Jump to content


Photo

no parse cannot emu met OpenPli8.1

vuplus VU+ Duo 4K SE TV Vlaanderen

  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2021 - 15:47

Gisteren OpenPli8.1 geïnstalleerd op VU+ Duo 4K SE,

ik heb een betaalabonnement voor TV Vlaanderen en gebruik een  CI module met losse kaart (dus geen CI+-kaart). Ik heb ontvangst maar

zie heel vaak de melding "no parse cannot emu" verschijnen. Weet iemand hoe dat zou komen en hoe dit op te lossen?

 

dank bij voorbaat en mvg.

jean

 

Re: no parse cannot emu met OpenPli8.1 #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 November 2021 - 16:14

Oei. Wat ben ik blij dat je dit hier meld :)

Die CI module haal je héél rap uit je prachtige VU+Duo4K SE. De losse kaart steek je met de chip naar onder en naar achter wijzend in de kaartlezer van de ontvanger. Dan installeer je OScam uit de feed. Waarschijnlijk heb je CCcamInfo als plugin geïnstalleerd. Die dus even verwijderen. Als OScam is gestart kun je de correcte reader kiezen via de OScam WebIF… Die bereik je via je Webbrowser op <ip.van.je.box:8081>. Bijvoorbeeld 192.168.178.150:8081. Klik op ‘readers’ en kies TV-Vlaanderen lower… N fijn kijken maar…

 

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: no parse cannot emu met OpenPli8.1 #3 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2021 - 16:47

Oei. Wat ben ik blij dat je dit hier meld :)

Die CI module haal je héél rap uit je prachtige VU+Duo4K SE. De losse kaart steek je met de chip naar onder en naar achter wijzend in de kaartlezer van de ontvanger. Dan installeer je OScam uit de feed. Waarschijnlijk heb je CCcamInfo als plugin geïnstalleerd. Die dus even verwijderen. Als OScam is gestart kun je de correcte reader kiezen via de OScam WebIF… Die bereik je via je Webbrowser op <ip.van.je.box:8081>. Bijvoorbeeld 192.168.178.150:8081. Klik op ‘readers’ en kies TV-Vlaanderen lower… N fijn kijken maar…

Hartelijk dank voor het prompte antwoord. Ik heb de kaart uit de CI module gehaald en de losse kaart in de gleuf geschoven zoals je zei. Toen ik naar boxip:8081 surfte zag ik niet onmiddellijk hoe ik TV vlaanderen moest opgeven maar er was ook een plugin OScam status en daar kon ik TV vlaanderen opgeven voor de kaart. Daarna werkte alles prima (geen melding 'no parse cannot emu' meer)  Dus dat is prima.

 

Als ik naar de webpagina boxip:8081 surf zie ik wel het volgende:

lower_card_TVV     ON     ::1     0     internal     0000:0000@000000         no data     00:01:48 00:01:48     READER DEVICE ERROR (no entitlements) Hide     Restart     lower_card     ACTIVE     ::1     0     internal     51DA:0100@00006C     unknown     no data     00:06:23 00:00:01     CARDOK (1 entitlement)

 

Is dit OK?

 

alvast hartelijk bedankt voor de hulp

mvg.

Jean

 

p.s. Kan je me eventueel uitleggen waarom deze werkwijze te verkiezen is boven de werkwijze met de CI-cardlezer?


Edited by jeandubois, 6 November 2021 - 16:48.


Re: no parse cannot emu met OpenPli8.1 #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 November 2021 - 16:50

p.s. Kan je me eventueel uitleggen waarom deze werkwijze te verkiezen is boven de werkwijze met de CI-cardlezer?
 

Wat dacht je van (meerdere kanalen gelijktijdig) opnemen en kijken tegelijkertijd? 

Dat gaat met een CI echt niet lukken. ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: no parse cannot emu met OpenPli8.1 #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 November 2021 - 17:14

En (veel) snellere zap tijden….  De CI module wel goed bewaren! Na 202? gaan we hem nodig hebben (en dan zijn ze natuurlijk niet meer leverbaar)..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: no parse cannot emu met OpenPli8.1 #6 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2021 - 11:41

En (veel) snellere zap tijden….  De CI module wel goed bewaren! Na 202? gaan we hem nodig hebben (en dan zijn ze natuurlijk niet meer leverbaar)..

Ik volg niet helemaal: als na 202? de hierboven beschreven  werkwijze (zonder module) niet meer zal werken, zal het dan wel nog werken met een CI-module met in te schuiven kaart? Of gaat het dan alleen nog met een CI+ module werken?

 

dank bij voorbaat en mvg.

jean



Re: no parse cannot emu met OpenPli8.1 #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 7 November 2021 - 11:49

M7 heeft in april een dealermail gestuurd dat de oude Seca3 codering zal worden uitgeschakeld vanaf februari 2022. Mede door de uitspraak van de ACM en de aankomende wet op de vrije hardware keuze is deze uitschakeltermijn uitgesteld naar een later tijdstip.

 

Alleen M7 weet wat er na de uitschakeling van Seca3 nog wél zal werken. Ze geven aan dat de losse kaarten alleen in gecertificeerde ontvangers én de witte CI 3.5 module blijven werken.. De kaarten zijn dan inmiddels 10 jaar in gebruik en zullen na verloop van tijd vanzelf gaan uitvallen door slijtage. Niet bekend of M7 de losse kaarten eenvoudig laat doodbloeden of dat er een ‘cold-turkey’ uitschakelmoment komt…


Edited by mimisiku, 7 November 2021 - 11:53.

Met één been in het graf..... Helaas



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users