Springen naar inhoud


Foto

Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid.


  • Please log in to reply
Er zijn 10 reacties in dit onderwerp

#1 nitro68

  • Senior Member
  • 94 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 november 2022 - 14:01

Heren geleerden:

 

Mijn ET10000 is naar de eeuwige jachtvelden, zwart beeld al the way.

Vermoed dat de HDMI uigang het begeven heeft, had de laatste tijd wel vaker dat hij op "zwart" ging.

Kan met de PC de box nog wel gewoon benaderen, dus de rest werkt blijkbaar nog prima.

 

De ET10000 was uitgerust met 4 S2 mudules, onderling door verbonden.

Buiten op de schotel een Inverto Unicable LNB gericht op Astra 23.5.

Werkte prima voor zolang de box in leven was.

 

Maar nu:

Kan een gebruikte VU+ DUO2 met 1 module gemonteerd met 2 tuner ingangen overnemen.

Nu zou ik zo een module er bij kunnen zoeken om er weer 4 tuners van te maken.

Alleen mis ik nu de doorlus mogelijkheid als op de ET10000, op de mudules zit geen "out"

 

Na wat gezoek kwam ik hier op:

https://www.satshop-...ble-SCR-Systeme Deze is met diodes.

 

Of deze: 

https://www.satshop-...ble-SCR-Systeme Deze is zonder diodes.

 

Als ik zo een dergelijke verdeler er tussen zet dan heeft dat het zelfde effect als het doorlussen? :-)

Welke is dan de juiste? Met of zonder diodes?


Veranderd door nitro68, 23 november 2022 - 14:05


Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 23 november 2022 - 15:09

Ik neem aan dat je al getest hebt of het niet de kabel is, en gecheckt in de video settings of de output niet in een modus staat die je TV niet snapt?

 

Gravende in mijn geheugen:

 

De Single tuner module heeft een loop-out, de Twin tuner module lust intern door. Maar ik betwijfel of de box tussen sloten kan doorlussen, dus met 2 Twin tuner modules heb je 2 kabels nodig.

 

Is een 4 tuner box met maar 1 kabel nog zinvol?

 

Extern splitten is niet zonder gevaar.

 

In principe zal Enigma, als je alle tuners als doorgelust hebt gedefinieerd, alleen de primaire tuner (die waarvan je doorlust) gebruiken om de LNB aan te sturen, maar als dat fout gaat kan een tuner de 18V van een andere binnen krijgen, en tuners kunnen daar slecht tegen.

Dat zou je met een juiste diode splitter kunnen voorkomen, maar ik heb er geen ervaring mee, de unicable splitters waaraan je refereert gebruiken de diodes om de voedingsspanning naar de LNB te blokkeren, dus die zouden moeten werken denk ik, maar hang me er niet aan op...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #3 nitro68

  • Senior Member
  • 94 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 november 2022 - 16:48

Thnx.

VU is inderdaad uitgerust met modulen met een in-out versie of de duo versie met alleen 2 in.

 

Gebruik en inverto unicable, dus heb ik 4 lnb’s door 1 kabel.

Die kon ik bij de et10000 gewoon doorlussen en in de setup van de box 1 lnb 1 t/m 4 instellen.

Alleen zou het de VU box niet meer gaan, die heeft alleen 2 modules met ieder 2 ingangen, geen out waar je mee kan doorlussen.

Vandaar de 2 splitters, speciaal voor dit type lnb’s.

Maar welke van de 2 moet je dan toepassen?



Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 23 november 2022 - 18:26

Voor Unicable altijd die MET diode's.

 

Als je dan een box hebt met 2 Twin-tuner modules, dan van elke module de eerste tuner aansluiten, en de tweede intern doorlussen op de eerste.

 

Maar ik zou eerst zonder proberen, gewoon de eerste aansluiten, de rest van de tuners op intern doorlussen zetten, en kijken of ze het allemaal doen. Wie weet is het allemaal niet eens nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #5 nitro68

  • Senior Member
  • 94 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 november 2022 - 18:43

Ok, thnx, wist niet dat je ze intern kan doorlussen!

Zal dat eerst eens proberen.



Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 23 november 2022 - 18:48

De twee op dezelfde module in ieder geval wel. Of het tussen modules gaat, geen idee, ik heb maar 1 zo'n twin-tuner module.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 23 november 2022 - 19:38

Nog maar even ten overvloede (@WanWizard heeft het al aangehaald) je ontvanger staat toch niet in een video modus die het niet aankan? Ik heb onlangs precies het omgekeerde gehad, dus een backup met 2160p teruggezet, tja en daar hing een monitor aan die niet verder dan 1080 ging en dan blijft het zwart. Een simpele aanpassing in 

/etc/enigma2/settings

loste het op.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #8 nitro68

  • Senior Member
  • 94 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 november 2022 - 20:59

Zal er nog even naar kijken….maar het ging van een paar keer zwart, kwam na een herstart het beeld weer terug, tot het helemaal niet meer terug kwam.

In de tussentijd heb ik niets veranderd aan de box.



Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 23 november 2022 - 21:02

Kan nog altijd een losse (of gebroken ader in de) kabel zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #10 nitro68

  • Senior Member
  • 94 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 24 november 2022 - 08:07

Heb mijn oude ET9000 afgestoft en in gang gezet met dezelfde bekabeling, en die werkt uitstekend tot nu toe.......  :)



Re: Unicable LNB op een VU+Duo2 met 4 tuners zonder doorlus mogelijkheid. #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 24 november 2022 - 10:03

Mooi en dank voor de terugkoppeling


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers