Jump to content


Photo

Afwijkende EPG informatie


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

Re: Afwijkende EPG informatie #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 70,877 posts

+1,833
Excellent

Posted 14 November 2024 - 21:13

Ik heb even gekeken, maar volgens mij zit er helemaal geen ondersteuning voor Delta in de rytec NL mapping.

 

edit: Ik heb het Willy even gevraagd: https://forums.openp...nl-delta-cable/


Edited by WanWizard, 14 November 2024 - 21:19.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Afwijkende EPG informatie #42 Jork

  • Senior Member
  • 844 posts

+13
Neutral

Posted 15 November 2024 - 09:32

https://www.zeelandn...e/312814-tv-epg

Re: Afwijkende EPG informatie #43 Steven54

  • Senior Member
  • 277 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2024 - 10:06

Na een stevig bericht naar Delta heb ik ze eindelijk zo ver dat zij er alles aan gaan doen om het op te lossen. Zou binnen 1 tot 5 werkdagen opgelost moeten zijn. Als het complexer is zal het eerder vijf dagen zijn. Ik ben zelf niet technische genoeg qua software kennis om de adviezen hierboven, met dank uiteraard, te realiseren.

Re: Afwijkende EPG informatie #44 Steven54

  • Senior Member
  • 277 posts

0
Neutral

Posted 22 November 2024 - 11:26

Nou ik heb een update. Kort en goed geeft Delta aan dat het aan de leverancier van de zenders ligt! Ze kunnen me niet helpen en adviseren met de leveranciers contact op te nemen. Dat is dan oa Film1, alle RTL zenders, eigenlijk elke zender die films uitzendt. Wat moet ik hiermee?

Re: Afwijkende EPG informatie #45 Steven54

  • Senior Member
  • 277 posts

0
Neutral

Posted 22 November 2024 - 11:51

Ter aanvulling. Ze hebben me eerder zelf gevraagd om te kijken of dit probleem ook bij gebruik van de interactieve ontvanger optreedt dus dat heb ik gecheckt. En wat blijkt? Daar is de EPG perfect. Hoezo het ligt aan de leverancier?!

Re: Afwijkende EPG informatie #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 70,877 posts

+1,833
Excellent

Posted 22 November 2024 - 13:35

Het lijkt me niet de taak van de klant om een leverancier van Delta zelf te benaderen?

 

Dat is een beetje als een nieuwe BMW kopen, ontdekken dat hij niet start, en dan horen dat je maar met Bosch moet bellen, want die maakt de startmotor.

 

Ter aanvulling. Ze hebben me eerder zelf gevraagd om te kijken of dit probleem ook bij gebruik van de interactieve ontvanger optreedt dus dat heb ik gecheckt. En wat blijkt? Daar is de EPG perfect. Hoezo het ligt aan de leverancier?!

 

Wat is "de interactieve ontvanger" ?

 

Eerder was je gevraagd of je het kon vergelijken met de EPG op een officiele ontvanger of TV, en toen ging dat niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Afwijkende EPG informatie #47 Steven54

  • Senior Member
  • 277 posts

0
Neutral

Posted 22 November 2024 - 20:08

De interactieve ontvanger is het kastje dat je van de provider krijgt bij aanvang van een abonnement. Kan je niet mee opnemen, het zender menu is zeer beperkt, zeker wat een favorieten lijst betreft, en is eigenlijk alleen voor tv kijken en programma's terug kijken. Hij is hier wel aangesloten maar alleen voor uitzending gemist. En eigenlijk is dat nog niet eens nodig want we hebben ook nlziet.

Kort en goed, de EPG is alleen goed op de interactieve ontvanger. Via beide decoders en ook met de coax kabel vanuit de muur rechtstreeks in de tv - ook dat heb ik getest - deugt het niet meer. Heeft dus ook niks met een decoder te maken.

Edited by Steven54, 22 November 2024 - 20:11.


Re: Afwijkende EPG informatie #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 70,877 posts

+1,833
Excellent

Posted 22 November 2024 - 20:16

DIe interactieve ontvanger hangt niet aan de coax? Is dat een streaming doosje of zo? Als dat zo is, dan hebben beide EPG's niks met elkaar van doen.

 

Als het met de coax rechtstreeks in de TV ook fout is, dan is wat mij betreft jou onderzoek klaar, dan heeft Delta een probleem met de OTA EIT EPG, en dat moet Delta oplossen. Dat is niet de taak van de klant.

 

Dat gezegd hebbende, ook M7 (Canal Digitaal, TV Vlaanderen) hebben regelmatig programma's waar behalve de titel alles ontbreekt. Er gebeurt gewoon absoluut nul aan kwaliteitscontrole.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Afwijkende EPG informatie #49 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,948 posts

+488
Excellent

Posted 22 November 2024 - 22:30

Dat 'interactieve' ding is een op IPTV gebaseerde player van Delta, die krijgt de EPG op een hele andere manier dan dat dat met DVB-C gaat, aangezien de data via IPTV welk okee is, kan je keihard zeggen dat, wat Wanwizard ook al zegt, het een Delta probleem is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Afwijkende EPG informatie #50 Steven54

  • Senior Member
  • 277 posts

0
Neutral

Posted 22 November 2024 - 22:31

Nee de interactieve ontvanger is alleen met internet aangesloten. De decoders zijn met coax verbonden.

Ik heb overigens inmiddels weer contact gehad met Delta en heb ze nu zover dat ze een monteur sturen komende week, ondanks dat ik inmiddels op hun verzoek iets van 8 a 9 tests heb gedaan en terug gekoppeld en foto's heb gestuurd van een voorbeeld van goede én ondermaatse EPG. Als die het hier niet kan oplossen, wordt het probleem hogerop neergelegd voor een oplossing.

Edited by Steven54, 22 November 2024 - 22:36.


Re: Afwijkende EPG informatie #51 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,948 posts

+488
Excellent

Posted 22 November 2024 - 22:51

Die monteur kan je gelijk afbellen, dat slaat werkelijk nergens op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Afwijkende EPG informatie #52 littlesat

  • PLi® Core member
  • 57,442 posts

+708
Excellent

Posted 22 November 2024 - 23:19

Ben ook bang dat die monteur weinig kan doen…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Afwijkende EPG informatie #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 70,877 posts

+1,833
Excellent

Posted 23 November 2024 - 15:13

Wat een plezier zeg, al die callcenters met mensen die absoluut NUL verstand van zaken hebben, en blijkbaar ook geen 2e lijn hebben die dat wel heeft...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Afwijkende EPG informatie #54 Steven54

  • Senior Member
  • 277 posts

0
Neutral

Posted 24 November 2024 - 12:12

Ik weet het maar laat ze daar zelf maar achter komen.

Re: Afwijkende EPG informatie #55 Steven54

  • Senior Member
  • 277 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2024 - 19:04

Nou de monteur is geweest. Bij binnenkomst gaf hij al aan dat hij niet wist wat hij kwam doen gelet op de klacht. Om me vervolgens de les te lezen dat het zeker niet aan Delta ligt en doorsturen van signaal via coax een totaal ander systeem is dan via interactieve tv. Dat was zijn reactie na mijn opmerking dat de EPG via de interactieve ontvanger wel perfect is. Hij kon niets of niemand noemen waar ik hiervoor wel terecht kon. Tv kijken via coax is ook aan het uitsterven kwam er nog achteraan. Dus de ondersteuning hiervoor (door wie??) wordt wellicht al langzaam afgebouwd. Nou volgens mij kijken er nog vele miljoenen mensen op die manier tv. Wat hem betreft kom ik hier dus niet meer vanaf. Echt een vreselijk betweterige vent die nauwelijks begrip toonde. Ik ben toch daar klant? Dan zijn zij toch mijn aanspreekpunt.

Wat moet ik hier nu mee? Iemand nog een helder idee?

Edited by Steven54, 4 December 2024 - 19:06.


Re: Afwijkende EPG informatie #56 littlesat

  • PLi® Core member
  • 57,442 posts

+708
Excellent

Posted 4 December 2024 - 22:35

Precies wat je had kunnen verwachten….

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Afwijkende EPG informatie #57 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,948 posts

+488
Excellent

Posted 5 December 2024 - 09:31

Tv kijken via coax is ook aan het uitsterven kwam er nog achteraan..............  Echt een vreselijk betweterige vent die nauwelijks begrip toonde. Ik ben toch daar klant? Dan zijn zij toch mijn aanspreekpunt.

Wat moet ik hier nu mee? Iemand nog een helder idee?

Zo te horen heb je inderdaad totaal niets aan het bezoek van de monteur gehad, iets wat denk ik iedereen die in dit topic gereageerd heeft, je op voorhand al kon vertellen maar de manier waar de monteur reageert slaat werkelijk nergens op, de beste man mag wel eens op een training 'hoe ga ik met klanten om' gestuurd worden.
Ik snap de frustratie van de man maar uit die niet in het bijzijn van een klant, die kan er niets aan doen dat het management niet luistert naar klanten en er direct van uit gaat dat het probleem aan 'de andere kant ligt' in plaats van in eigen huis.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Afwijkende EPG informatie #58 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,967 posts

+191
Excellent

Posted 5 December 2024 - 12:18

De argumenten van deze monteur snijden geen hout, je neemt een service af en betaald daarvoor en als deze niet geleverd, dan zou ik een klacht indienen en als daar niks mee wordt gedaan dan overstappen.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Afwijkende EPG informatie #59 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 70,877 posts

+1,833
Excellent

Posted 5 December 2024 - 12:47

Met kabel TV kun je moeilijk overstappen, er is maar 1 aanbieder. En CDS op de sat heeft soortgelijke gaten af en toe, het zou me niks verbazen als ze dezelfde leverancier van EPG data gebruiken.

 

En dat is ook gelijk het probleem, dat spul wordt gewoon ingekocht, daar doen ze zelf niks mee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Afwijkende EPG informatie #60 tonskidutch

  • Senior Member
  • 203 posts

+2
Neutral

Posted 5 December 2024 - 13:00

Zo is het @WanWizard.

 

het zou me niks verbazen als ze dezelfde leverancier van EPG data gebruiken.

en als je kabel en satelliet beide hebt zie je dat zelf ook wel

EPG Data is niet alleen afwijkend maar ook heel vaak foutief voor die zenders die men verplicht is om in het pakket op te nemen.


koude thee is lekkerder dan koude koffie


2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users