Springen naar inhoud


Foto

Bestanden niet zichtbaar


  • Please log in to reply
Er zijn 16 reacties in dit onderwerp

#1 homerun

  • Senior Member
  • 49 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 16 februari 2022 - 13:49

Ik heb een harddisk aan mijn router in het netwerk. Hierop zitten video clips in een aantal sub directories. Via een Windows pc zie ik in alle sub directories de bestanden.

Als ik met de VU+ DUO 4K SE via PVR de hardisk aan de router bekijk, zie ik de sub directories. Alleen van een sub directorie kan ik de bestanden niet zien hoewel ze wel aanwezig zijn.

Ik krijg geen foutmeldingen. Ik zou niet weten waar ik voor dit probleem zou moeten zoeken. Kan iemand mij helpen met een oplossing voor dit probleem?

Re: Bestanden niet zichtbaar #2 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 16 februari 2022 - 13:59

Volgens mij laat de opnamelijst alleen bekende bestanden (waar hij iets mee kan) zien. Want je ziet ook nooit de meta en cut bestanden.
Misschien zit daar je probleem?
Er is overigens wel een filesearcher in de feed (weet ff niet hij die heet) die wel alle bestanden laat zien.

Re: Bestanden niet zichtbaar #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 16 februari 2022 - 14:31

Correct.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestanden niet zichtbaar #4 cobus

  • Senior Member
  • 4754 berichten

+69
Good

Geplaatst op 16 februari 2022 - 14:46

Met dreamexplorer werkt ook kan je alle bestanden zien.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Bestanden niet zichtbaar #5 homerun

  • Senior Member
  • 49 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 16 februari 2022 - 15:01

Net als in de andere sub directories zitten in de sub directorie waarvan ik de bestanden niet kan zien MP4 bestanden. Deze bestanden zouden geen probleem moeten zijn.

Re: Bestanden niet zichtbaar #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5790 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 17 februari 2022 - 12:21

Ik heb 2 test mp4 files gedownload en opgeslagen onder home/root op de Vu Duo 4K

 

Vervolgens op de PVR knop gedrukt van de afstandsbediening toen op de gele knop (Location) gekozen voor "Internal flash" naar de directory /home/root en op de betreffende mp4 OK gedrukt en voila hij wordt afgespeelt.

 

Link naar test mp4 link https://file-example...mple-mp4-files/


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestanden niet zichtbaar #7 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 17 februari 2022 - 12:25

Net als in de andere sub directories zitten in de sub directorie waarvan ik de bestanden niet kan zien MP4 bestanden. Deze bestanden zouden geen probleem moeten zijn.

Misschien staat er achter die mp4 nog een extencie of zo.

Re: Bestanden niet zichtbaar #8 homerun

  • Senior Member
  • 49 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 17 februari 2022 - 15:32

Ik heb 2 test mp4 files gedownload en opgeslagen onder home/root op de Vu Duo 4K
 
Vervolgens op de PVR knop gedrukt van de afstandsbediening toen op de gele knop (Location) gekozen voor "Internal flash" naar de directory /home/root en op de betreffende mp4 OK gedrukt en voila hij wordt afgespeelt.
 
Link naar test mp4 link https://file-example...mple-mp4-files/


Dit werkt. Het is ook niet het probleem dat ik heb. met PVR zie ik de bestanden niet in een specifieke directory op en netwerk drive. Dit terwij de MP4 bestanden er wel staan.

Re: Bestanden niet zichtbaar #9 homerun

  • Senior Member
  • 49 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 17 februari 2022 - 15:33

Net als in de andere sub directories zitten in de sub directorie waarvan ik de bestanden niet kan zien MP4 bestanden. Deze bestanden zouden geen probleem moeten zijn.

Misschien staat er achter die mp4 nog een extencie of zo.

Nee, dit is ook niet het probleem. Er staat niets achter MP4.

Re: Bestanden niet zichtbaar #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5790 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 17 februari 2022 - 15:42

 

Ik heb 2 test mp4 files gedownload en opgeslagen onder home/root op de Vu Duo 4K
 
Vervolgens op de PVR knop gedrukt van de afstandsbediening toen op de gele knop (Location) gekozen voor "Internal flash" naar de directory /home/root en op de betreffende mp4 OK gedrukt en voila hij wordt afgespeelt.
 
Link naar test mp4 link https://file-example...mple-mp4-files/


Dit werkt. Het is ook niet het probleem dat ik heb. met PVR zie ik de bestanden niet in een specifieke directory op en netwerk drive. Dit terwij de MP4 bestanden er wel staan.

 

Dan zul toch wat meer details laten zien, welke directory bijvoorbeeld en je hebt het over een netwerk drive? Misschien wat plaatjes m.b.t. hoe en wat?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestanden niet zichtbaar #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 17 februari 2022 - 17:59

Heb je wel leesrechten in die directories? Het feit dat je kunt verbinden met de share zegt op zich niks.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestanden niet zichtbaar #12 homerun

  • Senior Member
  • 49 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 18 februari 2022 - 11:57

Heb je wel leesrechten in die directories? Het feit dat je kunt verbinden met de share zegt op zich niks.


Het gekke is dat ik de bestanden in alle andere sub directories kan zien met PVR. Alleen de bestanden uit deze ene sub directory niet terwijl de bestanden er wel zijn. Ik heb ook niets met de rechten gedaan.

Re: Bestanden niet zichtbaar #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5790 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 18 februari 2022 - 17:13

Ik zou de bestanden verplaatsen en de directory verwijderen en een nieuwe aanmaken.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestanden niet zichtbaar #14 homerun

  • Senior Member
  • 49 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 februari 2022 - 18:45

De oplossing die voor mij werkte is alles van de disk afgehaald. Deze daarna als ExtFat geformateerd en de data weer teruggezet. Daarna waren de bestanden in de bewuste directory op de VU DUO 4K SE met PVR zichtbaar.

Re: Bestanden niet zichtbaar #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5790 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 20 februari 2022 - 19:00

Dank voor het terug melden. Vreemd het filesystem (fs) op je NAS zou er niet toe moeten doen. Hier is het fs Btrfs en daar snapt Enigma niks van. Het protocol dat de share regelt, NFS of CIFS regelt dat.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestanden niet zichtbaar #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 20 februari 2022 - 19:11

Correct. Vandaar mijn opmerking over rechten. Daar heb je met FAT geen last van, die ondersteunt dat niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestanden niet zichtbaar #17 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 22 februari 2022 - 23:27

Ik heb ook eens iets grgad met vreemde tejens in de filename. Bijvoorbeekd de é heeft (had) het het filesysteem wat moeite mee.
Ik weet dat André Hazes bij mij ook altijd moeilijk deed.


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers