Jump to content

Photo

Antenne montage zonder boren.....

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 rocco99

• Senior Member
  • 1,524 posts

+16
Neutral

Posted 5 December 2024 - 11:29

Een nieuwe woning zonder balkon, hoe is daar een digitenne antenne te bevestigen?

Hoe doen, er mag waarschijnlijk geen bevestiging aan de gevel geboord worden.

Andere vraag bestaan er homeplugs voor coax of een coax over UTP oplossing? (via homeplugs) maar wel betaalbaar.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)

Re: Antenne montage zonder boren..... #2 Dimitrij

• PLi® Core member
  • 10,372 posts

+354
Excellent

Posted 5 December 2024 - 12:15

https://www.selfsat.com/homeantenna

Edited by Dimitrij, 5 December 2024 - 12:15.

GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Duo 4K

Re: Antenne montage zonder boren..... #3 rocco99

• Senior Member
  • 1,524 posts

+16
Neutral

Posted 6 December 2024 - 00:51

hoef geen schotel, en als boren voor Digitenne antenne al niet mag, mag een schotel vast wel denk je niet?

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)

Re: Antenne montage zonder boren..... #4 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,944 posts

+488
Excellent

Posted 6 December 2024 - 10:01

hoef geen schotel, en als boren voor Digitenne antenne al niet mag, mag een schotel vast wel denk je niet?

Dat hangt helemaal van de reglementen van een VvE af, ik heb zelf 10 jaren in een appartementen complex gewoon waar het verboden was een schotel AAN de gevel te monteren maar binnen je eigen balkon mag je alles wat je maar wil.

Ik heb gebruik gemaakt van een grijs gebied, de staalconstructie van de brandtrap liep langs mijn woondeel, ik heb een selfsat met motor aan de constructie geklemd en daar was niets tegenin te brengen en werd zelfs op een ledenvergadering goedgekeurd nadat ik dat gevraagd had, het voldeed aan het reglement.

Wat betrfet de vraag over een DVB-T antenne, die is zelfs met een zuignap aan een raam te verbinden dus voorzie ik niet echt problemen wat de montage van zo'n ding betreft. De coax is met een 'platte doorvoer' door een openslaand raam te halen, je hebt wel iets verlies in zo'n platte overgang maar voor DVB-T is die verwaarloosbaar.

Nu heb ik het topic wederom leesbaar gemaakt maar heb ik wat moeite met de vraag waarin je het woord 'waarschijnlijk' gebruikt, je gaat iets vragen waarvan je niet eens zeker bent dat het niet mag........mischien moet je eerst beginnen de regels te lezen en dan pas vragen te gaan stellen...........

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users