←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Harddisk VU+ uno 4K SE

tamme_tekkel's Photo tamme_tekkel 25 Jan 2022

hallo,

 

1/

ik heb een vraag ik wil de inhoud van mijn HD met een snel button van de AB op het scherm krijgen.

als ik door de opties loop welk ik kan kiezen zie ik niets van de HD.

HD wordt herkend en is geïnstalleerd.

welke optie moet ik kiezen.om dit te kunnen doen?

 

2/

is er een handleiding van Openpli 8 waar alle opties die in het programma zitten beschreven zijn ?

 

 

 

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 25 Jan 2022

Wat bedoel je met "de inhoud"? Opnames e.d.? Of alle bestanden? En over welke box hebben we het?

 

De meeste AB's hebben een PVR / playlist / filelist knop voor dit doel.

 

En nee, die is er niet, het zou fijn zijn als iemand daar eens de moeite voor nam, en het ook zou willen bijhouden. Vrijwilligers welkom !

Quote

hulkman's Photo hulkman 25 Jan 2022

Het aantal opties is ook afhankelijk van de gekozen hardware. Ten eerste zal niet iedereen toegang hebben tot alle hardware en ten tweede krijg je dan een aaneenschakeling van als je zus hardware hebt met zus en zo chip en tuner etc. dan kun je deze of die applicatie wel of niet toepassen mits je je instellingen zus en zo kiest.
Het aantal mogelijkheden is té complex om in simpele bewoordingen te bevatten.
Dus moet je soms dingen proberen en het beste ervan hopen danwel een gerichte vraag stellen alhier.
De basis functies zijn overigens intuïtief vaak wel te vinden zonder verdere instructies. En velen gingen je voor.
Quote

hulkman's Photo hulkman 25 Jan 2022

Inhoud van je hdd bekijk en bewerk je het makkelijkst op een PC, onder netwerk vindt je je reciever met een map harddisk die de inhoud van je hdd weergeeft.
Op je tv begin je vanuit je hdd/movie map (opname locatie). Van daaruit kun je door je mappen struktuur stappen. Een niveau omlaag ga je met de 2 puntjes.
Quote

tamme_tekkel's Photo tamme_tekkel 25 Jan 2022

Hallo,
Bedankt voor de reacties.
Welke box gaat het: vu+uno 4k se
Deze vraag over de hd is als volgt:
Voor de vu+ had ik een dreambox 800hdse. Deze had op de ab
Een knopje onder de menu knop die aangaf welke films ik had opgenomen. Deze dreambox had openpli versie 7.
Deze optie stond er standaard in.
Met de app op mijn telefoon jan ik wel de inhoud zien van de films op hdd. Daarom deze vraag.
Quote

hulkman's Photo hulkman 25 Jan 2022

De ab van de uno 4k se heeft daarvoor de PVR knop. Druk daatna ook op de tv-knop dan kom je altijd in je opnamelijst.
Quote

tamme_tekkel's Photo tamme_tekkel 26 Jan 2022

De ab van de uno 4k se heeft daarvoor de PVR knop. Druk daatna ook op de tv-knop dan kom je altijd in je opnamelijst.

bedankt het werkt.

de PVR knop langer ingedrukt houden dan doet hij het.

 

bedankt

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 26 Jan 2022

Apart, wat gebeurt er dan als je de PVR knop gewoon in drukt? Heeft iemand die naar een andere functie gemapt?

Quote

tamme_tekkel's Photo tamme_tekkel 26 Feb 2022

Apart, wat gebeurt er dan als je de PVR knop gewoon in drukt? Heeft iemand die naar een andere functie gemapt?

dan gebeurt er niets. langer indrukken wel.  mijn versie is wel de kale versie 8.1. ik heb alleen

de oscam er extra opgezet.

in menu toetsen definiëren staat de optie kort drukken niets bij. is het beter om de optie die ik vroeg

op korte drukken op pvr knop? 

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 26 Feb 2022

Ook zonder eigen mapping moet die toets het gewoon doen. We hebben het toch gewoon over de bijgeleverde AB?

Quote