Springen naar inhoud


Foto

Edision OS mega und neue Fernbedienung?


  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 sirtobie

  • Senior Member
  • 142 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 2 maart 2022 - 16:22

Hallo,

 

Ich musste mir für meinen OS mega eine neue Fernbedienung zulegen, da die Alte nicht mehr richtig funktioniert. Mit der neuen Fernbedienung kann ich keinen Timshift starten oder Wiedergaben von Filmen / Musik pausieren. Irgendwie hat PLi ein Problem mit der Doppelbelegung der Wiedergabe- /Pause-Taste. Wiedergabe lässt sich starten, aber Pause funktioniert nicht. Habe es mit OpenATV und OpenHDF auch versucht. Mit diesen Images gibt es keine Probleme. Ist es möglich dieses Problem in zukünftigen Images zu fixen?

Ich werde so lange auf OpenATV umsteigen bis das Problem gelöst ist.

Ich habe auch versucht die richtigen Funktionen mit der Hotkeys-Funktion zu lösen. Geht aber leider auch nicht.

 

Ich habe im Moment diese Fernbedienung.: https://www.edision....ersal-1-blister

 

PS

Ich nutze das Image 8.1 vom 27.02.22.


Veranderd door sirtobie, 2 maart 2022 - 16:24

VG 
sirtobie


Re: Edision OS mega und neue Fernbedienung? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 2 maart 2022 - 16:45

Ich werde dies mal nachfragen bei ein unserer Mitglieder die Möglicherweise beide Fernbedienungen hat und auch ein OSmega hat.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Edision OS mega und neue Fernbedienung? #3 ims

  • PLi® Core member
  • 13607 berichten

+210
Excellent

Geplaatst op 2 maart 2022 - 18:05

if you have PLi <= 8.1 , then place this file to /usr/share/enigma2/ and restart GUI (and add it to autobackup)

 

or

 

if you are using develop (night build) image, then you can newly place this file to /etc/enigma2/ and restart GUI. (note: /etc/enigma2/ dir is backuped with autobackup)

Bijgevoegde Bestanden


Veranderd door ims, 2 maart 2022 - 18:45

Kdo nic nedělá, nic nezkazí!

Re: Edision OS mega und neue Fernbedienung? #4 sirtobie

  • Senior Member
  • 142 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 2 maart 2022 - 19:31

Vielen Dank.

Ich werde es testen und berichten


VG 
sirtobie


Re: Edision OS mega und neue Fernbedienung? #5 sirtobie

  • Senior Member
  • 142 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 2 maart 2022 - 22:09

Hallo,

ich habe es getestet. Pause während einer Wiedergabe geht, aber wenn ich Timeshift starte, crasht die Box.

Das Log hänge ich hier an.

 

 

 

 

Bijgevoegde Bestanden


VG 
sirtobie


Re: Edision OS mega und neue Fernbedienung? #6 Dimitrij

  • PLi® Core member
  • 9967 berichten

+335
Excellent

Geplaatst op 3 maart 2022 - 06:49

Maybe

[VariableValue] sanity check int value


GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Solo 4K


Re: Edision OS mega und neue Fernbedienung? #7 sirtobie

  • Senior Member
  • 142 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 3 maart 2022 - 09:13

Habe das Problem gefunden.

Es lag am Skin. Mit einem Pli-skin funktioniert auch Timeshift einwandfrei.

Noch mal vielen Dank für die schnelle Hilfe.


VG 
sirtobie


Re: Edision OS mega und neue Fernbedienung? #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 3 maart 2022 - 09:23

Also gelöst. Danke für die Rückmeldung wodurch das Problem verursacht wurde.

Wir raten eigentlich jeder an um mit dem standard Skin zu testen damit von einem anderen Skin verursachte Problemen zu vermeiden.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers