Hoe kan ik PLI 9.1 image in mijn Vuduo4kse krijgen, draai nu nog op 9.0.
Heb via stick voorkant geprobeerd en software update kan org niet uitvoeren.
Posted 3 January 2025 - 13:15
Software update moet ook gewoon werken nu,
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 3 January 2025 - 15:52
Ik denk gewoon via het menu instellingen image flashen en kies 9.1 laatste versie.
De reguliere online update geeft na een herstart een werkende 9.1 box.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Posted 3 January 2025 - 16:24
Zoals mijn beide voorgangers al hebben gezegd is een update voldoende, dat geldt nagnoeg altijd voor een minor update, dus van bijvoorbeeld 9.0 --> 9.1 een major update, dus van bijvoorbeeld 8.3 naar 9.0 gaat altijd via een flash. Zie hire voor de info https://wiki.openpli.org/Upgrading
HIer staat hoe te updaten https://wiki.openpli.org/Updating
Succes!
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Posted 3 January 2025 - 20:12
Zoals mijn beide voorgangers al hebben gezegd is een update voldoende, dat geldt nagnoeg altijd voor een minor update, dus van bijvoorbeeld 9.0 --> 9.1 een major update, dus van bijvoorbeeld 8.3 naar 9.0 gaat altijd via een flash. Zie hire voor de info https://wiki.openpli.org/Upgrading
HIer staat hoe te updaten https://wiki.openpli.org/Updating
Succes!
Zoals ik aangaf software update zegt hij (de status van de huidige image kan niet worden bepaald omdat https://open pli.org niet te bereiken is). Vraagt wilt u de ontvanger updaten zeg ik ja en na updaten herstart komt de oude 23-11-2024 er weer op.
Posted 3 January 2025 - 20:37
Als je die melding krijgt heb je of geen DNS ingesteld, of de tijd van de box staat niet goed.
In het eerste geval update er niks, in het tweede geval moet updaten wel gaan ( want dat gaat via http ).
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Posted 3 January 2025 - 21:22
Als je die melding krijgt heb je of geen DNS ingesteld, of de tijd van de box staat niet goed.
In het eerste geval update er niks, in het tweede geval moet updaten wel gaan ( want dat gaat via http ).
Kijk de DNS en de tijd nogmaals aan en dan hoop ik dat hij het doet nogmaals dank
Posted Yesterday, 12:57
Kijk de DNS en de tijd nogmaals aan en dan hoop ik dat hij het doet nogmaals dank
Je had gelijk dat DNS niet aanwezig was.Gekeken en gaf aan op DNS 00.Toen het configuratie aangepast, update en het was goed
Nog een vraag waarom kan je niet meer met USB de image erin zetten. Stel wil openvix proberen maar dat lukt niet met USB stick.
Nogmaals dank.
Posted Yesterday, 13:14
Heb je toch niet echt meer nodig met pli kun je die er zo inzetten menu / image flashen / dan blauwe knop / image kiezen en klaar.
PS: Denk dat je usb te (nieuw) groot of te snel is een oudere kleine USB stick kiezen bv 1 gig proberen
Groetjes Cobus R
VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)
MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)
MAXYTEC MULTIBOX COMBO
MUTANT HD60 DVB-S
Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner
Posted Yesterday, 14:04
Nog een vraag waarom kan je niet meer met USB de image erin zetten. Stel wil openvix proberen maar dat lukt niet met USB stick.
Nogmaals dank.
Even een aantal zaken op een rij. Als je "met USB de image erin zetten" bedoeld flashen, ja dat kan nog steeds. Image downloaden op een geschikte stick en de juiste flash procedure volgen.
Een multiboot image kun je niet via een usb stick op de bekende manier flashen, je kunt de multiboot zip file wel op een USB stick zetten, maar dat moet dan in een directory genaamd
downloaded_images
(let wel de zip niet uitpakken!!) en dan via het menu flashen. Dus op de usb stick staat dan iets à la (in dit geval een mulitboot voor een Uclan).
root@ustym4kpro:/media/USB# ls -l drwxrwx--- 2 root disk 4096 Dec 29 15:14 System Volume Information drwxrwx--- 2 root disk 4096 Jan 4 13:51 downloaded_images root@ustym4kpro:/media/USB# cd downloaded_images/ root@ustym4kpro:/media/USB/downloaded_images# ls -l -rwxrwx--- 1 root disk 102267138 Jan 4 13:52 openpli-9.1-release-ustym4kpro-20250103_multiboot.zip root@ustym4kpro:/media/USB/downloaded_images#
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Posted Yesterday, 14:35
Nogmaals dank.
Even een aantal zaken op een rij. Als je "met USB de image erin zetten" bedoeld flashen, ja dat kan nog steeds. Image downloaden op een geschikte stick en de juiste flash procedure volgen.
Een multiboot image kun je niet via een usb stick op de bekende manier flashen, je kunt de multiboot zip file wel op een USB stick zetten, maar dat moet dan in een directory genaamd
downloaded_images(let wel de zip niet uitpakken!!) en dan via het menu flashen. Dus op de usb stick staat dan iets à la (in dit geval een mulitboot voor een Uclan).
root@ustym4kpro:/media/USB# ls -l drwxrwx--- 2 root disk 4096 Dec 29 15:14 System Volume Information drwxrwx--- 2 root disk 4096 Jan 4 13:51 downloaded_images root@ustym4kpro:/media/USB# cd downloaded_images/ root@ustym4kpro:/media/USB/downloaded_images# ls -l -rwxrwx--- 1 root disk 102267138 Jan 4 13:52 openpli-9.1-release-ustym4kpro-20250103_multiboot.zip root@ustym4kpro:/media/USB/downloaded_images#
Ik bedoel heb PLI erop staan stel ik wil VTI erop zetten met USB flashen maar met kleine of grote stick start gewoon door naar het oude image.
Jaren via PLI met stick gedaan maar lukt niet meer, Heb geen multiboot.
Posted Yesterday, 14:49
Nog maar een keertje:
Bij het booten doet de bootloader een enumeratie van alle USB devices, mount alle die gevonden zijn, en kijkt of daar wellicht een te flashen image op staat.
Voor dit proces staat maar een gelimiteerd aantal seconden, anders zou het booten veel te lang duren, als je bv USB disks of sticks gebruikt zonder te willen flashen.
Als een USB device met een image er op niet tot flashen leid, zijn de mogelijke oorzaken:
Posted Yesterday, 16:23
VTI is dood en begraven. Dat was een clone van VU+'s eigen 3.0 image, met wat blue panel toevoegingen. De laatste commit van VU+ is van 21 januari 2021.
Posted Yesterday, 20:43
VTI is dood en begraven. Dat was een clone van VU+'s eigen 3.0 image, met wat blue panel toevoegingen. De laatste commit van VU+ is van 21 januari 2021.
Goed die uitleg maar Fat 32 geformateerd altijd kleine USB stick gebruikt, mapje Vuplus erop en altijd goed te flashen.
Wel andere windows 11 computer met ssd schijf.Probeer weer wat jij aangaf dank
Posted Yesterday, 21:47
Ik heb hier zo'n chinees no-name dingetje, die ze ook vaak als reclame weggeven, USB 2.0, 1GB. En die heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb geen idee hoe Windows zo'n ding standaard formateert, dat heb ik al ruim 10 jaar niet meer in huis.
Mijn Solo 4K en Duo 4K laten zich er prima mee flashen via de poort aan de voorkant, terwijl er in de port achterop een USB stick zit met de backup en de picons en zo.
Posted Today, 12:40
Ik heb hier zo'n chinees no-name dingetje, die ze ook vaak als reclame weggeven, USB 2.0, 1GB. En die heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb geen idee hoe Windows zo'n ding standaard formateert, dat heb ik al ruim 10 jaar niet meer in huis.
Mijn Solo 4K en Duo 4K laten zich er prima mee flashen via de poort aan de voorkant, terwijl er in de port achterop een USB stick zit met de backup en de picons en zo.
Mijn schoonzoon had nog van die kleine chinees stickjes, die geprobeerd en tot verbazing die werkten wel bedankt allen voor de goede uitleg.