Jump to content


Photo

Welke Tuner komt overeen met mijn tuner


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 jos1311

  • Senior Member
  • 42 posts

+1
Neutral

Posted 13 May 2022 - 17:54

  Beste

 

ik heb nu de VU ultimo 4k

maar ik wil deze vervangen door een andere tuner en een ander  (merk)

gezien vu niet meer mee werkt met ondersteuning van hun product  

zoek ik een nieuwe goede vergelijkbare tuner

ik gebrBeuik de tuner voor de kabel

en zoek een vergelijkbare tuner met opname  voor meerdere zenders en inbouw hd mogelijkheid 

dus die bijna alles kan

 

mvg

 

                     jos



Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 13 May 2022 - 17:58

Wel erg voorbarig gezien het feit dat de box zolang mee kan gaan tot die hardwarematig stuk gaat.

 

De opmerking dat Vu niet meer meewerkt aan de ondersteuning van de box is wel heel erg kort door de bocht, de huidige drivers volstaan en zorgen voor een werkende stabiele box, doorontwikkeling is een ander ding maar dat is nu nog niet bepaald nodig tenzij de box op een nieuwe kernel gezet zou worden, dan heb je wel de ondersteuning nodig omdat de huidige drivers niet gaan werken op een nieuwere kernel maar nogmaals is er niets aan de hand.

 

Ik zou lekker gewoon gebruik blijven maken van de Vu, voor hetzelfde geld gaat die hardwarematig gewoon nog 10 jaren mee.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 May 2022 - 18:00

Als je daarmee een FVB-C FBC tuner bedoelt, dan zijn we gauw klaar, die zijn er niet.

 

Zowel VU+ als Gigablue hebben hetzelfde probleem, Broadcom maakt geen chipsets voor de OEM markt meer, en er zijn geen alternatieven op de markt.

 

Is er een specifieke reden voor de vervanging, want de Ultimo 4K is op zich een prima box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #4 jos1311

  • Senior Member
  • 42 posts

+1
Neutral

Posted 13 May 2022 - 18:18

er was interesse in mijn tuner en ik zeg hij werkt  top

en toen dacht ik wat zijn de alternatieven als ik deze vervang dus niet veel heb ik al door



Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 May 2022 - 18:42

Dan kom je uit bij een VU+ die nog hier en daar verkrijgbaar is, zoals de Duo 4K SE. Dus dan kun je beter de Ultimo 4K houden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 13 May 2022 - 19:03

We hebben het niet meer ondersteunen toegelicht https://openpli.org/download/ en daar staat nadrukkelijk; “don”t be alarmed”. Kijk, we hebben heel wat ontvangers waar al een flink aantal jaren geen ondersteuning meer voor is en er wordt nog altijd een image voor gebouwd. Zelf hier meerdere Vu’s en die draaien prima.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #7 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 14 May 2022 - 10:06

Maar de spoeling wordt wel dun.

Als mijn ET10K het begeeft is het maar de vraag of het nog de moeite loont om een nieuwe ontvanger te zoeken. Je zit al snel aan een investering van €500 voor vergelijkbare mogelijkheden, daarvoor kun je ook ruim 5 jaar een abonnement betalen op NLZiet en kijken via de app. Geen verdere investering nodig.



Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #8 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 14 May 2022 - 10:13

daarvoor kun je ook ruim 5 jaar een abonnement betalen op NLZiet en kijken via de app. Geen verdere investering nodig.

Maar je bent ook je vrijheid kwijt.

Uit voorzorg heb ik een paar fcb tuner boxen voor reserve gekocht voordat ze niet

meer leverbaar zijn.



Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #9 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 14 May 2022 - 10:18

 

Maar je bent ook je vrijheid kwijt.

Zeker, maar die raken we toch al kwijt zodra CanalDigitaal overgaat naar CAK7 en de losse smartcards alleen nog in een CI module te gebruiken zijn.



Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #10 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 14 May 2022 - 10:23

Heb alle pay providers er uit gegooid en kijk enkel fta.

Was wel even wennen en mis ze nu helemaal niet meer.

Duits en Engels versta ik goed dus blijft keuze genoeg over.



Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2022 - 11:21

 

daarvoor kun je ook ruim 5 jaar een abonnement betalen op NLZiet en kijken via de app. Geen verdere investering nodig.

Maar je bent ook je vrijheid kwijt.

Uit voorzorg heb ik een paar fcb tuner boxen voor reserve gekocht voordat ze niet

meer leverbaar zijn.

 

Hier hetzelfde, NL-ziet bied never wat ik nu bij Ziggo en op de satelliet heb, ik ben daar ook mee bezig om wat extra FBC tuners achter de hand te hebben je weet maar nooit, FBC is toch wel handig zeker op de kabel. En bijna het hele FTA Ziggo pakket wordt omgezet naar HD, dus een kaart heb je eigenlijk niet meer nodig voor de meest actuele zenders.


73's

PE1AQZ


Re: Welke Tuner komt overeen met mijn tuner #12 Henk_01

  • Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 17 May 2022 - 11:43

  Beste

 

ik heb nu de VU ultimo 4k

maar ik wil deze vervangen door een andere tuner en een ander  (merk)

gezien vu niet meer mee werkt met ondersteuning van hun product  

zoek ik een nieuwe goede vergelijkbare tuner

ik gebrBeuik de tuner voor de kabel

en zoek een vergelijkbare tuner met opname  voor meerdere zenders en inbouw hd mogelijkheid 

dus die bijna alles kan

 

mvg

 

                     jos

 

 

Misschien is dit een optie ?
https://www.2dehands...endre-vu-duo-4k

mvg,




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users