Springen naar inhoud


Foto

Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders


  • Please log in to reply
Er zijn 15 reacties in dit onderwerp

#1 Degroot

  • Senior Member
  • 127 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 16 juni 2021 - 15:08

Mijn buurman wil een nieuwe sat-ontvanger.
Hij heeft enkel een duo LNB die gericht is op astra 2.

Dus enkel de Britse zenders FTA interesseren hem.

Ik zou graag jullie mening horen alvorens te bestellen.

Ik dacht aan de Zgemma H9.2S (4K). Is dit een goeie keuze ?

Ik zou dus de kanalenlijst Hans gebruiken (waarvoor dank trouwens) en de Britse TV en radiozenders eruit halen en erop plaatsen.

Klopt het dat er geen interne harde schijf kan ingeplaatst worden ? 
Hij heeft een externe USB-schijf staan van 1 TB.

- Lukt dat om daarmee twee zenders tegelijk op te nemen ?

Ik vond het volgende om de box te flaschen met PLI: klopt deze uitleg.

 

1) Power off the receiver
2) Ensure no other USB devices are plugged into the receiver while flashing.
3) Insert the USB stick containing the image files into one of the REAR USB ports on the receiver.
4) Power the receiver on whilst holding down the REAR RESET BUTTON.
5) Once the front Air Digital display logo starts to flash White/Red release the rear reset button and wait, the receiver is now being flashed.
6) If successful the receiver will reboot it self after the flashing process has completed.
7) Remove USB stick that contains the images files.
 
Dank bij voorbaat
Tim

DM8000,

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5459 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2021 - 15:24

Voor FTA maakt de ontvanger niet zo heel veel uit. Een Enigma2 ontvanger met HDD support is handig vanwege de instelmogelijkheden. Op een USB2 aangesloten HDD kun je met gemak 2 zenders tegelijk opnemen.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68508 berichten

+1733
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2021 - 15:27

4K heeft ook geen zin als je alleen FTA wilt ontvangen, dat is er niet, en gaat er niet komen ook (even los van misschien een telesales zender).

 

Ik heb zelf een H9.2H (gelijk aan de 2S, maar dan met een C/T tuner) in de slaapkamer, prima box, en erg snel. Heeft 1 nadeel (voor mij), dat Air-Digital logo is fel wit, en niet uit te zetten zonder tang of soldeerbout. ;)

 

Flash instructies staan in de wiki: https://wiki.openpli....2FS_.2FH9S.2FT


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2021 - 16:07

Een Duo LNB? Ik vermoed een twin LNB. Het verschil is dat een Duo LNB mogelijk twee satellieten kan ontvangen maar niet als die op Astra 2 gericht is. Een twin LNB heeft twee uitgangen. De andere adviezen blijven hetzelfde. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #5 Degroot

  • Senior Member
  • 127 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 16 juni 2021 - 18:02

@Frenske, het is inderdaad een twin lnb. Ik heb me vergist sorry.

@ WanWizard, idd de 4k maakt niet uit, stond gewoon erbij in de aanbieding. En dat fel witte logo zal ook wel  

    geen probleem zijn. De perfectie is niet van deze wereld….

Dank aan iedereen.


DM8000,

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68508 berichten

+1733
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2021 - 18:28

En dat fel witte logo zal ook wel geen probleem zijn.

 

Dat hoop ik dan, in het donker kun je er een boek bij lezen, handig is anders, als hij zoals bij mij in de slaapkamer staat... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2021 - 18:44

@Degroot

Het is echt niet nodig om je te excuses te maken. Mij ging het puur om de beeldvorming. Bedankt voor je reactie.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #8 Degroot

  • Senior Member
  • 127 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 juni 2021 - 18:08

Ik doe wat staat in de link https://wiki.openpli....2FS_.2FH9S.2FT

Ik download het H9.2S bestand en unzip het op een Fat32 USB-stick.

ik lees verder: 

  1. Unpack the ZIP file to the USB stick.
  2. You should see a "zgemma" folder in the root of the USB stick

    Als ik de unzipte bestanden zie dan staat er geen ‘zgemma’ folder wel een H9 folder

    Klopt dit of maak ik me zorgen om niks . Ik heb PLI 8.0 Stable release gedownload.

DM8000,

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #9 Degroot

  • Senior Member
  • 127 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 juni 2021 - 18:09

Ik doe wat staat in de link https://wiki.openpli....2FS_.2FH9S.2FT

Ik download het H9.2S bestand en unzip het op een Fat32 USB-stick.

ik lees verder: 

  1. Unpack the ZIP file to the USB stick.
  2. You should see a "zgemma" folder in the root of the USB stick

    Als ik de unzipte bestanden zie dan staat er geen ‘zgemma’ folder wel een H9 folder

    Klopt dit of maak ik me zorgen om niks . Ik heb PLI 8.0 Stable release gedownload.

Bijgevoegde Bestanden


DM8000,

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68508 berichten

+1733
Excellent

Geplaatst op 20 juni 2021 - 18:23

Lijkt me een copy/paste vautje in de wiki, de inhoud van de zip is ok. Ik zal het aanpassen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #11 Degroot

  • Senior Member
  • 127 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 juni 2021 - 18:29

Zo ben ik weer gerust gesteld, dank WanWizard.


DM8000,

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #12 Degroot

  • Senior Member
  • 127 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 24 juni 2021 - 06:52

De ontvanger H9.2S zopas geflashd met PLI 8. Werkt zeer goed.

Toch een vraag, ik heb dus de kanalenlijst Hans gebruikt met satellietkanalen en streaming kanalen.

Bij streaming zijn er heel weinig zenders die echt werken. Moet ik nog iets bij installeren misschien ?
voorbeeld VRT werkt niet, nochtans werkt die wel via mijn raspberry op kodi. (Ook via de lijst Hans)

En….@WanWizard, het air-digital logo valt best mee hoor, misschien hebben ze het lampje wat gedimd sedert je opmerking……??


DM8000,

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5790 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 24 juni 2021 - 14:18

PLi gebruikt default Gstreamer om media af te spelen https://wiki.openpli...2_Media_playing soms ligt het aan Gstreamer en kun je van mediaplayer wisselen met de service app zit onder systemplugins. na installatie zit deze onder /menu > setup > system


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68508 berichten

+1733
Excellent

Geplaatst op 24 juni 2021 - 15:08

De HiSilicon boxen gebruiken geen gstreamer, die gebruiken ffmpeg om on the fly the converteren.

 

Maar beide players zijn beperkt in de formaten die ze af kunnen spelen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #15 Degroot

  • Senior Member
  • 127 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 24 juni 2021 - 15:26

Ik zal dus geen baat doen door de tip van 40H3X te volgen. 


DM8000,

Re: Nieuwe ontvanger enkel 28,2 FTA zenders #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68508 berichten

+1733
Excellent

Geplaatst op 24 juni 2021 - 15:36

Dat is niet gezegd, voor zover ik weet is het nog steeds zo dat exteplayer3 meer formaten afspeelt dan de standaard players.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers