Jump to content


Photo

Veel RTL zenders doen het niet meer via Ziggo

ziggo rtl geen ontvangst

  • Please log in to reply
25 replies to this topic

Re: Veel RTL zenders doen het niet meer via Ziggo #21 kostenzer

  • Senior Member
  • 372 posts

+4
Neutral

Posted 16 September 2024 - 17:56

Een kablescan geeft de mededeling: kabelscanprogramma niet gevonden '/usr/bin/tda1002x'

Verder geeft een kabelscan op de VU+ ultimo en xtrend 10000 een ander resultaat in de zichtbare zenders.


Xtrend 10000


Re: Veel RTL zenders doen het niet meer via Ziggo #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,850 posts

+1,781
Excellent

Posted 16 September 2024 - 18:20

Een kablescan geeft de mededeling: kabelscanprogramma niet gevonden '/usr/bin/tda1002x'

 

Dat zeg ik, je moet ook NIET de cablescan plugin gebruiken !

 

Gewoon je kabel tuner correct voor je lokale netwerk configureren, en dan een normale scan doen.

 

Verder geeft een kabelscan op de VU+ ultimo en xtrend 10000 een ander resultaat in de zichtbare zenders.

 

Dan zijn de instellingen anders, of je hebt een zwak (of een te sterk) signaal waardoor 1 tuner meer op pikt dan de ander.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Veel RTL zenders doen het niet meer via Ziggo #23 kostenzer

  • Senior Member
  • 372 posts

+4
Neutral

Posted 16 September 2024 - 19:26

Nou die kabelscan heb ik dan ook niet kunnen gebruiken.

Andere instellingen? Kan, maar dan heb ik geen idee van welke instelling dat dan vanaf hangt.

Het signaal van de zenders is 81% en ook van de zenders die alleen zwart beeld geven als Veronica, net 5 en RTL 8...... geven 81% aan.


Xtrend 10000


Re: Veel RTL zenders doen het niet meer via Ziggo #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,850 posts

+1,781
Excellent

Posted 16 September 2024 - 19:32

Van belang is het juiste netwerk ID.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Veel RTL zenders doen het niet meer via Ziggo #25 kostenzer

  • Senior Member
  • 372 posts

+4
Neutral

Posted Yesterday, 14:59

Netwerkid? Nee, stond goed en ben ik niet aangekomen.

Ondertussen heb ik een paar keer via mijn ziggo het zenderaanbod ophalen gedaan.

 

Voor zover ik nu kan overzien zijn weer alle zenders aanwezig. :thumbs-up:

MAAR, de geluidsterkte van diverse zenders is behoorlijk minder. Ga je van de ene naar de andere zender dan moet je het volume van normaal naar maximaal zetten. Vergeet je dat en je gaat naar een zender met normale geluidsterkte dan word je de kamer uitgeblazen.

Er is mee te leven, maar optimaal is het niet.

Ik ben alweer heel wat menu's doorgelopen en het HDMI-CEC menu lijkt me van toepassing. Maar daar kan ik verder niets vinden.

Iemand een suggestie?


Edited by kostenzer, Yesterday, 15:01.

Xtrend 10000


Re: Veel RTL zenders doen het niet meer via Ziggo #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,850 posts

+1,781
Excellent

Posted Yesterday, 16:54

Als je het volume wilt regelen met de AB van de box, dan moet je eigenlijk AC3 downmix aan hebben staan.

 

Als dat niet zo is, dan krijg je dit, want alleen MPEG audio kun je op de box regelen, AC3 audio gaat direct door naar de HDMI-uit, daar kan de box verder niks mee. Als dan de volume niet op 100% staat, dan krijg je dit soort volume verschillen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: ziggo, rtl, geen ontvangst

8 user(s) are reading this topic

0 members, 8 guests, 0 anonymous users