Jump to content

Photo

NOS livestream rechtstreeks in ZGemma?

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Noorman

• Senior Member
  • 26 posts

+1
Neutral

Posted 11 November 2024 - 00:30

Vergeef mij als er al ergens over geschreven is, maar het duizelt mij en ik kan niet concreet mij meer concentreren en ben erg onzeker.

Ik volg het schaatsen met plezier echter de laatste jaren is het steeds meer gedeeltes te bekijken via de "livestream" op de laptop.
Daar kan ik idd kijken.

Maar ik had ook ooit een kanalenlijst (van Hans?) waar diverse live streams in stonden en die kon ik dan aanklikken.
Ik weet het helaas echter niet meer hoe en heb een zetje in de goede richting nodig.
Het gaat dus eigenlijk alleen maar om de live streams van het schaatsen. Dus wordt niet boos dat ik niet zoveel om andere sporten geef.

Groet, Rudy

nb: Ik heb natuurlijk ook mutiboot en android.  maar er zou toch mogelijk wel een browser zijn die in OpenPli draait?

Edited by Noorman, 11 November 2024 - 00:32.

Re: NOS livestream rechtstreeks in ZGemma? #2 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 11 November 2024 - 12:36

Via menu - plug-ins - groene toets - settings kan je opnieuw de door jou gebruikte zenderlijst van Hans downloaden. 
Afhankelijk van jouw schotelconfiguratie (Astra 19.2 / 23.5) of met extra satellieten kies je dan de betreffende lijst. Niet Astra 19.2 / 23.5 basis want dan heb je geen streams.

Succes

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: NOS livestream rechtstreeks in ZGemma? #3 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,598 posts

+146
Excellent

Posted 11 November 2024 - 14:42

Vergeef mij als er al ergens over geschreven is, maar het duizelt mij en ik kan niet concreet mij meer concentreren en ben erg onzeker.

Ik volg het schaatsen met plezier echter de laatste jaren is het steeds meer gedeeltes te bekijken via de "livestream" op de laptop.
Daar kan ik idd kijken.

Maar ik had ook ooit een kanalenlijst (van Hans?) waar diverse live streams in stonden en die kon ik dan aanklikken.
Ik weet het helaas echter niet meer hoe en heb een zetje in de goede richting nodig.
Het gaat dus eigenlijk alleen maar om de live streams van het schaatsen. Dus wordt niet boos dat ik niet zoveel om andere sporten geef.

Groet, Rudy

nb: Ik heb natuurlijk ook mutiboot en android.  maar er zou toch mogelijk wel een browser zijn die in OpenPli draait?

Wat je ook nog kan doen is via webinterface het kanaal streamen naar je laptop of pc.

Attached Files

Re: NOS livestream rechtstreeks in ZGemma? #4 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,912 posts

+486
Excellent

Posted 11 November 2024 - 18:54

Ik heb het gevoel dat hij niet de reguliere uitzendingen bedoelt maar de NPO livestreams van het evenement maar ik kan er naast zitten, in dat geval is het inderdaad een kwestie van op de laptop het "TV-icoontje' in de webif aanklikken.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users