Jump to content


Photo

Remote channel stream converter

stream hdmi vuplus

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 lexhoub

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 28 August 2022 - 21:10

Hoi,

 

Ik heb op dit moment 2 VU+ ontvangers. Eentje heeft problemen met de schotel door de boomgroei, de schotel kan niet meer op een andere plek gezet worden. De andere staat achter in de tuin en heeft perfect ontvangst. 

Nu heb ik de binnen VU+ via Remote Channel Stream met de buiten VU+ en werkt perfect. 

Is het ook mogelijk om via een ander soort apparaat ook gewoon de stream te ontvangen? 

Dit omdat ik slechts 2.5 cm achter de televisie ruimte hebben om het apparaat weg te werken en dus geen 3e VU+ kwijt krijg.

 

Alex

 

 



Re: Remote channel stream converter #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 28 August 2022 - 21:57

Er zijn zat boxjes (als ze leverbaart zijn) die dat kunnen, zelfs waarbij een IR oog wordt bijgeleverd speciaal voor dit wegwerken.

 

Maar 2,5cm is wel erg weinig. De dunste box die ik ken is de Amiko Viper, maar die is niet meer leverbaar (en geen 4K). De meeste andere zijn al snel een cm of 4. Wellicht e.o.a. android streaming boxje?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote channel stream converter #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 August 2022 - 07:44

Hoi,

 

Ik heb op dit moment 2 VU+ ontvangers. Eentje heeft problemen met de schotel door de boomgroei, de schotel kan niet meer op een andere plek gezet worden. De andere staat achter in de tuin en heeft perfect ontvangst. 

Nu heb ik de binnen VU+ via Remote Channel Stream met de buiten VU+ en werkt perfect. 

Is het ook mogelijk om via een ander soort apparaat ook gewoon de stream te ontvangen? 

Dit omdat ik slechts 2.5 cm achter de televisie ruimte hebben om het apparaat weg te werken en dus geen 3e VU+ kwijt krijg.

 

Alex

Als je tv een smart tv is met bv Android, dan kun je daar de e2streamer app opzetten, en kun je alle zenders van je VU binnenhalen in dezelfde kwaliteit als op je VU.


Edited by Sagitarius, 29 August 2022 - 07:45.

73's

PE1AQZ


Re: Remote channel stream converter #4 lexhoub

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 29 August 2022 - 15:51

Er zijn zat boxjes (als ze leverbaart zijn) die dat kunnen, zelfs waarbij een IR oog wordt bijgeleverd speciaal voor dit wegwerken.

Maar 2,5cm is wel erg weinig. De dunste box die ik ken is de Amiko Viper, maar die is niet meer leverbaar (en geen 4K). De meeste andere zijn al snel een cm of 4. Wellicht e.o.a. android streaming boxje?


Ik hoef niet persè een satelliet box te hebben. Dus volgens jou kan ik dat ook doen met een android boxje.
En die 2.5 cm is de ruimte achter de tv die tegen de witte muur hangt. De WCD zit achter deze tv, dus geen zichtbare kabels.
Ik ga eens zoeken.

Re: Remote channel stream converter #5 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 29 August 2022 - 16:08

Ik heb er geen ervaring mee (niet getest)

Er moeten USB sticks of was het een hdmi stick bestaan die van een smarttv een

android tv maakt.


Edited by luisteraar, 29 August 2022 - 16:09.


Re: Remote channel stream converter #6 lodder

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 30 August 2022 - 12:35

Kijk eens naar de Mi box, dit android kastje is vrij dun (2 cm) is 4k en heeft ook nog eens een chromekast aan board.



Re: Remote channel stream converter #7 dolphs

  • Senior Member
  • 980 posts

+8
Neutral

Posted 31 August 2022 - 05:36

Kijk eens naar de Mi box, dit android kastje is vrij dun (2 cm) is 4k en heeft ook nog eens een chromekast aan board.

 

waar ik me altijd aan erger is het niet vloeiende beeld, je moet 'bijvoorbeeld maar eens op RTL Z afstemmen en dan naar die "ticker" onderin kijken: hak hak hak

Misschien heb ik net de vekeerde apparaten in m'n handen gehad en zijn er die hier geen probleem mee hebben?

 

Verder wil ik de mogelijkheid kunnen hebben om net als in mijn enigma2 box de userbouquets aan te passen, meestal moet je in de "apps" meerdere profiles aangeven.

Ik wil gewoon RCSRDS en ZiGGo bij elkaar hebben en ook separaat, dus m'n favourites(tv), ZiGGo en RCSRDS.



Re: Remote channel stream converter #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 August 2022 - 09:17

waar ik me altijd aan erger is het niet vloeiende beeld, je moet 'bijvoorbeeld maar eens op RTL Z afstemmen en dan naar die "ticker" onderin kijken: hak hak hak

Misschien heb ik net de vekeerde apparaten in m'n handen gehad en zijn er die hier geen probleem mee hebben?

 

 

Daar erger ik me ook aan, maar dat heeft een reden, die ticker begint ook niet links in het beeld en synct niet lekker, dat hebben ze indertijd gedaan toen er nog veel kijkers waren die op een klein 4:3 tv'tje de beursberichten keken anders kwam die ticker niet volledig in beeld. Dat hebben ze nog steeds niet aangepast :(


Edited by Sagitarius, 31 August 2022 - 09:22.

73's

PE1AQZ


Re: Remote channel stream converter #9 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 31 August 2022 - 09:53

Daar erger ik me ook aan, maar dat heeft een reden, die ticker begint ook niet links in het beeld en synct niet lekker

 

 

 

Wat een onzin verhaal verhaal zou wel van sat4all kunnen afkomen.

Het beeld komt gecomprimeerd in mpeg compressie aan dus niets de sync enz.

Mpeg geef enkel de verschillen in de frames door.

Een lopende textbalk geeft grote verschillen in de frames dus extra data.

Die hogere bitrate moet de hardware/software aankunnen daar schort android aan.



Re: Remote channel stream converter #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 August 2022 - 14:54

 

Daar erger ik me ook aan, maar dat heeft een reden, die ticker begint ook niet links in het beeld en synct niet lekker

 

 

 

Wat een onzin verhaal verhaal zou wel van sat4all kunnen afkomen.

Het beeld komt gecomprimeerd in mpeg compressie aan dus niets de sync enz.

Mpeg geef enkel de verschillen in de frames door.

Een lopende textbalk geeft grote verschillen in de frames dus extra data.

Die hogere bitrate moet de hardware/software aankunnen daar schort android aan.

 

Je kletst uit je nek ik kijk helemaal niet op Android gewoon op  de H9SE, en die is altijd al wat schokkerig van beeld geweest en ook die ticker onderin beeld, diverse members hebben dat hier gemeld.

Ik heb indertijd nog contact gehad met RTL-Z en gaven dat zelf als reden op dat die balk niet gelijk links begint, zeer storend vind ik dat, geen enkele andere nieuwszender gebruikt dit.


Edited by Sagitarius, 31 August 2022 - 14:56.

73's

PE1AQZ


Re: Remote channel stream converter #11 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 31 August 2022 - 15:01

Dit topic is over gegaan naar gebruik een klein android doosje om draadloos te

streamen naar tv als je geen plaats hebt voor een stb.

Interessant dat de h9se er ook last van heeft de chip die in de h9se gebruikt

wordt wordt ook in android doosjes gebruikt.

Mijn antwoord blijft onverkort bestaan .

Dat hakkelen heeft niets met sync te doen maar bitrate en signaal processing.

Persoonlijk zie ik op de h9se geen hakkelig beeld in de lopende textbox.



Re: Remote channel stream converter #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 August 2022 - 15:15

Vlak ook alle "beeldverbeteraars" in de TV niet uit.

 

Zo'n ticker-tape loopt op mijn high-end plasma ook met horten en stoten als de TV in default stand staan, met al die flauwekul aan. Ongeacht welke box er aan hangt, ook met een ET10000 of een VU+ Duo 4K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Remote channel stream converter #13 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 31 August 2022 - 16:25

Hoi,

 

Ik heb op dit moment 2 VU+ ontvangers. Eentje heeft problemen met de schotel door de boomgroei, de schotel kan niet meer op een andere plek gezet worden. De andere staat achter in de tuin en heeft perfect ontvangst. 

Nu heb ik de binnen VU+ via Remote Channel Stream met de buiten VU+ en werkt perfect. 

Is het ook mogelijk om via een ander soort apparaat ook gewoon de stream te ontvangen? 

Dit omdat ik slechts 2.5 cm achter de televisie ruimte hebben om het apparaat weg te werken en dus geen 3e VU+ kwijt krijg.

 

Alex

Waarom van de schotel achter in de tuin geen kabels trekken, je kan op allebei je Vu's 2 kabels aansluiten, mits je LNB's 4 uitgangen hebben. De ander schotel kan dan vervallen. Of je zet de ander schotel ook achter in de tuin.



Re: Remote channel stream converter #14 dolphs

  • Senior Member
  • 980 posts

+8
Neutral

Posted 16 September 2022 - 12:44

Vlak ook alle "beeldverbeteraars" in de TV niet uit.

 

Zo'n ticker-tape loopt op mijn high-end plasma ook met horten en stoten als de TV in default stand staan, met al die flauwekul aan. Ongeacht welke box er aan hangt, ook met een ET10000 of een VU+ Duo 4K.

 

grom in het kwadraat, ik ben in ieder geval van dat gehick af.

Bleek toch vehaal ene 50Hz en ander ( Tivo4k ) 60?Hz ... 

 

nu de profielen nog bundelen tot 1:

 

Verder wil ik de mogelijkheid kunnen hebben om net als in mijn enigma2 box de userbouquets aan te passen, meestal moet je in de "apps" meerdere profiles aangeven.

Ik wil gewoon RCSRDS en ZiGGo bij elkaar hebben en ook separaat, dus m'n favourites(tv), ZiGGo en RCSRDS.





Also tagged with one or more of these keywords: stream, hdmi, vuplus

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users