Springen naar inhoud


Foto

Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal?


  • Please log in to reply
Er zijn 55 reacties in dit onderwerp

#1 Freak

  • Senior Member
  • 206 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 30 november 2021 - 16:14

Beste

 

Ik heb een vraag als ik 

Smargo Smartreader V2 dit koopt en digiturk kaart insteek kan het kanalen open zijn of niet?

https://www.astrasat...treader-v2.html

 

Toestel is zgemma H9s...

 
 

Mijn doel is voetbal streamen op Facebook live en mensen kunnen elkaar praten of chatten elkaar is leuk daarom...

 

Met vriendelijke groeten,

....

 

 

 

 



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 30 november 2021 - 17:08

Volgens mijn kennis is een Digitürk kaart gepaired met de ontvanger….. Spreek zelf geen Turks en kan ook op Turkse fora niets lezen…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #3 Freak

  • Senior Member
  • 206 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 30 november 2021 - 17:13

Volgens mijn kennis is een Digitürk kaart gepaired met de ontvanger….. Spreek zelf geen Turks en kan ook op Turkse fora niets lezen…

dus gaat niet denk je?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 30 november 2021 - 17:27

En daarboven zijn je intenties illegaal. Je mag de uitzendingen van Digitürk niet streamen (je bent niet de rechthebbende. Zeker niet voor redistributie op een sociaal platform… 


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #5 Freak

  • Senior Member
  • 206 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 30 november 2021 - 17:36

En daarboven zijn je intenties illegaal. Je mag de uitzendingen van Digitürk niet streamen (je bent niet de rechthebbende. Zeker niet voor redistributie op een sociaal platform… 

waarom is er dan facebook live dan? mag je niet alles uitstreamen dan?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 30 november 2021 - 18:49

Je mag nooit auteursrechtelijk materiaal zonder toestemming van de rechthebbenden verspreiden. Eigengemaakt materiaal mag je in principe streamen zolang het niet de belangen schaad van bedrijven/personen die in die stream te zien zijn…

 

Facebook live? Omdat mensen lekker gratis wilen kijken en een ‘sukkel’ het op die manier aanbied…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 30 november 2021 - 19:47

Dat heb je mooi mis,

 

Het licentiesysteem voor uitzending van wedstrijden met contractuele geografische beperkingen ten aanzien van decoderkaarten, is volgens de Europese hoogste rechter in strijd met Europese regelgeving. Meer in het bijzonder is sprake van strijd met het mededingingsrecht en ongeoorloofde beperking van de handel tussen de lidstaten.

 

Geen auteursrecht op sportwedstrijden

Daarnaast oordeelde het Hof dat op de wedstrijden zélf geen auteursrechtelijke bescherming rust: “Een sportwedstrijd kan echter niet worden beschouwd als een intellectuele schepping die kan worden aangemerkt als een werk in de zin van de richtlijnauteursrecht. Dat is in het bijzonder het geval voor voetbalwedstrijden, waarbij spelregels gelden die geen ruimte laten voor creatieve vrijheid in auteursrechtelijke zin.”

 

Echter als Brein hier lucht van krijgt ga je waarschijnlijk toch een forse boete betalen, die gasten pakken alles aan wat in hun ogen illegaal is.


Veranderd door Sagitarius, 30 november 2021 - 19:51

73's

PE1AQZ


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 30 november 2021 - 20:38

De EU kan zoveel vertellen! Als jij De Eredivisie live, BundesLiga etc. vrolijk gaat streamen dan heb je in no time SKY, NENT aan je broek hangen. Die hebben de rechten voor 100-den miljoenen gekocht en gaan niet toestaan dat jij dat even gratis verspreid…

De sportwedstrijden mogen volgens EU buiten de boot vallen: de “leverancier’ heeft hoge kosten en die dienst zien ze groot vergoed…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #9 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 30 november 2021 - 21:10

op de wedstrijd zelf (mannekes lopen achter een balletje) berust geen auteurs recht. Maar op de commentaar commentator de reclame borden en de uitgezonden muziek wel.

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 30 november 2021 - 21:45

De EU kan zoveel vertellen! Als jij De Eredivisie live, BundesLiga etc. vrolijk gaat streamen dan heb je in no time SKY, NENT aan je broek hangen. Die hebben de rechten voor 100-den miljoenen gekocht en gaan niet toestaan dat jij dat even gratis verspreid…

De sportwedstrijden mogen volgens EU buiten de boot vallen: de “leverancier’ heeft hoge kosten en die dienst zien ze groot vergoed…

Echt wel lees hier maar eens Europeesch recht gaat boven landelijk recht (helaas). https://ecer.minbuza...l-is-geen-kunst


73's

PE1AQZ


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14629 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 1 december 2021 - 11:22

Dat mag je ze in Polen dan ook uit gaan leggen ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 1 december 2021 - 13:16

Maar dat weet ik ook wel, het ging mij erom dat mimisiku beweerde dat dit onder het auteursrecht zou vallen, dat is dus niet zo en ook NENT doet hier niets aan, het gaat hier om een kleine vis, ze vangen liever een grote walvis. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #13 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 1 december 2021 - 14:07

@Sagitarus het door jou aangehaalde uitspraak is al heel oud en uit verband getrokken.

De vraag was mag je in griekenland een tv abo afsluiten en in England (of was het Ierland) de kaart gebruiken

en gasten in cafe laten meekijken.

Antwoord was JA ,de verschillen met dit topic

Een abbo uit Turkije valt niet onder EU regels.

Ondertussen zijn weer nieuwe wetten gekomen ,ik haal maar eentje aan

wet op privacy het gezicht van een voetballer mag je niet tonen zonder toestemming voetballer.



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #14 Freak

  • Senior Member
  • 206 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 2 december 2021 - 07:44

Volgens mijn kennis is een Digitürk kaart gepaired met de ontvanger….. Spreek zelf geen Turks en kan ook op Turkse fora niets lezen…

Mag ik iets vragen gepaired bedoel je die Digiturk kaart is gepaired met ontvanger MAC address?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 december 2021 - 13:12

Zoals gezegd: ik spreek geen Turks en heb geen eigen info. De kaart is gepairt met de ontvanger. Hoe is mij niet bekend. Feit is dat de boel potdicht zit en ook de bekende hackers geen (publieke) oplossing hebben. Als je DigiTürk wil kijken moet je gewoon betalen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68528 berichten

+1736
Excellent

Geplaatst op 2 december 2021 - 16:11

Elke ontvanger heeft een uniek ID (die kun je in de van de ontvanger GUI opvragen), en dat ID is onderdeel van de codering.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14629 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 2 december 2021 - 18:51

Mag ik iets vragen gepaired bedoel je die Digiturk kaart is gepaired met ontvanger MAC address?

Nee, het conditional access systeem (decodeersysteem) bestaat uit een soort van 'ontvanger id' en een 'card id', die twee worden met elkaar gepaird en vanaf dan zal alleen die combinatie, met een geldig abo, beeld opleveren, als je de kaart in een andere ontvanger gaat proberen, zal die niet gaan werken.

De ontvanger id is embedded in het decodeersysteem en is niet zonder slag of stoot uit te lezen, het is zeker niet zoiets simpels als een MAC-adres.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #18 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 2 december 2021 - 22:58

Nou ben ik nieuwsgierig, wanneer vindt dat pairen dan plaats? Is er een medewerker bij Digiturk die die de ontvanger uit doos haalt, uit elkaar schroeft, met een jp plug die embedded code gaat uitlezen, en dat vervolgens in de kaart programmeerd? Ik zou verwachten dat de kaart een backdoor code bevat die, na de eerste geslaagde decodering zelf de code uit de ontvanger leest en zichzelf dan paired met de ontvanger. De kaart is vervolgens onbruikbaar voor andere ontvangers.

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14629 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 2 december 2021 - 23:25

Die technieken zitten allemaal in silicon, knappe jongen als je dat eruit weet te halen, technieken zoals open etsen werkten vroeger wel maar kan je vandaag de dag toch echt vergeten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68528 berichten

+1736
Excellent

Geplaatst op 2 december 2021 - 23:35

Op zich wel interessante materie.

 

Mijn SKY box is uit jaar nul (de eerste HD versie), en met de introductie van de nieuwe kaart is deze ineens gepaired met de box voor het merendeel van de zenders. Ik moet nu ook bij een heractivatie ineens het box nummer meegeven, dat was met de oude kaart niet het geval.

 

Dus dit soort dingen zitten dan standaard in het chip design, want deze box is misschien al wel 10 jaar oud... Of doet SKY weer iets anders (naast de extra CSA encryption)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers