←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

kiezen tussen de verschillende herstart me...

PliPi's Photo PliPi 16 Oct 2023

hallo, In 8.3 er zijn 3 manieren om te herstarten
1- herstarten
2- herstarten enigma2
3- herstarten debug mode

Het verschil tussen 1 en 2 is mij onduidelijk, welke kies je wanneer?
Wanneer dien je 3 te gebruiken?

Quote

Tech's Photo Tech 16 Oct 2023

1 is een volledige herstart, dus operating systeem (linux herstart) en enigma2

2 is alleen een herstart van enigma2, het operating systeem (linux) blijft gewoon werken 

3 is een herstart en wordt er een log op de hdd geschreven.

Quote

PliPi's Photo PliPi 17 Oct 2023

oh, dus enigma2 is het programma dat het tv beeld e.d. levert. Maar wanneer is een herstart vh OS nodig en wanneer kun je volstaan met herstart ven enigma?

Quote

Frenske's Photo Frenske 18 Oct 2023

Welke optie jij gebruikt is afhankelijk welke plug-ins er ge-update zijn. Bij een driver-update moet je per definitie de box herstarten. En als je twijfelt dan herstart je toch altijd of kiest optie 1 bij updaten.

Quote

40H3X's Photo 40H3X 18 Oct 2023

Precies wat @Frenske en @Tech adviseren, dus in principe is 1 (volledige herstart) altijd de beste optie, dan weet je zeker dat, mochten er veranderingen zijn aangebacht, op welk niveau ook, alles na een herstart aangepast is.

 

De debug optie zou ik alleen gebruiken als bijvoorbeeld iemand ons team je daarom vraagt.

Quote

cobus's Photo cobus 18 Oct 2023

Precies wat @Frenske en @Tech adviseren, dus in principe is 1 (volledige herstart) altijd de beste optie, dan weet je zeker dat, mochten er veranderingen zijn aangebacht, op welk niveau ook, alles na een herstart aangepast is.

 

De debug optie zou ik alleen gebruiken als bijvoorbeeld iemand ons team je daarom vraagt.

(De debug optie zou ik alleen gebruiken als bijvoorbeeld iemand ons team je daarom vraagt.)

 

En dat zullen ze nooit gewoon maar vragen dat heeft dan te maken als jij een probleem heb waar hun dan kunnen zien waar het fout gaat.
 

Quote

40H3X's Photo 40H3X 18 Oct 2023

@Cobus dank voor de aanvulling, zo bedoelde ik het ;)

Quote