Jump to content


Photo

Na "software updaten" 9.1 met foutje?


  • Please log in to reply
161 replies to this topic

Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #101 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 234 posts

+8
Neutral

Posted 29 December 2024 - 09:23

Vanmorgen van develop naar 9.1

Geen problemen ondervonden met de Ultimo4K

Ga zo door team top werk weer.

 

Greets Ronald 


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #102 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,967 posts

+489
Excellent

Posted 29 December 2024 - 09:26

Ik ga er, naar aanleiding van de berichten hier en in het Engelse deel, even van uit dat @hro een specifiek lokaal probleem had.

 

Ik denk dat je daar rustig van uit mag gaan, er is wat drivers en netwerkinstellingen betreft geen verschil tussen 9.0 en 9.1.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #103 hro

  • Senior Member
  • 2,714 posts

+792
Excellent

Posted 29 December 2024 - 10:18

met een software update met een xsarius galaxy 4k van 9.0 naar 9.1 geen probleem :)  thanks openpli

kan je iets meer details geven over 'met een software update'? Heb je de gewone software update uitgevoerd die klaar stond of via image flashen in het menu?

 

het eerste had ik gedaan, het werkte, maar ik kwam er daarna achter dat de verbinding met de pc (browser, OpenWebif) er niet was en ook DreamSet niet goed communiceerde met de ontvanger. Heb je dat ook getest?

 

Er kan hier natuurlijk net iets fout gegaan zijn, ben benieuwd naar jou bevindingen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #104 teo1966

  • Senior Member
  • 1,116 posts

+10
Neutral

Posted 29 December 2024 - 10:45

gewoon via het menu / software updaten heb ook extra gecontroleerd help en openwebif  werken gewoon


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #105 hro

  • Senior Member
  • 2,714 posts

+792
Excellent

Posted 29 December 2024 - 11:02

gewoon via het menu / software updaten heb ook extra gecontroleerd help en openwebif  werken gewoon

dank voor je aanvullende antwoord.

 

hier idem gedaan maar kennelijk was er iets bij doorsturen niet meegekomen, zal dus een incident zijn geweest.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #106 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 53 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2024 - 11:25

Trek de update maar weer terug. VU+ Duo 4K SE crasht continu na de update. Ga maar een image uploaden via USB nu.

Attached Files



Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #107 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 53 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2024 - 11:50

Trek de update maar weer terug. VU+ Duo 4K SE crasht continu na de update. Ga maar een image uploaden via USB nu.

Kan mijn eigen post niet bijwerken, dus dan maar zo... box bleef crashen na de update via het menu. Uiteindelijk via SSH ingelogd op de box en kunnen fixen via

rm -f /usr/lib/enigma.info
opkg update
opkg install enigma-info --force-reinstall
opkg upgrade
reboot

Mooiste zou zijn als deze fix op één of andere manier meteen wordt meegenomen tijdens de update of dat de oorzaak wordt opgelost. Is het alleen een issue met VU+ boxen?


Edited by Hotzenwalder, 29 December 2024 - 11:50.


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #108 teo1966

  • Senior Member
  • 1,116 posts

+10
Neutral

Posted 29 December 2024 - 11:50

gewoon via het menu / software updaten heb ook extra gecontroleerd help en openwebif  werken gewoon

op dezelfde manier een maxitec multibox se van 9.0 naar 9.1 geen probleem


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #109 teo1966

  • Senior Member
  • 1,116 posts

+10
Neutral

Posted 29 December 2024 - 12:02

kon het niet meer veranderen

op dezelfde manier een maxitec multibox se en een  vu+ uno4kse van 9.0 naar 9.1 geen probleem help en openwebif werken gewoon ( heb alleen als extra plugin oscam draaien )


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #110 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 71,124 posts

+1,838
Excellent

Posted 29 December 2024 - 14:01

 

Trek de update maar weer terug. VU+ Duo 4K SE crasht continu na de update. Ga maar een image uploaden via USB nu.

Kan mijn eigen post niet bijwerken, dus dan maar zo... box bleef crashen na de update via het menu. Uiteindelijk via SSH ingelogd op de box en kunnen fixen via

rm -f /usr/lib/enigma.info
opkg update
opkg install enigma-info --force-reinstall
opkg upgrade
reboot

Mooiste zou zijn als deze fix op één of andere manier meteen wordt meegenomen tijdens de update of dat de oorzaak wordt opgelost. Is het alleen een issue met VU+ boxen?

 

 

Heb je nog paraat wat er bij de upgrade allemaal nog werd geinstalleerd?

 

Het liijkt er op dat bij sommige personen bij de software update uit het menu niet alles wordt geupdate, en je daarom dit probleem krijgt. Maar we kunnen het zelf niet reproduceren, dus elke info is welkom.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #111 Superster

  • Senior Member
  • 298 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2024 - 18:31

Hmmm, ik heb net m'n Uno 4k SE via menu software update gedaan.

Info werkt, geen crash.

Zenderlijst werd gemixed met die van Hans van 6 dec, op zich geen probleem, want, ik had mijn lijst gelukkig gesafed.

Met Dreamboxedit terug gezet.

Maar, sterkte meter geeft satellieten aan die ik niet heb, zenderzoeken ook.

Zal er dus een verse kale 9.1 op moeten zetten, maar, dat vindt m'n vriendin niet leuk, die had net heel veel opnames geprogrammeerd...



Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #112 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 71,124 posts

+1,838
Excellent

Posted 29 December 2024 - 18:35

Als de sat namen niet kloppen, dan heb je met je dreamboxedit acties de boel om zeep geholpen.

 

Die waaden zijn gebaseerd op index waarde, dus "de 19e in de lijst". Als je dan vervolgens extern de lijst gaat zitten aanpassen, bv door sats weg te gooien in DBE, of een satellites.xml of lamedb van elders te pakken, dan gaat dat mis, want dan is "de 19e" ineens een andere satelliet geworden.

 

Dus als je kunt vertellen wat je precies gedaan hebt, dan kunnen we wellicht uitleggen hoe dit te fixen zonder herinstallatie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #113 Superster

  • Senior Member
  • 298 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2024 - 19:58

Nee, dat is het niet.

Als ik via de plugins een andere kanalenlijst download is het pijnhoop.

Ook als ik een werkende kanalenlijst van een ander apparaat (zolder) haal en op dit huiskamer apparaat zet, zelfde probleem, dan klopt de lijst, maar, de satellieten niet.

Op dat andere apparaat wel...

 

En, de mogelijkheid om Canal Digitaal fastscan te doen ontbreekt op dit huiskamer apparaat!

Echt raar!

 

Vrees dat ik toch een verse installatie zal moeten doen, of kan ik een bestandje met DCC uit een andere receiver halen om dit te corrigeren?



Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #114 Superster

  • Senior Member
  • 298 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2024 - 20:03

Vreemd, echt paar keer herstart, met Dreambox Edit, ook Enigma2, en, nu klopt alles?



Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #115 Superster

  • Senior Member
  • 298 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2024 - 20:03

Fastscan is ook terug!



Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #116 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 71,124 posts

+1,838
Excellent

Posted 29 December 2024 - 20:42

Geen idee, vraag niet hoe het kan, profiteer ervan ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #117 lodder

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2024 - 12:01

Uno 4k SE via menu software update gedaan. Alles werkt perfect.

Dank PLI Team.

Fijne jaarwisseling.



Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #118 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 53 posts

+1
Neutral

Posted 30 December 2024 - 15:14

 

 

Trek de update maar weer terug. VU+ Duo 4K SE crasht continu na de update. Ga maar een image uploaden via USB nu.

Kan mijn eigen post niet bijwerken, dus dan maar zo... box bleef crashen na de update via het menu. Uiteindelijk via SSH ingelogd op de box en kunnen fixen via

rm -f /usr/lib/enigma.info
opkg update
opkg install enigma-info --force-reinstall
opkg upgrade
reboot

Mooiste zou zijn als deze fix op één of andere manier meteen wordt meegenomen tijdens de update of dat de oorzaak wordt opgelost. Is het alleen een issue met VU+ boxen?

 

 

Heb je nog paraat wat er bij de upgrade allemaal nog werd geinstalleerd?

 

Het liijkt er op dat bij sommige personen bij de software update uit het menu niet alles wordt geupdate, en je daarom dit probleem krijgt. Maar we kunnen het zelf niet reproduceren, dus elke info is welkom.
 

 

Is daar nog ergens een log van te vinden op het systeem?



Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #119 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 71,124 posts

+1,838
Excellent

Posted 30 December 2024 - 15:28

Als je via het menu een software update doet, dan wordt dat gelogt in /home/root/opkgupdate.log.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na "software updaten" 9.1 met foutje? #120 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,972 posts

+191
Excellent

Posted 30 December 2024 - 17:03

@Hotzenwalder je noemde het een crash en dus wou ik er aan toevoegen, check ook even de crashlog in

/home/root

of als er een HDD is in

/media/hdd

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users