Een kablescan geeft de mededeling: kabelscanprogramma niet gevonden '/usr/bin/tda1002x'
Verder geeft een kabelscan op de VU+ ultimo en xtrend 10000 een ander resultaat in de zichtbare zenders.
Posted 16 September 2024 - 18:20
Een kablescan geeft de mededeling: kabelscanprogramma niet gevonden '/usr/bin/tda1002x'
Dat zeg ik, je moet ook NIET de cablescan plugin gebruiken !
Gewoon je kabel tuner correct voor je lokale netwerk configureren, en dan een normale scan doen.
Verder geeft een kabelscan op de VU+ ultimo en xtrend 10000 een ander resultaat in de zichtbare zenders.
Dan zijn de instellingen anders, of je hebt een zwak (of een te sterk) signaal waardoor 1 tuner meer op pikt dan de ander.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 16 September 2024 - 19:26
Nou die kabelscan heb ik dan ook niet kunnen gebruiken.
Andere instellingen? Kan, maar dan heb ik geen idee van welke instelling dat dan vanaf hangt.
Het signaal van de zenders is 81% en ook van de zenders die alleen zwart beeld geven als Veronica, net 5 en RTL 8...... geven 81% aan.
Xtrend 10000
Posted 16 September 2024 - 19:32
Van belang is het juiste netwerk ID.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Posted 18 September 2024 - 14:59
Netwerkid? Nee, stond goed en ben ik niet aangekomen.
Ondertussen heb ik een paar keer via mijn ziggo het zenderaanbod ophalen gedaan.
Voor zover ik nu kan overzien zijn weer alle zenders aanwezig.
MAAR, de geluidsterkte van diverse zenders is behoorlijk minder. Ga je van de ene naar de andere zender dan moet je het volume van normaal naar maximaal zetten. Vergeet je dat en je gaat naar een zender met normale geluidsterkte dan word je de kamer uitgeblazen.
Er is mee te leven, maar optimaal is het niet.
Ik ben alweer heel wat menu's doorgelopen en het HDMI-CEC menu lijkt me van toepassing. Maar daar kan ik verder niets vinden.
Iemand een suggestie?
Edited by kostenzer, 18 September 2024 - 15:01.
Xtrend 10000
Posted 18 September 2024 - 16:54
Als je het volume wilt regelen met de AB van de box, dan moet je eigenlijk AC3 downmix aan hebben staan.
Als dat niet zo is, dan krijg je dit, want alleen MPEG audio kun je op de box regelen, AC3 audio gaat direct door naar de HDMI-uit, daar kan de box verder niks mee. Als dan de volume niet op 100% staat, dan krijg je dit soort volume verschillen.
Posted 20 September 2024 - 14:34
Mijn instellinge die er mee te maken kunnen hebben:
Hoofdmrnu>instellingen>systeem>audio/video
1 A/V instellingen:
AC3 downmix: Passthrough
3 Automatische taalkeuzeselectie:
AC3 voorkeur: ja
4 Automatische volume aanpassing
Modus: Automatische volume aanpassing
Standaard volume aanpassingswaarde voor AC#/DTS: 30
max. volume voor mpeg audio 100
Only AC3/DTS(HD) ja
Je schrijft:
Als dan de volume niet op 100% staat, dan krijg je dit soort volume verschillen.
Heb je het dan over het mpeg volume?
Zou het zin hebben de zaak opnieuw te installeren?
Xtrend 10000
Posted 20 September 2024 - 15:16
passthough betekent dat je de AC3 as-is doorgeeft aan de andere kant, dus het volume moet je aan die kant regelen, dat kun je niet op de box doen.
Als dus het volume op de box op 60% staat, dan is het MPEG volume maar 60% van het AC3 volume (dat ongemodifieerd doorgestuurd wordt), en dat veroorzaakt het volumeverschil.
Dus:
alleen kiezen voor passthrough als je het volume wilt regelen via de TV of A/V versterker, en ik dan geval moet je het volume van de box instellen zodanig dat AC3 en MPEG ongeveer even luid zijn. Er daarna moet je van de volume knoppen van de box af blijven (je kunt ze bv via HDMI-CEC uitschakelen).
Posted 20 September 2024 - 16:15
Het princepiepe is me duidelijk.
Mag ik dan stellen dat Discovery gebruik maakt van AC3 omdat het luider staat?
En National Geographic gebruik maakt van mpeg omdat het zachter staat?
Maar max. volume voor mpeg audio staat toch op 100 (%) ?
Ik heb altijd de afstandsbediening van de Box gebruikt. In HDMI-CEC staat dat ik de afstandsbediening van de TV niet gebruik en dat de volumetoetsen doorgestuurd worden.
Bij de A/V instellingen zet ik dus AC3 en DTS op downmix.?
Nu is voor mij de vraag hoe ik AC3 en mpeg onafhankelijk van elkaar kan regelen om ze beide even hard kan krijgen. Dat is me al eerder gelukt, alleen ik heb niets genoteerd over hoe ik het gedaan heb. Ik dacht dat ik de hdmi kabel uitgetrokken heb. Dan het volume van de box verhoogd heb en daarna de HDMI kabel weer ingestoken en dit herhaald tot dat ik vond dat de geluidsterkten hetzelfde waren.
Ik neem aan, met je uitleg, dat mijn methode niet DE methode is.
Xtrend 10000
Posted 20 September 2024 - 16:51
Wat je schrijft is met elkaar in tegenspraak. Je kunt prima de AB van de box gebruiken om het volume van de TV aan te passen, dat is precies wat volume key forwarding in HDMI-CEC doet. De vraag is of dat gebeurt of niet, daarvoor moet het aan staan, EN moet de TV dat ondersteunen.
Dus eerst een ei leggen over hoe en waar je de boel wilt gaan regelen. Op de TV, of op de box. Even los van met welke AB je dat wenst te doen.
Wil je het op de TV doen:
Zet de volume key forwarding af zodat je het volume van de box regelen kunt. Dan vergelijk je het audio volume van een AC3 zender met die van MPEG audio zender, en gebruik je het volume van de box om ze beiden ongeveer gelijk te krijgen.
Eens dat gelukt is, dan zet je volume key forwarding weer aan in HDMI-CEC, zodat je algemene volume weer via de TV geregeld wordt.
Wil je het op de box doen:
Dan moet je de instellingen op downmix zetten. Maar alleen dan dus. En zorgen dat HDMI-CEC volume forwarding niet aan staat.
En daarna is het verstandig om een "Enigma herstart" uitvoeren via het menu, zodat je zeker weet dat je instellingen zijn opgeslagen.
Posted 21 September 2024 - 16:42
Gôh,
Weer veel geleerd.
Je kunt dus het volume op de box of op de tv regelen, met beide AB, afhankelijk van de HDMI-CEC instellingen.
Ik koos voor het regelen op de TV. Dan staat het volume als alleen de TV aan staat op een "normaal" niveau.
De box staat op 100% volume om het gelijke volume via de TV krijgen.
M.a.w. het is na een beetje experimenteren en proberen gelukt.
Hartelijk bedankt voor niet alleen het helpen om dat te bereiken wat ik vroeg, maar ook het achterliggend principe een beetje uit de doeken te doen. Daardoor zal ik het niet zo snel vergeten dan door alleen maar te doen.
Nogmaals, bedankt!
Rob
Xtrend 10000
Posted 21 September 2024 - 16:44
Mooi dat het is gelukt en dank voor de terugkoppeling
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
EPG NPO 1 UHDStarted by catastrofus, 11 Jun 2024 ziggo |
|
|||
Openpli 9 kan bepaalde zenders niet opnemen van ziggoStarted by kostenzer, 24 Apr 2024 bepaalde zenders niet, ziggo and 1 more... |
|
|||
Geen EPG bij Ziggo SportStarted by catastrofus, 18 Nov 2023 Ziggo |
|
|||
Gat in EPG van Eurosport 1.Started by catastrofus, 7 Jun 2022 ziggo |
|
|||
ziggo
Spike.Started by catastrofus, 25 May 2022 ziggo |
|
0 members, 0 guests, 0 anonymous users