Jump to content


Photo

Vu plus ultimo 4k verkeerde kleurprofiel op een sony tv


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 6 August 2022 - 00:02

Ik heb een nieuwe Sony oled tv gekocht en daar mijn vu plus ultimo 4k op aan gesloten en de video uitgang op 2060p gezet en het kleurprofiel op mijn Sony tv op automatisch gezet. Nu gaat de Sony bij alle zenders op een kleurprofiel van bt2020. Dat is voor zenders met HDR geen probleem daar zijn die extra kleuren geen probleem, maar de zenders die niet met HDR uitzenden hebben een bt709 kleurprofiel. Wat dit als resultaat geeft is dat alle sd hd en 4k zenders zonder hdr niet de goede kleuren hebben. De enige manier om de vu plus ultimo 4k het kleurprofiel bt709 als output te krijgen is om de video uitgang op 1080p te zetten. Nu is mijn vraag is er een mogelijk om de vu plus ultimo4k de juiste kleuren profielen mee te geven per zender of dat hij gaat schakelen per zender?  Mijn Panasonic ultra hd bluray speler laat de sony tv op kleurprofiel automatisch keurig schakelen zelfde geld voor de streaming apps waaronder netflix.

 

Wat ik ook nog geprobeerd heb met de Vuplus ultimo 4k video uitgang op 2060p is, om de Sony tv van automatisch kleurprofiel af te halen en voor die paar zenders met HDR handmatig naar het bt2020 kleuren profiel te gaan kwam ik tot de volgende dat met handmatig bt 709 instellen hij andere kleuren geeft dan wanneer de Vuplus ultimo 4k zelf bt709 output geeft op 1080p.

 

Ik hoop dat hier wat aan te doen is en ben ook wel benieuwd hoe andere bezitters van een Vuplus ultimo 4k en andere tv merken hier mee om gaan en daar dit probleem ok speelt.


Edited by Egbertjan, 6 August 2022 - 00:10.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vu plus ultimo 4k verkeerde kleurprofiel op een sony tv #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 August 2022 - 00:54

Sony eigen… Die leest de EDID niet goed uit. Met automatisch zou hij goed moeten schakelen (en dat doet hij niet). Wachten op een software update van Dony of een ander merk TV kopen…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu plus ultimo 4k verkeerde kleurprofiel op een sony tv #3 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 6 August 2022 - 00:58

Sony eigen… Die leest de EDID niet goed uit. Met automatisch zou hij goed moeten schakelen (en dat doet hij niet). Wachten op een software update van Dony of een ander merk TV kopen…

Waarom schakelt mijn Panasonic ultra hd speler dan wel goed op de zelfde tv.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vu plus ultimo 4k verkeerde kleurprofiel op een sony tv #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 6 August 2022 - 08:12

 

Sony eigen… Die leest de EDID niet goed uit. Met automatisch zou hij goed moeten schakelen (en dat doet hij niet). Wachten op een software update van Dony of een ander merk TV kopen…

Waarom schakelt mijn Panasonic ultra hd speler dan wel goed op de zelfde tv.

 

Simpel omdat het een ander merk is met andere hw, met mijn Ultimo4k en mijn Philips Oled heb ik geen enkel probleem, ik kan alle HDR modes kiezen zowel op de tv als op de Ultimo.


Edited by Sagitarius, 6 August 2022 - 08:13.

73's

PE1AQZ


Re: Vu plus ultimo 4k verkeerde kleurprofiel op een sony tv #5 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 6 August 2022 - 10:26

Sony eigen… Die leest de EDID niet goed uit. Met automatisch zou hij goed moeten schakelen (en dat doet hij niet). Wachten op een software update van Dony of een ander merk TV kopen…

Waarom schakelt mijn Panasonic ultra hd speler dan wel goed op de zelfde tv.
Simpel omdat het een ander merk is met andere hw, met mijn Ultimo4k en mijn Philips Oled heb ik geen enkel probleem, ik kan alle HDR modes kiezen zowel op de tv als op de Ultimo.

Ik heb het idee dat je niet begrijpt wat mijn vraag is. Mijn Sony schakelt met de Vuplus ultimo 4k keurig hlg of hdr10 in bij een zender die het ondersteund. Wat hij niet goed doet is schakelen tussen de kleur profielen bt2020 en bt709 als de vuplus op video output 2060p staat. Dat betekent dat alle zenders zonder hdr en dat is bijna alles met bt2020 word weergegeven inlaats van bt709. Ik ben ook wel eens benieuwd als jij naar een hd of sd zender kijkt met de Vuplus ultmio4k op 2060p video output welk kleurprofiel jou Philips tv ingesteld staat misschien gaat dat bij jou ook wel fout.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vu plus ultimo 4k verkeerde kleurprofiel op een sony tv #6 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 6 August 2022 - 10:57

Hier de verschillen tussen bt709 en bt2020 ook wel rec709 en rec2020 genoemd

https://m.youtube.co...h?v=IXYKhZdGF6s

Alles wat er gebeurt is dat de vuplus op output 2060p Alles op mijn Sony op bt2020 zet terwijl bijna alles op hdr zenders na bt709 is.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users