Jump to content


Photo

De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie.

OpenPLi Release 8.2

  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#1 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 23 May 2022 - 18:52

Jongstleden zondag is uiteindelijk onze nieuwe Release 8.2 online gekomen.

 

Waar bij eerdere Releases het updaten via het menu niet mogelijk bleek, mede a.g.v. het vernieuwen van ons serverpark waarbij opnieuw tóch weer technische problemen de kop op staken, is dit bij de update van 8.1 naar de Release 8.2 blijkbaar wél mogelijk. Dit is eerder door een beperkt aantal handjes getest en dat stuitte verder niet op grote problemen. Overigens kan het nooit kwaad om een goed werkende ‘full backup’ te maken van jouw laatste 8.1 Release + een gewone backup. Het standaard updaten kán bij oudere hardware met minder geheugen tot problemen leiden.

 

Wij hopen dat deze voldoet aan de wensen van veel gebruikers hoewel er nog hiaten in zullen zitten. Echter hopen wij dat de stabiliteit van onze image dit goed kan maken.

 

Het team heeft zijn uiterste best gedaan om ook deze versie toch nog geschikt te maken voor de meeste huidig ondersteunde modellen. Echter moet de gebruiker er ook met deze versie opnieuw rekening mee houden dat voor de oudere modellen van de meeste ondersteunde merken er erg weinig ruimte beschikbaar is voor het plaatsen van extra plugins behoudens een zenderlijst en een softcam.


Info oudere modellen:

Met de online flash methode gecombineerd met een juiste backup zal je weer snel up and running zijn.

Plugins die buiten onze feed geïnstalleerd zijn zullen opnieuw geïnstalleerd moeten worden.


Wij hopen dat onze gebruikers tevreden zullen zijn met deze nieuwste Release. De diverse Releasenotes w.o. ook die van de 8.2 vindt je zoals gewoonlijk in onze wiki.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #2 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 23 May 2022 - 22:48

top ;0



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #3 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 24 May 2022 - 06:32

zgemma h7s openpli8.2 Alles leek goed te gaan totdat ik herstarte. Alle settingslijsten weg.
ik zal nog een debug lijst sturen.

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #4 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 24 May 2022 - 07:33

@Team,

 

Hier mijn VU+ Ultimo 4K ge-update en dat ging vlekkeloos.

Mooi werk wat jullie met z’n allen weer neergezet hebben.

 

Zeer veel dank van een trouwe gebruiker.

 

Groet Ronnie1966


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #5 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 24 May 2022 - 07:52

Bij mij met de HD51 ging alles perfect.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 24 May 2022 - 08:10

Een issue kom ik elke keer tegen, Als ik een backup terug plaats dan is elke keer HetWeer Temperatuur die niet werkt. plaats ik Attached File  plugin.py   102.79KB   2 downloads weer in de plugin dan werkt het weer. Hoe kan ik die backup die op de server staat verwijderen.

Verder lijkt alles goed te werken in 8.2.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 May 2022 - 13:48

zgemma h7s openpli8.2 Alles leek goed te gaan totdat ik herstarte. Alle settingslijsten weg.
ik zal nog een debug lijst sturen.

 

Geupdate of geflashed?

 

In dat laatste geval lijkt het er op alsof de backup niet terug gezet werd. Dat gebeurt wel eens, dan wordt de USB stick niet herkent. Terugzetten kun je ook handmatig doen, vanuit het autobackup menu.

 

Aannemende dat je wel een backup hebt natuurlijk...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 May 2022 - 13:49

Een issue kom ik elke keer tegen, Als ik een backup terug plaats dan is elke keer HetWeer Temperatuur die niet werkt. plaats ik attachicon.gifplugin.py weer in de plugin dan werkt het weer. Hoe kan ik die backup die op de server staat verwijderen.

Verder lijkt alles goed te werken in 8.2.

 

Wat is "Het weer Temperatuur"? Ik gebruik dat hier dagelijks, en zie niks bijzonders?
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #9 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 24 May 2022 - 13:56

 

Een issue kom ik elke keer tegen, Als ik een backup terug plaats dan is elke keer HetWeer Temperatuur die niet werkt. plaats ik attachicon.gifplugin.py weer in de plugin dan werkt het weer. Hoe kan ik die backup die op de server staat verwijderen.

Verder lijkt alles goed te werken in 8.2.

 

Wat is "Het weer Temperatuur"? Ik gebruik dat hier dagelijks, en zie niks bijzonders?
 

 

Klopt hier ook maar zodra ik een nieuwe img plaats op mijn box, dan wordt er gevraagd of je een backup wil ja of nee. En natuurlijk zeg je dan ja, en  als alles weer draaid zeg maar dan werkt bij mij HetWeer "Temperatuur"niet meer. Plaats ik voor mijzelf dan die plugin.py dan werkt alles weer. m.a.w ergens wordt er nog een oudere versie terug gezet.


Edited by Loui (PD1LOI), 24 May 2022 - 13:56.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 May 2022 - 14:39

De versie in develop en in 8.2-release is de laatste die op Github staat, en die is het laatst bijgewerkt op 10 december 2021.

 

Dus als die niet correct is, dan heeft Caught verzaakt, en moet je daar de klacht neerleggen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 May 2022 - 14:41

Attentie: De introductie van FCC (Fast Channel Changing) voor de VU+ 4K boxen heeft transcoding gesloopt voor alle boxen die de streamproxy niet gebruiken (dwz alle behalve VU+). Er wordt naar gekeken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #12 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 24 May 2022 - 15:17

De versie in develop en in 8.2-release is de laatste die op Github staat, en die is het laatst bijgewerkt op 10 december 2021.

 

Dus als die niet correct is, dan heeft Caught verzaakt, en moet je daar de klacht neerleggen...

Oke ik ga kijken.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #13 Henk1201

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 24 May 2022 - 15:44

Werkt goed alleen zie ik de zendernummers niet meer als ik van bijvoorbeeld 1 naar 2 ga als ik op OK druk staan er wel nummers...

 



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 May 2022 - 16:35

Waar zie je geen zender nummer meer en hoe ga je "van 1 naar 2"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 May 2022 - 17:13

Waar zie je geen zender nummer meer en hoe ga je "van 1 naar 2"?

Dat was al eerder gemeld met FCC aan, dan zie je geen kanaal nummer bij de zenderinfo onderin het beeld, gewoon bij het zappen verschijnt er geen zender nummer naast het zender logo. Mij stoort het niet echt maar is net niet af. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 May 2022 - 17:29

Oh, dat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 24 May 2022 - 17:43

Werkt goed alleen zie ik de zendernummers niet meer als ik van bijvoorbeeld 1 naar 2 ga als ik op OK druk staan er wel nummers...

 

Als jullie jezelf eens aanleren om een screenshot te posten van het probleem. Ik gebruik de FullHD skin. Vaak helpt dat veel beter bij een analyse.

Hieronder een screenshot van mijn Ultimo 4K met FCC aan en actief. 
 

Attached File  961006CA-9716-40EE-B152-AE5D2264D5F9.jpeg   136.19KB   14 downloads


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 24 May 2022 - 18:46

Hier werkte die ook gewoon weer. met de 8.2 versie


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #19 Henk1201

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 24 May 2022 - 20:14

zag net ook dat het bij de OpenPLi Nightly was. Was me met 8.1 nooit opgevallen



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 24 May 2022 - 21:23

Klopt hier ook maar zodra ik een nieuwe img plaats op mijn box, dan wordt er gevraagd of je een backup wil ja of nee. En natuurlijk zeg je dan ja, en  als alles weer draaid zeg maar dan werkt bij mij HetWeer "Temperatuur"niet meer. Plaats ik voor mijzelf dan die plugin.py dan werkt alles weer. m.a.w ergens wordt er nog een oudere versie terug gezet.


Als jij een aanpassing in de py gemaakt hebt en een backup op een stick hebt staan, wordt er bij een restore van de backup 'gekeken' naar de geïnstalleerde plugins en worden die vanuit de feeds geïnstalleerd en niet vanaf de stick.
Jouw gewijzigde py wordt dus niet teruggezet.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users