Jump to content

Photo

vu 4K of tv vlaanderen MZ-104

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 SatMann

• Senior Member
  • 439 posts

+20
Neutral

Posted 9 December 2024 - 12:05

Hi guys, heel lang geleden zou ik zeggen ;-)

een vraagje, mijn ouders hadden mijn vu duo + gekregen van mij, maar die hdmi uitgang heeft het begeven, dus ga ik op zoek moeten gaan voor hen achter een nieuwe decoder.
nu ze zijn 76 jaar en hebben maar 1 tv. de vraag is , stuur ik ze achter een TV Vlaanderen decoder de MZ-104 (ik hoor dat er veel klachten waren van de 102 versie)? of koop ik ze een vu 4K?

Nu hadden ze gebeld naar mensen die Tv Vlaanderen verdelen (of hebben verdeeld) en zij waren eigenlijk allemaal heel negatief over het feit dat ze beweren dat heel binnenkort de tv vlaanderen mensen die nog een kaart hebben deze niet meer gaan kunnen gebruiken en dat ze gaan moeten overstappen naar ingebouwde smartcard toestanden.

dus voor ik iets beslis, wilde ik nog eens weten wat jullie denken? 

ps ; ze hebben 4 LNB's, en uiteraard is het de bedoeling dat ze al die FTA zenders kunnen bekijken ook... ik weet niet of de TV-vlaanderen box dat nog allemaal toelaat?

dikke merci alvast voor een antwoordje terug.

S.

Edited by SatMann, 9 December 2024 - 12:09.

Re: vu 4K of tv vlaanderen MZ-104 #2 tonskidutch

• Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 9 December 2024 - 12:25

Regel voor hen een CI-Cam van TVV en gebruik die in de TV van hun.

Kunnen ze veel makkelijker mee klaarkomen dan een nieuwe settop receiver.

koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: vu 4K of tv vlaanderen MZ-104 #3 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,927 posts

+1,835
Excellent

Posted 9 December 2024 - 13:25

Als ze een TV hebben met een DVB-S2 tuner, HVEC en DiseqC ondersteuning. En met een CI slot.

Waar je ook mee zit, en wat ik destijds met mijn ouders gemerkt heb, is dat op die leeftijd gewenning een grote rol speelt. Ze weten hoe hun huidige box werkt, en hoe ze welke informatie er uit moeten krijgen. Gaan ze nog makkelijk iets heel anders aanleren?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: vu 4K of tv vlaanderen MZ-104 #4 tonskidutch

• Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 9 December 2024 - 13:34

zeer zeker niet, dat heb ik ook meegemaakt.

maar die ene afstandbediening en een lijstje met zendernummers hielp meteen

en dan bedenk:

waarom zou je zo'n slechte MZ-104 overwegen als je nog genoeg gereviseerde Vu+ tweedehands kunt kopen.

koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: vu 4K of tv vlaanderen MZ-104 #5 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,927 posts

+1,835
Excellent

Posted 9 December 2024 - 13:36

Je kunt zelfs nog nieuwe VU+ boxen komen, zoals de Zero 4K, ruim voldoende voor dit doel.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: vu 4K of tv vlaanderen MZ-104 #6 cobus

• Senior Member
  • 4,775 posts

+69

Posted 9 December 2024 - 17:52

Maar volgens mij gaat het erom is de kaart nog lang bruikbaar van wat ik las ?

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: vu 4K of tv vlaanderen MZ-104 #7 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,927 posts

+1,835
Excellent

Posted 9 December 2024 - 18:06

Ik heb nog geen enkele actie gezien van Canal+ aangaande het mogelijk uitfaseren van de CDS of TVV Seca / Nagra kaart. 

Het feit dat je hem niet meer nieuw krijgen kunt staat daar verder los van, als ze hem gaan uitfaseren dat moeten ze een vreselijke hoop gratis modules gaan uitdelen, ik was echt niet van plan om vele tientallen euro's uit te geven omdat zij zo nodig willen migreren.

Het ligt wellicht meer voor de hand dat ze de seca tunneling gaan uitfaseren, maar dat is geen probleem, de kaart kan prima in Nagra mode draaien.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users