Springen naar inhoud


Foto

LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt!


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 53 reacties in dit onderwerp

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1521 berichten

+16
Neutral

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 17:27

LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt!

Uit recent onderzoek van de brandweer is gebleken dat er een fout in Windows 10 en 11 zit, waardoor de CPU (Processor) oververhit kan raken en je PC of Mac in brand kan vliegen. De brandweer raad dus iedereen aan zo snel mogelijk te downgraden naar Windows 8.1 of over te stappen naar een ander besturingssysteem. Bij deze zijn jullie dus gewaarschuwd! Mocht je toch besluiten door te gaan, hou dan in ieder geval een brandblusser paraat!

Vriendelijke groet, David brandweerman bij Brandweer Nederland

 

 

Bijgevoegde Bestanden


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 17:39

Grappemaker... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #3 rocco99

  • Senior Member
  • 1521 berichten

+16
Neutral

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 18:00

Wij van de brandweer zijn bloedserieus, wij maken GEEN grappen!


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 18:21

Iets te veel gesnoven of zo?

 

Elke CPU heeft oververhittingsbeveiliging, eerst via throttling, daarna door gewoon uit te schakelen. Dat zit in hardware, daar kan een operating system weinig mee.

 

Dat wil niet zeggen dat het NOOIT kan gebeuren, maar zeker niet systematisch. En gelinkt aan een specifiek OS (p,s, dezelfde fake-news berichten zijn verschijnen over Windows 7 en Windows 8).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 18:40

Net zoals dat met een Corona vaccinatie een chip meekomt waardoor je wereldwijd te tracken bent….

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 18:45

Net zoals dat met een Corona vaccinatie een chip meekomt waardoor je wereldwijd te tracken bent….

Is dat niet zo dan? 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #7 DeBeek

  • Senior Member
  • 1490 berichten

+47
Good

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 19:13

Bijlage  116629830_3690204824342658_3835444531938385178_n.jpg   76,27K   32 Aantal bijlagen


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #8 rocco99

  • Senior Member
  • 1521 berichten

+16
Neutral

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 19:31

Iets te veel gesnoven of zo?

 

Elke CPU heeft oververhittingsbeveiliging, eerst via throttling, daarna door gewoon uit te schakelen. Dat zit in hardware, daar kan een operating system weinig mee.

 

Dat wil niet zeggen dat het NOOIT kan gebeuren, maar zeker niet systematisch. En gelinkt aan een specifiek OS (p,s, dezelfde fake-news berichten zijn verschijnen over Windows 7 en Windows 8).

Daar weet ik niks van. Heb je daar een link van? Bij het onderzoek is dit alleen gebleken bij W10 en 11, en het zijn geen fake nieuws berichten.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 19:43

Kom jij eerst maar eens met je bronnen, want je roept dit zonder ook maar enige onderbouwing,


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 20:24

:D  :D  :D


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #11 rocco99

  • Senior Member
  • 1521 berichten

+16
Neutral

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 20:31

Kom jij eerst maar eens met je bronnen, want je roept dit zonder ook maar enige onderbouwing,

 

 

De bron ben ik, brandweerman bij Brandweer Nederland.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 22:11

Tja, met zulke berichten raakt iedereen het vertrouwen in de brandweer echt wel kwijt .....

 

Maar, zoals Wanwizard ook al zei, is het een enorm broodje aap, elke processor heeft een eigen 'thermische beveiliging' en schakelt zichzelf terug als die te heet wordt en als het echt te gek wordt gaat die gewoon uit, dat heb ik al vaak genoeg gezien bij machines die vol zaten met stof en de ventilatoren echt geen lucht meer door de machine heen konden krijgen.

 

Wat betreft die fout in Windows 10 en 11 kan ik het eens zijn, alleen zit die in een andere hoek dan die temperatuur melding, alhoewel je als gebruiker behoorlijk kunt 'warmlopen' van de 'prettige' microsoft 'services' die te pas en onpas geheel uit zichzelf gaan lopen.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 22:30

Ik heb mijn SuperMicro bij het opbouwen als eens opgestart zonder koelblokken. Binnen 2 minuten stopte hij ermee, door de thermische beveiliging.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 22:59

Ja, het bericht slaat ook op de eindgebruiker en niet de hardware. ;)

 

Ik snap nog steeds niet waarom er zoveel malware in een OS gestopt moet worden, bijvoorbeeld die xbox en andere game zooi kan je als gewone gebruiker niet eens verwijderen, dat kan alleen via het register, het is gewoonweg te zot voor woorden dat je zelf niet kunt bepalen wat je wel en niet wilt hebben.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #15 rocco99

  • Senior Member
  • 1521 berichten

+16
Neutral

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 23:08

Ja, het bericht slaat ook op de eindgebruiker en niet de hardware. ;)

 

Ik snap nog steeds niet waarom er zoveel malware in een OS gestopt moet worden, bijvoorbeeld die xbox en andere game zooi kan je als gewone gebruiker niet eens verwijderen, dat kan alleen via het register, het is gewoonweg te zot voor woorden dat je zelf niet kunt bepalen wat je wel en niet wilt hebben.

 

Neem eens een kijkje bij Linux, in 1 versie kun je alleen al 15 verschillende desktop interfaces gebruiken. En 100derden distrubuties. En zo goed als vrij van spam.


Veranderd door rocco99, 18 oktober 2021 - 23:08

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 18 oktober 2021 - 23:25

Joh,.... vertel eens wat nieuws.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 23 oktober 2021 - 02:02



Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #18 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 23 oktober 2021 - 09:57

Windows 11, enkel in de buitenlucht te gebruiken, en in de buurt van een Brandweerspuit.

 

pc-fire.jpg

 

Windows 11 is HOT !


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 23 oktober 2021 - 19:06

Too HOT

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: LET OP: WAARSCHUWING LEVENSGEVAARLIJK: Het gebruik van Windows 10 en 11 kan ervoor zorgen dat je PC in brand vliegt! #20 catastrofus

  • Senior Member
  • 3440 berichten

+43
Good

Geplaatst op 23 oktober 2021 - 20:58

Hier ook win 10/11 aanwezig?

Bijgevoegde Bestanden

  • Bijlage  dc.jpg   152,28K   8 Aantal bijlagen

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers