Jump to content

Photo

xtrend et9500 crashed tijdens installatiewizard na schone installatie

xtrend et9500 dvb-c ziggo

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 dipswitch

• Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 15 February 2025 - 19:42

Ik heb me speciaal voor deze vraag op het forum geregistreerd. Dank voor het toelaten.

Ik ben een xtrend et9500 aan het opknappen. Deze heeft twee dvb-c tuners. Ik heb de voeding geheel voorzien van nieuwe premium elco's (panasonic etc), de pwm chip en vermogensweerstand vervangen en een mooie (stille, zuinige) 2.5" 1tb hdd geplaatst.

Nu heb ik de "laatste" (2025/02/12) openpli versie voor deze ontvanger geflashed. Gaat allemaal goed, totdat ik de configuratiewizard start. Ik kom tot op het punt waar ik de provider kabelscan ga starten. Op het moment dat ik naar het daadwerkelijk scannen ga crashed openpli en krijg ik een groen scherm met tekst te zien waar verwezen wordt naar het crashlog. Deze heb ik bij dit bericht bijgevoegd.

Is dit iets wat de devs kunnen repareren? Of kan ik er zelf iets aan doen? Ik ben niet heel erg bekend met openpli.

Attached Files

Edited by dipswitch, 15 February 2025 - 19:44.

Re: xtrend et9500 crashed tijdens installatiewizard na schone installatie #2 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,443 posts

+1,858
Excellent

Posted 15 February 2025 - 19:59

Dan zit er een fout in de BSP. Als daar niet in staat dat er DVB-C tuners voor dit model bestaan wordt de cablescan plugin niet voorgeinstalleerd.

Dus even via menu - plugins - groene knop die plugin opzoeken en alsnog installeren.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: xtrend et9500 crashed tijdens installatiewizard na schone installatie #3 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,855 posts

+721
Excellent

Posted 15 February 2025 - 20:10

En het scannen later doen en in de wizard overslaan.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: xtrend et9500 crashed tijdens installatiewizard na schone installatie #4 dipswitch

• Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 16 February 2025 - 17:40

Bedankt! Dit heeft gewerkt! Ik vroeg me al af waarom ik de kabelscan optie niet in het menu kon terugvinden, terwijl deze optie op andere ontvangers wel zichtbaar was.

Tip aan wie dit leest: ik heb een dual tuner receiver. Bij de eerste kabelscan optie kreeg ik een error. In eerste instantie begreep ik niet waarom. Tot ik me realiseerde dat tijdens de kabelscan poging het geluid van de zender waar op dat moment op afgestemd was bleef doorlopen. Dit deed me vermoeden dat de kabelscan de 2e (ongebruikte) tuner gebruikte. Te weten: ik moest nog een jumperkabeltje maken om de twee tuners door te verbinden. Dus op de 2e tuner geen ontvangst. Kwestie van de antennekabel overprikken naar de 2e tuner et voila: het werkt!

Het is me alleen nog niet duidelijk waarom ik de "originele" zendervolgorde zoals ziggo die hanteert, oa bij hun humax onvangers, welke optie ik bij kabelscan heb aangevinkt, niet te zien krijg. Na het scannen kom ik bij tv kijken terug in een zenderlijst die standaard voor nederlandse kabeltv door de ontvanger gedownload is. Werkt op zich prima echter, de ziggo zenderlijst zou me beter passen. Weet niet of dit bij openpli mogelijk is>

Is het nodig dat een forumlid de ontwikkelaars op de hoogte stellen van de fout in de BSP, zodat in toekomstige releases de kabelscan optie weer terugkeert voor de et9500?

Re: xtrend et9500 crashed tijdens installatiewizard na schone installatie #5 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,443 posts

+1,858
Excellent

Posted 16 February 2025 - 17:55

Is het nodig dat een forumlid de ontwikkelaars op de hoogte stellen van de fout in de BSP, zodat in toekomstige releases de kabelscan optie weer terugkeert voor de et9500?

Nee, dat is al gebeurd. En al gefixt ook, ook voor de ET7x00 waar het ook ontbrak.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: xtrend et9500 crashed tijdens installatiewizard na schone installatie #6 dipswitch

• Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2025 - 19:01

Nee, dat is al gebeurd. En al gefixt ook, ook voor de ET7x00 waar het ook ontbrak.

De laatste release is nu 2025-02-12. Betekend dit dat in de volgende release deze fix verwerkt zal zijn?

Re: xtrend et9500 crashed tijdens installatiewizard na schone installatie #7 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,443 posts

+1,858
Excellent

Posted 18 February 2025 - 20:02

Ja.

En hopelijk is dat dit weekend al, het datacenter bezoek voor de reparatie van de buildservers staat gepland voor vrijdagmorgen.

Also tagged with one or more of these keywords: xtrend, et9500, dvb-c, ziggo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users