Jump to content


Photo

Gigablue Trio 4K verlichting dimmen/uitzetten


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Black Tiger

  • Senior Member
  • 331 posts

+6
Neutral

Posted Yesterday, 23:44

Volgens mij is dit ooit eerder gevraagd ergens, maar ik zie geen oplossing.

 

Ik heb een vrouw die v.w.b. bepaalde dingen wat lastig kan zijn.

En ik had haar deze mooie ontvanger geregeld.

 

Echter... dat ding staat op haar slaapkamer waar ze gewend was aan een VU+ Zero.

Als je daar in de expert instellingen -> instellingen voor het display de "Stand By" helemaal naar links deed zodat er niets meer te zien was, dan zag je ook zo goed als niets meer van dat display.

 

De Gigablue heeft echter twee zeer (voor haar) storende elementen.

1.) Het klokje brandt nog te hard vergeleken met de VU+Zero en als ik bij de instellingen de balk naar links weg schuif, gaat het klok display juist voluit in plaats van minder.

2.) Op zich mooi dat verticale blauwe balkje wat ook nog aan geeft dat het apparaat aan staat, maar dat wordt een verticale rode balk als je hem uit zet.

 

De vraag is nu hoe het komt dat de tijdklop naar volledige verlichting gaat, op het moment dat je die juist uit zet door die stand-by balk helemaal naar links te doen en of dat opgelost kan worden.

Vraag twee is uiteraard of het mogelijk is bij het uitschakelen van het apparaat ook die verticale rode verlichting gewoon uit te schakelen.

 

Vrouw kan namelijk niet tegen verlichting als alles uit is, er licht zelfs een zakdoekje over de wekker. :D :D

En nee dat is geen oplossing, want als de ontvanger aan staat wil ze wel de nummertjes in het display kunnen zien. :rolleyes:

 

Tja... vrouwen he. Anyway, vraag is of het mogelijk is dit op te lossen. Al dan niet met iets wat ik zelf kan doen met wat handleiding, of kan dit in de nabije toekomst in de firmware gefixed worden op een of andere manier. Misschien als 1 al werkt zoals bij de VU's zou dat al heel veel helpen. Want een zakdoek over de verticale verlichting is wel mogelijk. ;)


Greetings, Black Tiger


2 user(s) are reading this topic

1 members, 1 guests, 0 anonymous users