind ik erg hoog, als er verder niets gebeurd.....

 

Standby is hetzelfde als aan, maar met een afgeschakelde tuner spanning en afgeschakelde video output. In termen van temperatuur moet dat wel iets, maar niet veel uitmaken.

 

Mijn Duo 4K heeft in standby een CPU temperatuur van 49 graden, lijkt me acceptabel voor een CPU die gewoon loopt.

 

Ik heb een defecte VU+Ultimo4K die rond de 67° standby en 76° in bedrijf.. Na een jaar een luide knal en electrisch luchtje… Grote scheur in de SoC dus total loss….

 

Dat lijkt me heet, zeker als dat ambient gemeten is. Aan de andere kant, de SoC moet 105 graden aan kunnen, dus dan lijkt me dat er sprake was van een serieus koeling issue?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #14 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2021 - 11:16

Ik heb een defecte VU+Ultimo4K die rond de 67° standby en 76° in bedrijf.. Na een jaar een luide knal en electrisch luchtje… Grote scheur in de SoC dus total loss….

Oh, dan staat me nog wat te wachten dan.....  ;)

 
Ik wacht wel af, gisteravond deed hij het weer prima.... Misschien toch nog eens gaan zoeken naar een ventilator die ik erin kan bouwen. Maar dan zit ik nog wel met de aansluiting intern.... Misschien heb jij nog een ideetje @WanWizard?
 
 
 

Edited by Funske, 9 June 2021 - 11:19.


Re: Haperingen in beeld #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 June 2021 - 11:19

Lijkt me exemplarisch, we hebben team leden waarbij de Ultimo 4K quasi de hele dag aan het werk is. Mijn Duo 4K heeft ook een fulltime job: doet alle opnames en is streaming server voor al mijn andere boxen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #16 grondstof

  • Senior Member
  • 68 posts

+1
Neutral

Posted 9 June 2021 - 11:52

Ik heb op mijn Dreambox8000 een laptop koeler aangesloten via de USB aansluiting.

De koeler van een betrouwbaar merk 17.3 inch ligt op de ontvanger en blaast naar onder, dat was het makkelijkste dus.

De box was eerder altijd rond de 60gr, nu met een dubbele ventilator komt hij tot hooguit 46gr


1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 


Re: Haperingen in beeld #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 June 2021 - 13:46

Mijn Ultimo 4K staat in een open kastje met ruime ventilatieruimte aan de bovenzijde. Box staat vrijwel de hele dag aan met tennis of met radio en de CPU geeft nu 69 graden aan. Eigenlijk nooit warmte-issues ervaren en hoop ook dat deze uitblijven.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Haperingen in beeld #18 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 9 June 2021 - 16:19

Ik heb op mijn Dreambox8000 een laptop koeler aangesloten via de USB aansluiting.
De koeler van een betrouwbaar merk 17.3 inch ligt op de ontvanger en blaast naar onder, dat was het makkelijkste dus.
De box was eerder altijd rond de 60gr, nu met een dubbele ventilator komt hij tot hooguit 46gr

Ik had toen ik nog een DM8000 had een zeer stille ingebouwde fan die voor de koeling zorgde. Het type was 7cm doorsnee, de temperatuur liep niet hoger dan 48°.

Re: Haperingen in beeld #19 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 9 June 2021 - 17:47

Mijn Ultimo 4K staat in een open kastje met ruime ventilatieruimte aan de bovenzijde. Box staat vrijwel de hele dag aan met tennis of met radio en de CPU geeft nu 69 graden aan. Eigenlijk nooit warmte-issues ervaren en hoop ook dat deze uitblijven.

Ik zit ook met zo'n STB en heb geen klachten, hopelijk blijft dit zo.

Deze staat rondom, volledig vrij op een TV-kast en heeft dus voldoende mogelijkheden zijn warmte te kunnen lossen.



Re: Haperingen in beeld #20 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 9 June 2021 - 18:53

Bij mij staat een Ultimo4k in een slecht geventileerd kastje. Geen interne disk, opnames gaan naar nas.

Attached Files

  • Attached File  u4k.jpg   122.69KB   2 downloads

Edited by catastrofus, 9 June 2021 - 18:53.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users