Jump to content


Photo

OpenPli voor UHD IP 4K


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2023 - 22:23

Hallo, ik heb 2 receivers tw. de UHD Quad 4K en de UHD IP 4K.

De eerste gebruik ik in de woonkamer en de tweede in de slaapkamer. Beide zijn verbonden aan mijn bekabelde lokale netwerk.

Op de eerste is OpenPli 8.3 geïnstalleerd (was teamblue 6.4) en op de tweede wil ik ook graag OpenPli installeren (is teamblue 6.4) maar welke versie is geschikt van de 3 op de OpenPli site? Ik heb de fabrikant gemaild met de vraag of hun de gegevens voor mij hadden die OpenPli nodig heeft voor hun versie en hebben mij twee installatie-bestanden gestuurd (zie bijlage). Van de eerste is al reeds een OpenPli versie beschikbaar en geïnstalleerd.

Is het mogelijk om daar twee OpenPli versie's van te maken, zodat beide onder OpenPli kunnen draaien en Fallback toe kan passen.

 

Bvd

Hans

 



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #2 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2023 - 22:33

Links voor de bijlage (bestanden zijn te groot)

https://images.teamb...p?open=gbquad4k

https://images.teamb...0230121_mmc.zip



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 24 January 2023 - 08:57

Mede a.g.v. hun eigen omgang en uiteindelijke inactiviteit is de ondersteuning door OpenPLi van andere hardware als op dit moment (vrijwel) uitgesloten.

Dus ik zou er niet op rekenen dat er OpenPLi firmware voor de GB UHD IP 4K gaat komen. Of Teamblue ook de FallBack of een andere mogelijkheid die kan verbinden met de hoofdbox kan ik je niet vertellen. Dat zal je bij TeamBlue moeten informeren.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPli voor UHD IP 4K #4 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 24 January 2023 - 09:12

openatv heeft de bsp voor UHD IP 4K. als opensource

 

Is dat niet te implanteren en uit te breiden voor openpli zoals

het bedoeld is bij opensource .



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 24 January 2023 - 09:32

Technisch is alles mogelijk. Dáár zit het probleem dan ook niet.

Wij hebben vanaf het eerste verzoek tot samenwerking de expliciete wens geuit dat het initiatief om nieuwe hardware te ondersteunen van de ‘fabrikant’ komt en daarbij de eis gesteld dat deze ook zelf onze BSP kan samenstellen en dat vervolgens ook doet. En daar blijkt het niet bij alle partners lekker te lopen. Immers zijn velen van hen nét in staat om hardware te assembleren, in een doos te proppen en deze snel naar verkoop door te schuiven.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPli voor UHD IP 4K #6 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 24 January 2023 - 10:15

leuk gebruikt teamblue niet als basis openpli en laat

nu openpli verrekken ?



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 24 January 2023 - 13:13

Nee hoor. GigaBlue is hier de oorzaak dat feitelijk de ontwikkeling van nieuwe hardware gestopt is. Er is nooit meer een verzoek voor support van hardware gekomen.

Samenwerking moet van twee kanten komen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPli voor UHD IP 4K #8 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 24 January 2023 - 13:16

Dit is het antwoord op mijn vraag aan GigaBlue.

 

Sehr geehrter Herr van Wensveen,

es ist eine komplzierte Geschichte mit OpenPli...
Jedoch würde ich Ihnen die Software OpenATV empfehlen.
Hier können Sie die Backup Software für Ihre Modelle herunterladen:
https://drive.google...8TNc_ntgVI8HUZK


 



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #9 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 24 January 2023 - 13:25

Is uit de onderstaande link en toegevoegde link niets uit te halen voor toe te passen in OpenPli?

 

https://images.teamb...p?open=gbquad4k

https://images.teamb...0230121_mmc.zip

 

Dit is het antwoord op mijn vraag aan GigaBlue.

 

Sehr geehrter Herr van Wensveen,

es ist eine komplzierte Geschichte mit OpenPli...
Jedoch würde ich Ihnen die Software OpenATV empfehlen.
Hier können Sie die Backup Software für Ihre Modelle herunterladen:
https://drive.google...8TNc_ntgVI8HUZK


 

 

 



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 24 January 2023 - 14:46

Dat klopt exact. Het is gecompliceerd.  :D


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPli voor UHD IP 4K #11 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 24 January 2023 - 14:53

wel opvallend dat ze openatv aanraden en niet teamblue



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #12 dreka

  • Senior Member
  • 231 posts

+7
Neutral

Posted 24 January 2023 - 15:53

Hallo .

Je kan ook eens de Openblackhole 5.1 eens kunnen gebruiken .

Werkt hier prima op de gigableu quad 4K.

Extra plugins geel groen.

 

Succes


Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen

Re: OpenPli voor UHD IP 4K #13 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 24 January 2023 - 16:02

blackhole gebruikt ook de oe-aliance zoals openatv waar de bsp in zit



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #14 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 24 January 2023 - 16:25

Dit is weer een bericht van GigaBlue en lijkt een toenadering om het contact te verbeteren.

 

Sehr geehrter Herr van Wensveen,

 

gerne können Sie meine Mail-Adresse an OpenPLi weiterleiten, anschließend würden wir ein Gerät zur Verfügung stellen.

 

 

Mit freundlichen Grüßen – Best Regards

i.A. Ibrahim Kosar

Impex-Sat GmbH & Co.
KG
Beim Giesshaus 7
D-25348 Glückstadt

Telefon +49 4124 937262
Fax +49 4124 937266
E-Mail
i.kosar@impex-sat.de

 



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #15 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 24 January 2023 - 16:28

Dit is weer een bericht van GigaBlue en lijkt een toenadering om het contact te verbeteren.

 

Sehr geehrter Herr van Wensveen,

 

gerne können Sie meine Mail-Adresse an OpenPLi weiterleiten, anschließend würden wir ein Gerät zur Verfügung stellen.

 

 

Mit freundlichen Grüßen – Best Regards

i.A. Ibrahim Kosar

Impex-Sat GmbH & Co.
KG
Beim Giesshaus 7
D-25348 Glückstadt

Telefon +49 4124 937262
Fax +49 4124 937266
E-Mail
i.kosar@impex-sat.de

 

Wie pakt dit op?



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #16 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 24 January 2023 - 17:10

in mail vind ik wel niets over aanleveren bsp en support



Re: OpenPli voor UHD IP 4K #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 24 January 2023 - 21:28

Wij staan niet negatief tegen het hernieuwen van het contact met GB dus gaan wij een concept opmaken. Wat dat oplevert zal de tijd leren. Waar een wil is ………


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPli voor UHD IP 4K #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 24 January 2023 - 23:11

Ze weten donders goed wie en hoe ze ons kunnen benaderen….

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli voor UHD IP 4K #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 January 2023 - 08:50

Als ik Impex zie staan is dat vast een gewoon handelaartje waar je niet van mag verwachten, maar misschien verassen ze ons wel positief. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 25 January 2023 - 08:51.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPli voor UHD IP 4K #20 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 25 January 2023 - 08:57

war ik over impex lees doen ze niets
iemand stil houden met een gratis ontvanger.
Iedereen kan zich verbeteren


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users