←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

UP/DOWNLINK, jaargang 12, nummer 11, 14 me...

hro's Photo hro 14 May 2022

Voorwoord
Dit is weer zo’n ‘voor elk wat wils’-nummer. Nieuws over omroepen van lokaal tot inter- nationaal. Nieuws over hardware (aanvulling op het koppelen van een DAB+-antenne aan je schotel-lnb’s) en over de techniek achter DAB+. Software: Docsis 4.0 in ontwikkeling.

 

Noot: de server van De Transponder is ondergebracht bij KPN (voorheen XS4ALL). Nu blijkt dat KPN veel berichten van ons (onterecht) aanmerkt als spam. Zoals berichten vanuit de e-mail-notificatie. Heb je bijvoorbeeld nummer 10 of de kanalenlijst van 7 mei niet gehad? Kijk dan alsnog op de site. De server wordt binnenkort overbracht naar een ander bedrijf. Naar verwachting zijn dan de problemen opgelost!

 

In dit nummer onder andere:

  • Je recht op software updates slimme apparaten en digitale diensten;
  • Prijsverhogingen o.a. bij KPN en Ziggo per 1 juli;
  • Radio Minerva 40 jaar;
  • DAB+: meer over koppelen satelliet en de techniek achter DAB+;
  • Talpa: vier nieuwe radiozenders op nieuwe DAB+-mux;
  • Canal Digitaal, probleem ondertiteling op NPO2 is na weken opgelost;
  • Newsmax, nieuwszender uit USA, start in juni fta in HD op Astra 23,5 oost;
  • Fietsen bij Radio Kootwijk.

 

Reacties zijn welkom via: specials@detransponder.nl

De redactie (alfabetisch): Emiel, Hans, Peter en Rob. Met dank ook aan David. 

 

Attached Files

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 14 May 2022

Mijn dank weer, hij ligt al weer klaar op de tablet.

Quote

40H3X's Photo 40H3X 14 May 2022

Idem dito

Quote

wortellica's Photo wortellica 15 May 2022

Hier ook
Quote

hro's Photo hro 15 May 2022

Fijn dat het nummer 'ligt' (voor zover dat digitaal kan... ;-) ) en ben benieuwd naar jullie inhoudelijke reacties.

Quote

Frenske's Photo Frenske 15 May 2022

Hier ligt hij inmiddels ook weer klaar op te gaan lezen.

Thanks

Quote

Dimmie's Photo Dimmie 15 May 2022

Bedankt weer

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 15 May 2022

en ben benieuwd naar jullie inhoudelijke reacties.

 

van mij geen dit keer ;). Veel radio, leuk om te lezen, maar gezien mijn lokatie verder voor mij niet zo relevant.

Quote

hro's Photo hro 15 May 2022

 

en ben benieuwd naar jullie inhoudelijke reacties.

 

van mij geen dit keer ;). Veel radio, leuk om te lezen, maar gezien mijn lokatie verder voor mij niet zo relevant.

 

 

Meer nieuws uit the UK de volgende keer? Kan. Er zijn twee boeken verschenen over 100 jaar BBC. Komt in nummer 12.

Ik zal ook de berichten van Oscam goed in de gaten houden. Maar vaak is lokaal VK-nieuws voor menige lezer niet interessant.
 

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 15 May 2022

Mij hoor je verder niet klagen hoor, ik snap wel dat ik niet echt tot de doelgroep behoor... ;)

Quote

hro's Photo hro 16 May 2022

Mij hoor je verder niet klagen hoor, ik snap wel dat ik niet echt tot de doelgroep behoor... ;)

Wist ik nu maar wat 'de doelgroep' thans is. Vroeger was het alleen satelliet-gerelateerd. Later werden de onderwerpen tot meer media uitgebreid: men vroeg naar nieuws over kabel, DAB+ enzovoorts.

 

Dus proberen we nieuws over allerlei omroepen te plaatsen, zowel lokaal als nationaal als internationaal. Maar uiteraard met de nadruk op BE en NL.

Erg lokale informatie, zoals het vullen van DAB+ muxen in de UK of Tsjechië, lijkt ons geen hot news voor de lezers.

 

Lezers: laat gerust weten wat je graag leest!

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 16 May 2022

Een ding weet je in ieder geval zeker: ze lezen Nederlands ;).

Quote

Ronnie1966's Photo Ronnie1966 22 May 2022

Thx Hans en team voor wederom fijn leesvoer.

Quote

hro's Photo hro 23 May 2022

Thx Hans en team voor wederom fijn leesvoer.

Dank je Ronnie1966. Ik zou maar rap lezen... want donderdag (Hemelvaart) staat nummer 12 al gepland...

Quote