Springen naar inhoud


Foto

Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release?

GStreamer VLC

  • Please log in to reply
Er zijn 173 reacties in dit onderwerp

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 13 januari 2022 - 12:45

Hallo allemaal,

Dank voor de voortdurende ontwikkeling van Open-Pli!

 

Mijn Enigma boxen zijn tegenwoordig, na koppeling met mijn NAS behalve in gebruik als commercial killer (in opname de commercials overslaan) ook in gebruik als media player..

 

Het enige nadeel dat dat met zich meebrengr is dat GStreamer zich vaak geen raad weet met de enorme hoeveelheid ondertitels en/of audiotracks op een Blueray, DVD of zelfs Mkv en WMV formaten, ik vind dat erg jammer. Ook de menu structuur wordt vaak niet goed begrepen.... (VOb, PSG en SRT worden niet goed ondersteund in GStreamer standaard)

 

Speel ik dezelfde, legale!, content af via VLC op een android box of op een PC dan werkt (bijna) alles perfect en kan je je taal en ondertitel naar hartelust kiezen.

 

Ik begrijp dat de oude boxen simpelweg geen codecs genoeg aan booord hebben noch de hardware power om crosscoding te doen maar vraag me af of de 4K boxen die power wel hebben... En zo ja of het mogelijk zou zijn om een VLC port te gebruiken als default player in plaats van GStreamer... Of een VLC port aan te bieden als plugin zoals nu de service app?

 

Ik denk dat vele mediafielen zeer gelukkig met deze optie zouden zijn...

 

N.B. VLC is geen onbekende voor Enigma; de huidige plugin maakt het mogelijk om VLC op een PC te voeden met de STB stream en of info... Maar dan kijk je nog steeds op je PC ... Ik zou zo graag mijn android boxje met VLC wegdoen eens VLC in Enigma zit... want het PVR menu van Enigma is geweldig mooi!

 

Alvast dank voor iedere bijdrage

 

 



Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 13 januari 2022 - 14:59

Dat is niet zo eenvoudig als je denkt cq je voorstelt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 13 januari 2022 - 20:07

GStreamer legt je die beperkingen niet op, dat is in veel gevallen de Broadcom chip, die kan alleen bestanden afspelen waarvan de codec in de chip zit gebakken. Je kunt trouwens sowieso de extplayer proberen met de ServiceApp. Daarnaast zijn HiSil ontvangers flexibeler, die werkt mbv FFmpeg.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 13 januari 2022 - 20:09

Dat doet exteplayer3 ook, maar de HiSilicon boxen hebben hardware accelleratie voor ffmpeg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #5 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2022 - 13:39

Ik hoopte op wat bijval.... van de mediafielen...

 

Ook al omdat VLC opensource is en de defacto marktstandaard...

 

Ik heb overigens dezelfde vraag gesteld op het Videolan forum... Lijkt erop dat het niet 123 in de prullenbak gekieperd is... Serieuze reacties net als hier dus ik hou hoop...



Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #6 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2022 - 14:46

Ik hoopte op wat bijval.... van de mediafielen...

 

 

Ik zie geen voordeel van VLC op een STB.

Ik speel bijna alles af op de stb files,streams,....



Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 14 januari 2022 - 14:52

Ik hoopte op wat bijval.... van de mediafielen...

 

Ook al omdat VLC opensource is en de defacto marktstandaard...

 

Ik heb overigens dezelfde vraag gesteld op het Videolan forum... Lijkt erop dat het niet 123 in de prullenbak gekieperd is... Serieuze reacties net als hier dus ik hou hoop...

Maar wat verwacht je (meer) van VLC t.o.v. GStreamer of Extplayer.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #8 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2022 - 16:49

 

Ik hoopte op wat bijval.... van de mediafielen...

 

 

Ik zie geen voordeel van VLC op een STB.

Ik speel bijna alles af op de stb files,streams,....

 

En DVD's en Blue-rays en Amazon streams met multiple audio en sub keuzes?...

 

Beetje te kort door de bocht..  imo

 

met VLC zou de Enigma receiver een volwaardig mediacenter kunnen zijn...

Streamen naar PC lukt de huidige VLC plugin al.... leek mij een kleine stap om dan het beeld naar de monitor te sturen... maar ik ben een N00B...



Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #9 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2022 - 16:50

 

Ik hoopte op wat bijval.... van de mediafielen...

 

Ook al omdat VLC opensource is en de defacto marktstandaard...

 

Ik heb overigens dezelfde vraag gesteld op het Videolan forum... Lijkt erop dat het niet 123 in de prullenbak gekieperd is... Serieuze reacties net als hier dus ik hou hoop...

Maar wat verwacht je (meer) van VLC t.o.v. GStreamer of Extplayer.

 

Een goede subtitel en audio kanaal keuze... het afspelen van VOB, PSG en SRT ondertitels o.a.  toekomst H266....?



Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #10 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2022 - 19:00

Werkt Kodi niet?

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #11 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2022 - 19:30

Heb even wat zoekwerk gedaan.

VLC kan werken op openembedded wat openpli doet.

VLC is dan afhankelijk van o.a. 

chromium \
    gst-plugins-base \
    gst-plugins-gl \
    gst-fsl-plugin \
    gstreamer1.0-plugins-imx \

 

hierdoor zou vlc niet meer kunnen dan gstreamer dus geen toevoeging.



Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #12 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 15 januari 2022 - 01:22

Ik denk dat je nog even wat verder moet zoeken�

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 15 januari 2022 - 13:35

Waar de discusie mank gaat:

 

Op de PC duwt VLC de bron data de software codec in, en wat daar uit komt gaat naar de video kaart.

 

De Box heeft geen video kaart, wat er uit de codec komt moet de dvbmediasink in, die het vervolgens aan de SoC aanbiedt in een formaat die de SoC snapt.

 

Dat betekent dat de box niet alleen moet decoderen (meestal niet CPU intensief) maar ook moet coderen (naar bv H.265) zodat de SoC het snapt (en dat is vaak wel CPU intensief).
Vandaar dat de HiSil dat doet via ffmeg hardware acceleratie. De Broadcoms moeten dat volledig is software doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #14 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 15 januari 2022 - 13:41

Bij embedded systemen wordt ffmpeg meestal gewoon niet gebruikt enkel

de codec die de bestaande mediaplayer onderstuunt.

Dus vlc kan niet meer als gstreamer dus geen meerwaarde.

 

Hier de vlc config build file voor de meeste embedded systemen

EXTRA_OECONF = "\   --enable-libtool \   --with-contrib \   --disable-dvdread \   --disable-wxwidgets \   --disable-skins2 \   --disable-libmpeg2 \   --disable-dvdnav \   --disable-x11 --disable-xvideo --disable-opengl --disable-glx \   --disable-screen --disable-caca \   --disable-httpd --disable-vlm \   --disable-freetype \   --disable-sdl \   --enable-png \   --enable-live555 --enable-tremor \   --disable-mod \   --enable-davinci --enable-davincifb --enable-davinciresizer \   --enable-v4l2 --disable-aa --enable-wma --disable-faad \   --enable-dbus \   "  

Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 15 januari 2022 - 13:53

Wat we eigenlijk zouden moeten hebben is een goede player voor die sjips grafische ondertitels… voor text (eg srt) ondertitels hebben we goede renderers… grafische ondertitels hebben eigenlijk ook een groot nadeel omdat die komen in de resoluties waarin ze komen… en soms is dat afschuwelijk. Maar kortweg komt het er op neer als je iets download of grabbed zoek dan naar text (srt) ondertitels….

Veranderd door littlesat, 15 januari 2022 - 13:54

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 15 januari 2022 - 14:05

Waar de discusie mank gaat:

 

Op de PC duwt VLC de bron data de software codec in, en wat daar uit komt gaat naar de video kaart.

 

De Box heeft geen video kaart, wat er uit de codec komt moet de dvbmediasink in, die het vervolgens aan de SoC aanbiedt in een formaat die de SoC snapt.

 

Dat betekent dat de box niet alleen moet decoderen (meestal niet CPU intensief) maar ook moet coderen (naar bv H.265) zodat de SoC het snapt (en dat is vaak wel CPU intensief).
Vandaar dat de HiSil dat doet via ffmeg hardware acceleratie. De Broadcoms moeten dat volledig is software doen.

Precies, het vergelijken van het afspelen van media  tussen een PC en een STB is appels met peren vergelijken.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #17 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 15 januari 2022 - 14:13

Mijn handen zijn even gebonden ,ben bezig een paar systemen te upgraden en actualiseren.

Als het achter de rug is wil/probeer ik wel een VLC te compileren voor openpli.

Maar verwacht echter weinig ekstras


Veranderd door luisteraar, 15 januari 2022 - 14:13


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 15 januari 2022 - 14:20

Dat heeft geen enkele zin, want je hebt geen device waar de output naar toe kan.

 

Audio zou op sommige boxen (die een alsa implementatie hebben) wellicht nog kunnen werken, maar video kun je vergeten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #19 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 15 januari 2022 - 14:22

wat ik zo vind loopt de output over gstreamer ,toch een leuke uitdaging



Re: Is het denkbaar om GStreamer te vervangen door VLC in toekomstige release? #20 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14042 berichten

+298
Excellent

Geplaatst op 15 januari 2022 - 16:25

Gstreamer is de "engine" van VLC. Eigenlijk draait de box al VLC - afgezien van de GUI.


Real musicians never die - they just decompose



Also tagged with one or more of these keywords: GStreamer, VLC

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers