←  The Lounge

Forums

»

regenkapje voor lnb

jeandubois's Photo jeandubois 31 Jul 2023

Heeft iemand hier ervaring met regenkapjes voor een LNB. Helpen die effectief bij (zware) regenval? Zijn er bepaalde types die de voorkeur genieten?

 

dank bij voorbaat

jean

Quote

pgmpli's Photo pgmpli 31 Jul 2023

Heb ze er een tijdje op gehad, (Triple LNB), na een paar jaar was het plastic aan het afbrokkelen, heb ze er toen afgehaald, en wat bleek, zonder gaat het net zo goed, de schotel afstellen met een goede meter levert het beste resultaat (signaal/kwaliteit).

Bij heel slecht weer, is vaak het signaal dat onderweg is naar je schotel verstoord, dan helpen ook de beste kapjes niet.


Edited by pgmpli, 31 July 2023 - 19:29.
Quote

Tech's Photo Tech 31 Jul 2023

De grootste onzin ooit op de markt gebracht….
De regenkapjes zullen in elk geval niet echt bijdragen aan een betere ontvangst tenzij ze zo groot zijn dat er een ‘tunnel’ tussen de satelliet en lnb wordt gemaakt….
Quote

mimisiku's Photo mimisiku 1 Aug 2023

Wordt ook wel een dingetje voor de kwaliteit van je draagarm  :lol:

Een konische tunnel van - pak hem beet - 9 km lang. Natuurlijk een blower én verwarming om je tunnel vrij te houden. Enne even Schiphol informeren om de vliegbanen vrij te houden  :lol:

Quote

XRayhTec's Photo XRayhTec 1 Aug 2023

En als er dan ook nog meer zijn die dat willen gaan doen...:)
Edited by XRayhTec, 1 August 2023 - 09:46.
Quote

luisteraar's Photo luisteraar 1 Aug 2023

Ik las eens op een ander forum van een schotel

 

deskundige dat regendruppel op een kleine lnbkop(feedhord) meer

demping geeft dan op een andere lnb.  :D

Quote

Tech's Photo Tech 2 Aug 2023

Ik las eens op een ander forum van een schotel

deskundige dat regendruppel op een kleine lnbkop(feedhord) meer
demping geeft dan op een andere lnb. :D

Dat is even iets anders dan een regenkapje en kan wel degelijk het geval zijn, dat hangt af van de constructie en vorm van de feedhorn
Quote

pgmpli's Photo pgmpli 2 Aug 2023

Ik heb "Trump" gebeld, of ie zijn pruik even kan missen, die zijn blijkbaar waterproof.

 

1280xauto.jpg?t=1601459583005

 

LNB approved :D

Quote