Jump to content


Photo

CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen

canalDigitaal oscam

  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 August 2022 - 16:21

Ik ben vandaag aan het testen gegaan omdat de CD kaart gisteravond in strafmodus ging nadat ik slechts 3 zenders tegelijk aan het opnemen was.

 

Indien de zenders RTL7, Veronica/Disney en Net5 tegelijk worden bekeken gaat de kaart na bijna 40 minuten in strafmodus. In de logfile van Oscam is niks bijzonders te zien. De kaart blijft gewoon keurig CW's afgeven, maar die zijn onjuist waardoor het beeld op alle actieve zenders uitvalt. Als nog maar één zender actief is komt het beeld na een minuutje weer terug.

 

Ik vraag me af of anderen dezelfde ervaring hebben.

 

Het zou handig zijn als OpenPli kan detecteren dat een opname van meer dan één zender tegelijk wordt geselecteerd, waarna de volgende opname's gecodeerd worden opgenomen met (liefst automatisch) decoderen achteraf.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 22 August 2022 - 16:27

Ik heb geen CD meer. Opnemen doe ik allang niet meer.. Te veel reclame en geen tijd/zin meer om die reclame eruit te snijden. Een film download ik vanuit nieuwsgroepen zonder reclame.. Nieuws krijg ik wel van collega’s en de soaps van mijn vrouw…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #3 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 22 August 2022 - 16:34

Ik heb even quad-PiP "opgezet" met NPO1 HD, RTL4 HD, RTL7 HD en Paramount Network, en ik krijg 4x beeld...


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #4 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 August 2022 - 16:41

Probeer dat eens 40 minuten vol te houden.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #5 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 22 August 2022 - 16:53

De kaart gaat toch niet pas na 40 minuten in strafmodus? Dat is secondenwerk...


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #6 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 August 2022 - 16:58

Nee,zoals ik schreef gaat de kaart na 40 minuten in strafmodus. Bij 4 zenders wellicht sneller, niet getest.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 22 August 2022 - 17:12

Ik heb geen CD meer. Opnemen doe ik allang niet meer.. Te veel reclame en geen tijd/zin meer om die reclame eruit te snijden. Een film download ik vanuit nieuwsgroepen zonder reclame.. Nieuws krijg ik wel van collega’s en de soaps van mijn vrouw…

Niet echt een antwoord waar de TS op zit te wachten, er wordt op geen enkele vraag van hem antwoord gegeven maar alleen jouw mening geventileerd…
Op zich is daar niets mis mee alleen heeft de vrager er niets aan en is dat hier dus niet echt op zijn plek.
Mocht je alsnog graag jouw mening willen geven, start dan een eigen topic en ga volledig los ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #8 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 22 August 2022 - 17:23

Nee,zoals ik schreef gaat de kaart na 40 minuten in strafmodus. Bij 4 zenders wellicht sneller, niet getest.

Ik wil het morgen wel proberen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij CD denken: ach, geef ze nog maar 40 minuten kijktijd voordat we de kaart in strafmodus zetten...


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #9 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 August 2022 - 17:26

Tsja, het is wat ik constateer. Iets van x tijd coulance is op zich niet vreemd. Het voorkomt problemen bij zappen.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #10 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+20
Neutral

Posted 22 August 2022 - 17:26

Ik had dat tijdens het weekend ook voor, na dik 10 minuten wachten was er weer beeld, dit is nooit eerder voorgevallen.

Er liepen 3 opnames, en ik zapte naar een andere zender om te kijken, en toen was er een "donker " gat.

Heb er verder het raden naar, de gebruikte Oscam instellingen voldoen al tijden.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 August 2022 - 17:34

Ik heb nu 3 opnames lopen op mijn kaart, plus een 4e live (om te kijken wanneer er issues zijn), voorlopig al een kwartier geen probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #12 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 22 August 2022 - 17:48

Was het niet iets van: niet meer dan 4 zenders per window van 10 seconden? Als ik 3 opnames start en ik zap wat te enthousiast dan krijg ik de kaart snel in strafmodus.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 August 2022 - 17:52

Ja, zoiets. En dat risico is bij 3 opnames zeker aanwezig, niet te veel zappen dus, of alleen FTA (of op een andere kaart) kijken dus.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 22 August 2022 - 18:05

De SID limit instelling in ‘onze’ oscam config is geen 100%garantie dat de kaart blijft werken, in sommige gevallen kan de kaart dus wel in strafmodus raken, inderdaad bij drie opname’s en heftig zapgedrag voldoet de SID beperking nog steeds alleen wordt het aantal ecm’s bij heftig zappen natuurlijk wel aanzienlijk meer.
Ook daarvoor is een instelling in oscam mogelijk, die is niet in de standaard configuratie opgenomen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 22 August 2022 - 18:49

De kaart kan je alleen helemaal resetten als je een uurtje of 8 1 zender laat decoderen zonder tussen door te zappen e.d. Dus door gewoon de boel langere tijd bijv s’nachts aan te laten staan.. 3’zenders opnemen en zappen =
Snel straf…. Bij sneller zappen dan om de 10’seconden

Edited by littlesat, 22 August 2022 - 18:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #16 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 August 2022 - 19:08

Ik heb zelfs niet gezapt. 2 van de 3 genoemde zenders opnemen en de derde kijken= straf binnen 40 minuten.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #17 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+20
Neutral

Posted 22 August 2022 - 19:41

De vraag kan zijn, welke oscam config gebruik je.

Ik heb die gewoon standaard staan, niks aan gewijzigd aan de reader, behalve mhz op 450 gezet.

Werkt al tijden goed tot gisteren.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #18 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 August 2022 - 19:44

Ik gebruik ook een configuratie die al jaren goed werkt. Dat is echt de issue niet. Cd heeft kennelijk iets verandert op 1 of meer zenders.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 22 August 2022 - 20:47

Ik heb zelfs niet gezapt. 2 van de 3 genoemde zenders opnemen en de derde kijken= straf binnen 40 minuten.

De kaart kan voor in deel in strafmodus staan en heeft dan weinig nodig om fake cw's te geven.

 

Ik zou de tip van Littlesat ter harte nemen en de kaart volledig te resetten door 's nachts de tuner op 1 kanaal in te stellen, in de nacht zap je toch niet ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #20 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 23 August 2022 - 06:21

Was al gedaan. Bovendien kwam de kaart oorspronkelijk ook uit een rustige situatie. Er is nauwelijks iets op te nemen en al helemaal nooit meer dan 4 zenders tegelijk. CD heeft echt de touwtjes aangetrokken.



Also tagged with one or more of these keywords: canalDigitaal, oscam

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users