Jump to content


Photo

Hoe rap uit strafmodus geraken


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#1 vdsm

  • Senior Member
  • 98 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2022 - 15:21

Als ik twee programma's opneem en op een derde kijk zet TV Vlaanderen mij in strafmodus.

Dat duurt lang, weet iemand hoe ik sneller uit strafmodus geraak?



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #2 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2022 - 15:45

Tja als de aanbieder niet presteert beeld te leveren waar je een abo voor hebt

zou ik het logisch vinden te klagen bij aanbieder.



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 December 2022 - 16:04

Tja je kunt ze terug straffen door TVV per direct op te zeggen, als iedereen verstandig zou zijn is het zo over met deze clubs, ik heb het jaren terug al gedaan en heb er geen enkele spijt van. Er zijn zat andere alternatieven om deze pulp zenders te moeten bekijken.


73's

PE1AQZ


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 11 December 2022 - 16:48

De box aan laten staan op 1 enkele zender. Hoe lang het duurt is afhankelijk van hoe erg de kaart in strafmodus staat (die werkt met counters die weer terug op nul moeten komen).

 

Overigens, heb je dat met specifieke zenders?

 

Ik  heb mijn kaarten nog nooit in strafmodus gekregen, wat ik ook doe. De limiter op de kaart is 1 CW voor max. 4 SIDs per 10 minuten.

 

Alleen de CDS kaart kan van streek raken tegenwoordig, als Veronica een van de zenders is, dan is de SID limit 3 ipv 4. Welliicht heeft een Vlaamse zender dat ook, maar dan zou ik er ook last van moeten hebben?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #5 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2022 - 17:59

 

 

Alleen de CDS kaart kan van streek raken tegenwoordig, als Veronica een van de zenders is, dan is de SID limit 3 ipv 4. Welliicht heeft een Vlaamse zender dat ook, maar dan zou ik er ook last van moeten hebben?

Bedoel je met van streek gaan dat door ecm's van Veronica de tijd op de kaart op telt gaat en de tellers daardoor te traag terug naar nul gaan ?

Iets om op uit te breiden.



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 11 December 2022 - 18:33

Ik bedoel dat als Veronica een van de zenders is waarvoor een CW gevraagd wordt, de limiet 3 zenders is, in plaats van 4. Zodra je voor een vierde zender een CW vraagt gaat de kaart valse CW's afgeven.

 

Ik heb nog geen combinatie van 4 zenders gevonden waar Veronica niet in zit, en waar hetzelfde bij gebeurd. We hebben nog niet ontdekt waarom dat zo is, cq wat er anders is aan Veronica.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #7 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2022 - 19:47

We hebben nog niet ontdekt waarom dat zo is, cq wat er anders is aan Veronica.

Een logische conclusie kan zijn dat de provider met CW opdrachten aan de kaart geeft niet alleen de ecm vragen voor de

decryptor maar kan ook meer in zitten.

Leuk dit gissen ,vind ik wel leuk.



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 11 December 2022 - 20:39

ECM’s en EMM’s bedoel je dan zeker, een CW komt uit de kaart.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #9 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2022 - 20:42

ja gaf beestje verkeerde naam
bedoel niet emm maar de aanvraag naar
kaart waarop kaart antwoord voor de decryptor.

Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 11 December 2022 - 21:12

ECM dus :)

 

Hier staat het één en ander best wel duidelijk beschreven en geïllustreerd op een dusdanige manier dat iedereen het wel begrijpt :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #11 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2022 - 21:45

Mooi info link.
Jammer dat niet de bitjes met de
functies er bij staan van een cd seca ecm.
Erg basic die info.

Edited by luisteraar, 11 December 2022 - 21:46.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 11 December 2022 - 22:42

Even in de code van Oscam duiken dan.

 

Meer info over de cards zelf kun je schudden, als er iets zwaar onder NDA zit, is dat het wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #13 andlinux

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2022 - 15:53

Sorry dat ik hier op inspring, maar mijn ouders hebben dus ook al heel lang TVV,

de laatste tijd is mijn moeder aan het klagen dat het beeld soms blijft hangen als ze iets' opneemt en een ander programma bekijkt,

maar mijn vader kijkt dan ook op de slaapkamer nog naar iets.

Is dit dan ook de strafmodus? Ik had er eigenlijk nog niet van gehoord.



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 December 2022 - 16:27

Het effect van strafmodus is dat de kaart valse CW's afgeeft, waarmee de zender niet gedescrambled kan worden. Het levert dus geen beeld op (zwart) na een zap naar die zender.

 

Het is dus even afhankelijk van wat uw moeder precies bedoeld met "blijven hangen". Als er na een zap op- en neer is geen/zwart beeld is, dan is het zeker mogelijk.

 

In dat geval ben ik reuze benieuwd naar over welke 3 zenders het gaat, dan kan ik dat hier eens testen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #15 andlinux

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2022 - 19:39

Ik zal morgen eens beter informeren bij hun, dan weten we iets meer.

Misschien kan ik nog een aantal dingen doen, log bestanden nakijken of iets dergelijks?



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 December 2022 - 20:02

Nee, zonder verstand van zaken valt er niks te zien, de kaart werkt gewoon, hij levert alleen control words waarmee de descrambling niet lukt,


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 December 2022 - 20:04

Probleem is dat het in de ROM van de kaart zit. Hoe doen ze dat met Head-End kaarten? Sturen ze daar een ‘unlock’ EMM naartoe?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 December 2022 - 20:10

De "hotel" kaarten hebben de limiet niet. Of dat met andere software is, of dat het met een EMM getriggerd wordt, geen idee. Ik heb helaas niet z'n kaart ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #19 andlinux

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2022 - 13:49

Zonet eens gevraagd, Op VTM is ze iets aan het opnemen en op "één" is ze dan iets aan het kijken

en mijn vader die keek dan naar Canvas op z'n kamer.

En het beeld geeft dan zwart beeld na een zap.



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 December 2022 - 15:47

Ga ik even testen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users